Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vinterferie på fjellet

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-20, 11:38   #1
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Vinterferie på fjellet

Jeg tenkte å ta med jentene noen dager på fjellet for å stå på ski, gjerne både langrenn og slalåm. Ser for meg noe høyfjellshotellgreier, med basseng også hadde vært supert. I passe avstand fra Oslo med bil eller tog. Noen som har gode forslag?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-20, 11:42   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Vi er veldig fornøyde på Havsdalsgrenda. Det er et leilighetskompleks på Geilo med garasje under. Rett i slalombakken og turstier, type ski in ski out. De har svømmebasseng der også.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-01-20, 13:58   #3
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Norefjell Ski&Spa?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-20, 14:37   #4
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi er veldig fornøyde på Havsdalsgrenda. Det er et leilighetskompleks på Geilo med garasje under. Rett i slalombakken og turstier, type ski in ski out. De har svømmebasseng der også.

Takk, skal sjekke!

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Norefjell Ski&Spa?

Der var det fullt på de aktuelle dagene, dessverre.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-20, 14:51   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Spåtind? Der er det et hotell, med en liten skiheis til slalåm og masse langrennsløyper og hvis jeg husker riktig har de basseng også. Må kjøre dit, kan ikke ta tog.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-20, 15:07   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Beitostølen. Det er basseng på Beito Høyfjellshotell.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-20, 15:08   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Eh, det heter visst nutildags Radisson Blu Resort.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-20, 15:12   #8
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Spåtind? Der er det et hotell, med en liten skiheis til slalåm og masse langrennsløyper og hvis jeg husker riktig har de basseng også. Må kjøre dit, kan ikke ta tog.

Det så koselig ut! Skal sjekke tilgjengelighet.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Beitostølen. Det er basseng på Beito Høyfjellshotell.

Åh, der har jeg tilbragt mange barndomsvintre!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-20, 18:00   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Jeg anbefaler Rauland i Telemark.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-20, 13:56   #10
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Det er mye som er utsolgt i vinterferien, gitt. Jeg fant noe i Trysil som var uanstendig dyrt, men så veldig fint ut. Der er det sikkert tjukt av folk, men jeg får finne meg en krok jeg kan pusle rundt i turisttempo.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-20, 14:03   #11
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Kan anbefale Sälen, ikke så mye lengre å kjøre enn Trysil. Mener det er basseng på hotellet der, husker ikke, vi brukte det ikke. Fine løyper både for slalåm og langrenn.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-20, 14:14   #12
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Vi skal til Savalen, litt lenger å kjøre kanskje, men sikkert ikke så mye lenger enn Beitostølen. Er basseng og langrenn og slålåm visstnok (vi har ikke vært der på vinteren før), men bakkene er nok ikke så veldig heftige, men nybegynnernivå vil jeg tippe. Grei pris på leilighet, hotellrom var utsolgt da jeg booka for et par uker siden.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-20, 17:01   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg anbefaler Rauland i Telemark.

Der er det nydelig men er det basseng der da? Samme med Fagerfjell, men jeg veit ikkje om det er basseng på hotellet der.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-20, 17:55   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Der er det nydelig men er det basseng der da? Samme med Fagerfjell, men jeg veit ikkje om det er basseng på hotellet der.

Jeg tror kanskje høyfjellshotellet har basseng?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-20, 23:41   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Beitostølen. Leilighet i det bygget der Coopen er. Det er også basseng på et sportsseter like nedi veien.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-20, 00:02   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Vi skal til Savalen, litt lenger å kjøre kanskje, men sikkert ikke så mye lenger enn Beitostølen. Er basseng og langrenn og slålåm visstnok (vi har ikke vært der på vinteren før), men bakkene er nok ikke så veldig heftige, men nybegynnernivå vil jeg tippe. Grei pris på leilighet, hotellrom var utsolgt da jeg booka for et par uker siden.

Veldig fint der!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-20, 18:35   #17
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Jeg har hatt et par fine opphold på Bardøla, på Geilo.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-20, 23:36   #18
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Beitostølen er min klare favoritt. Norefjell hvis man ønsker kortere bilvei.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-20, 10:01   #19
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vinterferie på fjellet

Vi bodde på Radisson Blu Beitstølen én natt nå i jula. Helt grei hotell, og jeg hadde gjerne blitt i flere dager. Jeg mener at 8-åringen syntes at bassenget var litt kald - men han er vant til mye varmere basseng.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no