Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Arroganse

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-07, 18:14   #1
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arroganse

Jeg har kjøpt vaskemaskin i dag og selv om jeg følte at jeg stilte rimelig intelligente spørsmål om energiforbruk, antall sentrifugeomdreininger og kapasitet opplevde jeg allikevel at jeg ble anbefalt en maskin av den eneste grunn at den hadde få knapper. Er'e muli'? Skulle det liksom være et kriterium?

Hva er det som får en mann til å anta at det i det hele tatt var et tema for meg? Jeg hadde da ikke spurt om å få se maskinen med færrest knapper?

Jeg målte ham opp og ned og innformerte om at jeg er sivilingeniør og at jeg nok skulle greie å lære meg bruken av maskiner med opp til flere knapper. Bare for å stoppe flere dumme uttalelser. Jeg synes det er helt utrolig at han i det hele tatt tør å si noe slikt.

Jeg var inne på tanken om å gå uten å handle noe, men det ble for dumt å gå fra et godt tilbud bare fordi selgeren var en dust.

Er dette gjengs oppførsel? Jeg vet at ei studievenninne av meg har opplevd noe liknende, men skjer dette virkelig stadig vekk?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 18:21   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arroganse

Er det mulig!? Jeg har aldri opplevd det argumentet når jeg har kjøpt vaskemaskin, nei. Selv om jeg er blond og ikke sivilingeniør.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 18:27   #3
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Arroganse

Kanskje det var en maskin de hadde fått beskjed om å selge flest mulig av. Man opplever jo rett så ofte at selgere skal ha deg til å kjøpe akkurat DET produktet samma hva.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 18:35   #4
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arroganse

Alle maskiner skulle vært sånn, kvinnevennlige med av-og-på knapp. Eller skulle det bare vært én knapp, kanskje?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 18:38   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arroganse

Den så veldig ryddig ut Skremmern.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 18:46   #6
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arroganse

Nå er det jo mannfolk som har problemer med å få vaskemaskinen til å vaske riktig. Så en vaskemaskin med få knapper er kanskje ment for menn?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 18:48   #7
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arroganse

For en dust! Håper han ble skikkelig flau.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 18:49   #8
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Arroganse

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Nå er det jo mannfolk som har problemer med å få vaskemaskinen til å vaske riktig. Så en vaskemaskin med få knapper er kanskje ment for menn?

Helt enig med du i det. Dårlig selger altså, men ikke diskriminerende - han tror bare alle er som han ...

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 18:51   #9
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arroganse

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Helt enig med du i det. Dårlig selger altså, men ikke diskriminerende - han tror bare alle er som han ...

Det er noe i det

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 18:57   #10
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arroganse

Vel, kanskje han glemte å opplyse om at det var forskjell på knappene, og at du derfor ble anbefalt en maskin med få knapper? For det ble vi. Disse mekaniske knappene (type stang med knapp på som gjerne har det med å løsne etter noen år) var ikke like slitesterke som de nymotens trinnløse utgavene. Evt de uten hjulknapp i det hele tatt.

Nå tror jeg vi hadde overlevd en maskin også med mekanisk hjulknapp, men den vi fikk med oss hjem er min lille elskling, så det så.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:01   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arroganse

Nei han sa ingenting om varighet og slitestyrke. Det var bare dette med enklest mulig betjening han var opptatt av.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:07   #12
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arroganse

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg målte ham opp og ned og innformerte om at jeg er sivilingeniør og at jeg nok skulle greie å lære meg bruken av maskiner med opp til flere knapper.

Dette sier vel mer om han enn om deg. Det er vel neppe så mange sivilineniører som arbeider som selgere av hvitevarer?

Grattis med ny maskin, med masse knapper håper jeg!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:09   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arroganse

Tøffe dama som sa i fra!

Ei kollega av meg opplevde noe tilsvarende da hun skulle kjøpe bil.
Hun hadde med seg broren sin, og lot ham stå for praten -
selgeren la ut om bilens kjøreegenskaper, tekniske duppeditter etc, etc.

Etterhvert kom det fram at det var min kvinnelige kollega som skulle ha bilen...

Selgeren spinner rundt og sier - "Ja, skal vi se... da har vi en lekker rød bil her borte!"

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:15   #14
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arroganse

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Dette sier vel mer om han enn om deg. Det er vel neppe så mange sivilineniører som arbeider som selgere av hvitevarer?

Grattis med ny maskin, med masse knapper håper jeg!

Takk, den har det som trengs.

Misforstår vi hverandre her tro? Det var altså jeg som stoppet mannen fra å anta at for mange knapper var et problem for det blonde hodet mitt ved å informere om at jeg har en teknisk utdannelse. Jeg vet ikke hva slags utdanning denne mannen evnt. har, men kundebehandlingskurs har han i hvert fall ikke tatt mange av.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:16   #15
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arroganse

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Tøffe dama som sa i fra!

Ei kollega av meg opplevde noe tilsvarende da hun skulle kjøpe bil.
Hun hadde med seg broren sin, og lot ham stå for praten -
selgeren la ut om bilens kjøreegenskaper, tekniske duppeditter etc, etc.

Etterhvert kom det fram at det var min kvinnelige kollega som skulle ha bilen...

Selgeren spinner rundt og sier - "Ja, skal vi se... da har vi en lekker rød bil her borte!"


liten avsporing her.. Mannen min ble skikkelig forbanna sist vi var å så på bil. Alle bilselgerene henvendte seg til meg.. som om "det er hun som til slutt bestemmer"

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:17   #16
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arroganse

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Nå er det jo mannfolk som har problemer med å få vaskemaskinen til å vaske riktig. Så en vaskemaskin med få knapper er kanskje ment for menn?

Men med lys som blinker og gjerne litt lyd.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:23   #17
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arroganse

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Men med lys som blinker og gjerne litt lyd.

The machine that goes "BING"?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:37   #18
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arroganse

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

The machine that goes "BING"?

Den med intelligens høyere enn eieren, ja

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:43   #19
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arroganse

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Misforstår vi hverandre her tro? Det var altså jeg som stoppet mannen fra å anta at for mange knapper var et problem for det blonde hodet mitt ved å informere om at jeg har en teknisk utdannelse. Jeg vet ikke hva slags utdanning denne mannen evnt. har, men kundebehandlingskurs har han i hvert fall ikke tatt mange av.

Å, nei. Jeg mente bare at det sikkert var han selv som trengte færrest mulig knapper - han var sikkert mindre teknisk enn deg. På seg selv kjenner man andre osv

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 21:44   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arroganse

Å sånn ja. Kanskje jeg er blondere enn jeg tror?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no