Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-18, 13:59   #121
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Betyr det at vi som finner «Vi i villa» i postkassa bor i villastrøk?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 14:11   #122
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Hvordan defineres egentlig villa fra enebolig? Har prøvd å søke, men enkelte syns å mene at det er snakk om digre hus med svømmebasseng og smijernsport, mens andre definerer det som enebolig med mer enn en hageflekk.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 14:15   #123
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Jeg tenker at ordet villa også har med beliggenhet å gjøre. Har sett annonser med 'villa til salgs' som helt klart bare ville gått under 'hus' på bygda.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 14:15   #124
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Gaaanske sikker på at jeg har sett både hva du kaller enebolig og hva du kaller villa, Polyanna.



Jo, tviler ikke på det, altså. Det var mer ment som "det er en av de tingene man ikke helt kan sette klare kriterier på, men man vet det jo egentlig når man ser det".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 14:19   #125
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Jeg tror jeg bor i villastrøk, heller enn et boligfelt, selv om det er ganske tett mellom husene, og vårt hus neppe vil kalles villa. Kanskje mest fordi området bærer preg av å ha vokst fram gradvis og planløst over lang tid. Her er det mange store, gamle hus fra 1900-1920, som åpenbart er villaer, med dels praktfulle hager rundt (der det ikke er alt for bratt), også har det fortettet seg med enklere 50-tallshus (som vi har), noen arkitekttegnede fra 70-tallet, og deretter stått ganske stille fram til de siste ti årenes brutale eplehagefortetting, hvor enkelte pussige funkisprosjekt har klemt seg inn på ukurante tomter.

Et boligfelt vil jeg kalle områder som består av mange eneboliger med begrenset areal rundt, der de fleste ble bygget på samme tid, etter en ens planlegging. Jeg vokste opp i boligfelt (noen år), der de fleste husene ble bygget på 80-tallet, og derfor hadde samme preg.

Men hva som skiller en villa fra en enebolig vet jeg neimen ikke. Jeg tenker automatisk at det har noe med uteområder og beliggenhet å gjøre, men det trenger ikke å stemme.

Her er et dronebilde fra en boligannonse i området hvor jeg bor (for en "praktfull villaeiendom", faktisk ). Et par soleklare villaer der, mener jeg (og eiendomsmegleren), selv om de neppe er forbundet med voldsom luksus. Det går mer på størrelse, byggestil, hage etc.

Edit: Fant igjen boligannonsen fra da vi kjøpte huset vårt, og jeg bor visstnok i en "flott beliggende enebolig" Altså ingen villa.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-08-18 kl 14:52.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 14:20   #126
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Ja, jeg aner ikke, jeg bare tøyset. Men ser at jeg er på linje med Poly - jeg hadde kalt deres hus for enebolig. Og det er helt klar villaer blant barn i klassen. Det har noe med størrelse kombinert med ærverdighet, luksus og beliggenhet å gjøre, for min del.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 14:22   #127
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Jeg er også enig i at boligfelt fordrer samlet planlegging og utrulling, oftest med samme leverandør og få års skilnad i byggeår. Hilsen oppvokst i Trysilfeltet, veldig langt fra Trysil, men med kun trysilhus.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 14:35   #128
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Skuleelevane her brukar sekk så langt eg har sett. Dealen her er å ikkje ha lik sekk som dei andre. Derfor har ikkje min 02 sekk denne veka, for ho finner ikkje sekk som ingen andre har. Eg har vist henne endelause alternativ, og mange gøye og absurde alternativ, men ho har ein viss idé om korleis den skal sjå ut.



Ingen jubel for mine forslag, liksom.









Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Betyr det at vi som finner «Vi i villa» i postkassa bor i villastrøk?


Da har me også villa.


På mellomsteget vart jentungen terga med at me var fattige. Da dette gjentok seg nokre gonger, ba eg henne spørje den litt eldre jenta om kva ho meinte med at me var fattige. Imponerande nok spurte jenta vår om dette. Svaret var at me budde i rekkehus og at me ikkje hadde Chihuahua. Det vart ein rimelig grei innfallsport til å snakke om kor rike me faktisk er, i global målestokk, som har råd til både mat og hus og ferie.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 14:42   #129
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg leste det ikke som at brukerne her synes 3000 er billig, men at det "går for å være et billigmerke", omtrent slik Karamell formulerte det.

Karamell skrev billig merke-merke. Som i billig merkeveske. Med vekt på merke. Ikke på lik linje med H&M.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 14:43   #130
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Vi hadde villaforsikring på forrige hus, nå har vi bare husforsikring.

I hodet mitt hadde vi villa da jeg var lita. Stor entre/hall, to fulle etasjer + full kjeller og loft, ikke slik som huset jeg bor i nå som har skråtak i hele 2.etg. Og relativt stor hage rundt hele huset. Og selv om det ikke gjaldt for mitt barndomshjem tenker jeg at en villa gjerne har ekstra takhøyde i stuene (det er vel helst flere stuer). Svømmebasseng har ingenting med saken å gjøre. Men må ha garasje. (Fortsatt snakker jeg om mine tanker om villa.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 14:45   #131
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det er for øvrig relativt høy grad av Amandasekker i omløp der jeg bor. De er jo ikke akkurat billig.
Men det er jo en sekk, da. Og en god en, tross alt.

Jeg hadde Amanda på ungdomskkolen. 80-tallet (og tidlig 90-tall). Mulig jeg brukte den på vgs også, det husker jeg jaggu ikke, eller om det var da jeg ikke over til Fjellreven.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 14:46   #132
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Ikke chihuahua!!

Den var DAGENS beste!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 14:48   #133
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Jeg konkluderte med at Villa er enebolig for de som synes det er viktig å poengtere at de bor litt finere enn røkla. Villaene i området jeg kom til var i hvertfall ikke større, finere eller hadde mer plass rundt seg enn eneboligene der jeg kom fra. Forskjellen var postnummer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 14:58   #134
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.974
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

På mellomsteget vart jentungen terga med at me var fattige. Da dette gjentok seg nokre gonger, ba eg henne spørje den litt eldre jenta om kva ho meinte med at me var fattige. Imponerande nok spurte jenta vår om dette. Svaret var at me budde i rekkehus og at me ikkje hadde Chihuahua. Det vart ein rimelig grei innfallsport til å snakke om kor rike me faktisk er, i global målestokk, som har råd til både mat og hus og ferie.

Ok. Da kommer jeg alltid til å være fattig, for jeg kommer ALDRI til å eie en chihuahua. Selv om jeg vinner i lotto.

Men så kult at datteren din turte å spørre. Så slapp hun å gå og lure. Det var sikkert greit for henne også å få kriteriene klart for seg. (Og milde himmel for en teit ting av den andre jenta å terge datteren din for. Jeg hadde blitt VELDIG sint hvis jeg hadde fått vite at noen av mine unger hadde kommentert andre ungers finansielle status. : kjevle: )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 15:05   #135
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.392
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

På svensk betyr villa enebolig og det er ikke noe spesielt med en villa. En villa kan være masseprodusert. Herregård er neste nivå og deretter slott.

Jeg bruker ikke ordet villa i Norge og det tror keg stort sett ikke at så mange av naboene heller gjør til tross for st mange av eneboligene kunne klassifiseres som der. Skipsrederhus brukes dog da mange av de gamle flotte husene ble bygget av skipsredere.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 15:07   #136
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Jeg hører heller ikke ordet villa bli brukt noe særlig i dagligtale om folks bosted her. Uansett hvor herskapelig det måtte være.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 15:09   #137
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Jeg tror det brukes mest av eiendomsmeglere og folk som skriver om eiendom i avisene.

De bruker det til gjengjeld RAUST!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 15:11   #138
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Okei, SNL har jo definert dette for oss da.

Sitat:

villa – hus
Store norske leksikon Kunst og estetikk Arkitektur og landskap Bygningstyper
ETYMOLOGI
latin
Villa, i den opprinnelige, romerske betydning et landsted, oftest i forbindelse med vidløftige hageanlegg (f.eks. Hadrians kjempevilla ved Tivoli). Etter mer enn 1000 års opphold ble villabyggingen tatt opp igjen i 1500-tallets Italia, hvor den førte til en rekke arkitektoniske mesterverker, også hva hagene angår (Villa d'Este i Tivoli, Villa Aldobrandini i Frascati). Da jernbanene fra midten av 1800-tallet gav støtet til en mer åpen bebyggelse utenfor byene, gikk villa over til å bety en enebolig med hage.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 15:16   #139
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ok. Da kommer jeg alltid til å være fattig, for jeg kommer ALDRI til å eie en chihuahua. Selv om jeg vinner i lotto.

Men så kult at datteren din turte å spørre. Så slapp hun å gå og lure. Det var sikkert greit for henne også å få kriteriene klart for seg. (Og milde himmel for en teit ting av den andre jenta å terge datteren din for. Jeg hadde blitt VELDIG sint hvis jeg hadde fått vite at noen av mine unger hadde kommentert andre ungers finansielle status. : kjevle: )




Eg kjenner til foreldrene. Det eksisterer ikkje evne eller vilje til å forstå at sånne kommentarar er utidige, så det var poenglaust å ta det opp. Men einebustad, chihuauha og bil har dei. Båt også. Og dyre vesker. Og hytte. Og heilt ordinære jobbar.


Eg skal forøvrig ha premie for å ikkje la mi jente høyre kva eg egentlig meinte om både situasjonen, jenta og familien.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 15:17   #140
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror det brukes mest av eiendomsmeglere og folk som skriver om eiendom i avisene.

De bruker det til gjengjeld RAUST!

Jeg ser at de aller fleste boligene som annonseres som "villaeiendom" her i byen er bygget på 1920-tallet. Så i eiendomsbransjen ser det ut som om begrepet er knyttet til en bestemt arkitektur og alder.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-08-18 kl 15:24.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no