Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Eh, jeg tror vi må bytte sete

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-06, 22:33   #1
Mamma Rosa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Eh, jeg tror vi må bytte sete

Vi har Akta Craco (hyyyl, det står stille) Akta hvaforrno? Hjelp..
Guri, er det mulig da? Teflon!!

Uansett, nå har jeg oppdaget at setet har fått ny bruksanvisning, og da sliter vi med å få plass!?

Hvilket sete burde vi bytte til da?
Stikka?

Vi har jo 3 seter bak, 2 Graco Rally sport og minstemann i midten.
Hvis vi skal sette setet etter den nye bruksanvisningen så må vi ha panna i dashbordet omtrent.
Tror jeg...vi har ikke testet, men ser jo at det er et stykke setet må ned for å komme i riktig stilling.

  Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:36   #2
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Ny bruksanvisning?

(Akta Graco!)

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:37   #3
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Er det et sånt babysete med base?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:38   #4
Mamma Rosa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Ny bruksanvisning?

(Akta Graco!)

Jeg skrev jo det daaa.

Nei, det er sete nr 2. Ikke babysetet.

  Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:39   #5
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Åh. :stikker:

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:42   #6
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Cosmic?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:42   #7
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg skrev jo det daaa.

Ja, du skrev at dte hadde fått ny bruksanvisning, men jeg skjønte ikke helt. Ny nå, etter dere har kjøpt? Hvorfor får dere plutselig ikke plass? Hvis det var Acta Graco du mente du skrev, så gjorde du ikke det , men Craco.


Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Nei, det er sete nr 2. Ikke babysetet.

Men da har jeg uasnett ikke peil, vi har babysetet fra Acta vi.

:stikker sammen med Vimsen:

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:43   #8
Mamma Rosa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Cosmic?

Takk!

  Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:43   #9
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Akta Graco Cosmic XTP har dere.

Trodde dere måtte ha den utover kanten for å få plass til beltestolene. Så slik ut på bildet fra bilen deres. Det er jo ikke så langt utover kanten dere må ha stolen. Prøv først og se hvordan det blir. Ikke sikkert dere trenger å flytte forsetene så mye siden dere har stolen i midten.

Vi måtte bytte i bil 2 og kjøpte da Britax Two-Way. Den kan monteres både inne på setet og over kanten, går til 25kg i baksetet (Cosmic kun til 18kg) og den har mye lenger rygg. Kan få målt bredden på Britax'en men ikke før torsdag desverre.

Alternativet er jo å ta en tur til Sverige og prøve seter. Finnes jo flere alternativer som går til 25kg bakovervendt og har lang rygg. Kanskje greit å tenke på dette hvis dere allikevel må bytte sete.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:44   #10
Mamma Rosa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Ja, du skrev at dte hadde fått ny bruksanvisning, men jeg skjønte ikke helt. Ny nå, etter dere har kjøpt? Hvorfor får dere plutselig ikke plass? Hvis det var Acta Graco du mente du skrev, så gjorde du ikke det , men Craco.


Men da har jeg uasnett ikke peil, vi har babysetet fra Acta vi.

:stikker sammen med Vimsen:

Craco ja, en liten skriveleif lurte seg inn der.

Ja, det er ny bruksanvisning som kom etter testen.

  Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:48   #11
Mamma Rosa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Akta Graco Cosmic XTP har dere.

Trodde dere måtte ha den utover kanten for å få plass til beltestolene. Så slik ut på bildet fra bilen deres. Det er jo ikke så langt utover kanten dere må ha stolen. Prøv først og se hvordan det blir. Ikke sikkert dere trenger å flytte forsetene så mye siden dere har stolen i midten.

Vi måtte bytte i bil 2 og kjøpte da Britax Two-Way. Den kan monteres både inne på setet og over kanten, går til 25kg i baksetet (Cosmic kun til 18kg) og den har mye lenger rygg. Kan få målt bredden på Britax'en men ikke før torsdag desverre.

Alternativet er jo å ta en tur til Sverige og prøve seter. Finnes jo flere alternativer som går til 25kg bakovervendt og har lang rygg. Kanskje greit å tenke på dette hvis dere allikevel må bytte sete.

Vi kan jo selvfølgelig prøve å sette det slik. Ser bare helt umulig ut.
(sender gubben ut i garasjen i morgen)
Setet står nemlig helt opp i våre seter allerede...

Tenkte vi skulle ta en tur til Sverige og prøve ja.
Hva ligger Britax på i pris?
Mye billigere der enn i Norge?

Og... fint at du har kontroll på hva slags sete vi har.

  Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:54   #12
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.


Og... fint at du har kontroll på hva slags sete vi har.

Ja noen må jo passe på deg litt også.

Vi betalte 1700sek på tilbud for Two-Way på Nordby. I Norge er prisen 2500kr men stadig på tilbud til ca 1500kr. Fåes også som vervepremie i en bokklubb. Verv to og setet koster 879kr + porto tror jeg det var.

Dere må flytte forsetene litt fram, men ikke sikkert det trengs mange cm. Det spørs jo litt hvor tilbakelent dere har montert det nå også. Kanskje dere kan rette det opp litt.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:58   #13
Mamma Rosa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Ah, det var jo ikke dyrt!
Får ta en tur og prøve.

  Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 23:32   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Vi har både Cosmic og Two Way, og sånn i "lengderetningen" så synes jeg ikke Two Way tar så veldig mye mindre plass....

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 00:38   #15
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har både Cosmic og Two Way, og sånn i "lengderetningen" så synes jeg ikke Two Way tar så veldig mye mindre plass....

Forskjellen er at Two-Way kan stå helt inntil seteryggen. Cosmic må stå over kanten på baksetet når barnet veier mer enn 11 kg. Det utgjorde veldig mange cm i den ene bilen hos oss. Nok til at vi måtte bytte. Så selv om setene er like lange så er det monteringen som er forskjellen.

Bredden er vel viktig for Mama Rosa for å få plass mellom de to beltestolene.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 11:10   #16
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Kjøpe ny bil i stedet kanskje

Vi har Acta setet vi også, og det tar nok litt mer plass med ny montering.
Hva med å prøve HTS sitt sete da ? Mulig det er noe større, i bredden altså. Ville tatt en tur til en forhandler jeg, så får han overbevise deg om hvilket sete som passer og bevise at det passer i din bil. Sett det inn og sjekk, da vet du sikkert i allefall (om det passer eller ikke)

Lykke til

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 11:22   #17
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Noen som har link til den nye bruksansvisningen? Jeg frykter at jeg ender opp med knærne under haken (igjen) hvis setet må monteres over kanten på baksetet (kjører A6)...

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 11:27   #18
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Noen som har link til den nye bruksansvisningen? Jeg frykter at jeg ender opp med knærne under haken (igjen) hvis setet må monteres over kanten på baksetet (kjører A6)...

Her er nye monteringen.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 11:33   #19
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Takk. Noen som vet hva det betyr at sette ikke er T-godkjent lengere?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 18:00   #20
Mamma Rosa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Kjøpe ny bil i stedet kanskje

Tror nok vi prøver å finne et sete som passer først, før det evt blir snakk om ny bil

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no