Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-14, 11:03   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Er det flere her som har fulgt HP direktør Anita Krohn Traaseth i sosiale medier eller som så henne på Anne Lindmo i går kveld?

Jeg har veldig sansen for henne og tror at hun har en viktig stemme, blant annet for yrkeskvinner og fremtidige kvinnelige ledere. Jeg tror forsåvidt at hun er en viktig rollemodell for mannlige toppledere også, men jeg håper at hun kan bidra til en kulturendring som gjør det lettere for kvinner å satse og nå målene sine, enten det er å bli professor, toppleder, gründer, politiker, jordmor, ingeniør eller annet. Blant annet har hun et poeng når hun tar til ordet for at man må tåle å være litt mindre god på mange områder for å lykkes på et område. Jeg tenker da spesielt på kvinner fordi jeg tror kvinner i mye større grad enn menn dynger seg selv ned med selvpålagte krav om å levere topp i forhold til barnebursdager, FAU, fritidsaktiviteter, kakebaking, husarbeid og trillioner av andre ting relatert til barn og familie.

Jeg gleder meg til å lese boken hennes Godt nok for de svina som kommer om et par dager.

Flere som skal lese boken?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.

Sist redigert av Nooria : 02-03-14 kl 11:10.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 11:04   #2
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anitha Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Jeg så henne på Lindmo i går, og er enig med deg. Liker henne kjempegodt, og tror hun er et veldig godt forbilde. Mye mulig at jeg kommer til å lese boka.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 11:30   #3
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anitha Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Aldri hørt om verken dama eller boka, men boktittelen tiltaler meg.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 11:55   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anitha Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Eg har fulgt både henne og HR-sjefen i HP Yvonne Fosser. Dei er en inspirasjon når det gjeld "godt nok" og eg har brukt den inspirasjonen som bakteppe til å definere min egen kvardag. Som da eg la ut et bilde på Facebook på tirsdag av småmislukka, upynta Toro-muffins som skulle leverast på et arrangement en time etter eg kom frå jobb, med teksta "bra nok". Eg har aldri fått så mange likes på et bilde

Eg er ambisiøs i jobben min, eg er aleinemamma annakvar veke, huseigar og singel. At kvinner som Anita Krohn sette ord på sin kvardag hjelpe meg.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 12:18   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anitha Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Jeg liker at hun står for at det er greit å velge bort ting. Det er greit å droppe cupcakes- men ikke å ditche andre for at de velger det. Hun går ikke i tårnfrid-fella og krever at alle skal gjøre det samme som henne.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 12:51   #6
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anitha Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg liker at hun står for at det er greit å velge bort ting. Det er greit å droppe cupcakes- men ikke å ditche andre for at de velger det. Hun går ikke i tårnfrid-fella og krever at alle skal gjøre det samme som henne.

Ikke sant!

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 13:34   #7
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anitha Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Jeg har veldig sansen for henne (oppdaget bloggen hennes for ett årnsiden omtrent) og gleder meg til å lese boken. Jeg er definitivt inmålgruppen som bør lære seg å akseptere at godt nok er ålreit.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 15:17   #8
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anitha Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Jeg har nok, uten å ha reflektert så mye over det, noe i retning av "godt nok for de svina" som livsmotto, jeg også. Tror det er sunt og lurt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-14, 00:51   #9
Megli
Returnert
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 25
Megli har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Anitha Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg liker at hun står for at det er greit å velge bort ting. Det er greit å droppe cupcakes- men ikke å ditche andre for at de velger det. Hun går ikke i tårnfrid-fella og krever at alle skal gjøre det samme som henne.

Likte hennes umiddelbare reaksjon på det! Å bake cupcakes eller strikke eller snekre en hylle - vi har vel alle ulike måter å slappe av på. Baker gjerne jeg - bare ikke alltid...

Megli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 19:28   #10
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Noen som har lest den nå?

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 20:14   #11
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Jeg har lest den.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 21:03   #12
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Eg bestilte den til kontoret i dag og satse på få lest i helga.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 22:55   #13
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Jeg har lest den.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-14, 20:06   #14
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Jeg har også lest den. Fornøyelig lesning, og spennende å lese refleksjonene hennes om hvordan livshendelser har formet henne som person og leder. Likevel er jeg ikke så sikker på at boka ga meg så veldig mye. Men jeg tenker "nå er det godt nok for de svina" når perfeksjonisten i meg tar overhånd på jobb og jeg forsøker å innse at jeg ikke trenger å gjøre alt perfekt, så sånn sett kan jeg si at boka har gitt meg noen hode innspill.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-14, 21:23   #15
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Lastet ned som ebok, og har kommet litt over halvveis på Kindlen. Liker det jeg leser, og tenker at jeg kan ha nytte av noe i min lederjobb.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-14, 14:29   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Liker henne godt, så Debatten i går kveld. Tror jeg må kjøpe boken.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 10:30   #17
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Jeg leste denne i går. Interessant lesning og jeg har definitivt sans for dama. Men jeg er litt usikker på hva jeg sitter igjen med etter denne, hva tenker dere andre? At det egentlig ikke finnes noe glasstak lenger, synes jeg var interessant. Jeg tror ofte det stemmer, ihvertfall på min arbeidsplass, at kvinner kan være mindre ivrige på å gripe sjanser og søke seg oppover enn menn.

Jeg leste Lean In av Sheryl Sandberg i forrige uke, og det er egentlig fint å ha lest begge, da denne ga en motvekt til de amerikanske forholdene i Lean In. Vi har jo all verdens muligheter og rettigheter ift kvinner i andre land.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 10:54   #18
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Leste den for en stund siden. Litt usikker på hva den ga meg, kanskje jeg må lese den en gang til.
Har sansen for henne og for mottoet hennes.


Sist redigert av Trixie : 24-07-14 kl 00:42.
Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 11:08   #19
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Eg trur det beste denne boka har gitt meg er tittelen. Å ta meg i at det er godt nok, enten det er privat eller i jobbsammenheng. En anna ting eg tar med meg er det med å rekke opp handa. Seie ja og ta sjansar, spesielt i jobbsammenheng. Vise seg fram rett og slett.

Og til instagram-bilda, eg legg heller aldri ut bilder av åtteåringen som har fått melt down i Tivoli, meg sjøl når eg nettopp har våkna eller nok et knekkebrød med smøreost.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 11:12   #20
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anita Krohn Traaseth - Godt nok for de svina

Jeg tror jeg allerede gjør mye likt som henne. Jeg har alltid rukket opp hånda og tatt sjanser. Og jeg er slettes ingen flink pike, "godt nok" sitter i ryggmargen hos meg også.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no