Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Melkefri taco

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-09, 13:26   #1
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Melkefri taco

Vi lurer på om Prinsen kan være laktoseintolerant. Så derfor prøver vi en melkefri måned nå i januar. I dag skal vi ha taco. Hva skal jeg erstatte osten i tacoen med? Er den Vita Hjerte'go gul laktosefri?
Han elsker ost på tacoen så jeg føler ikke at jeg kan ta fra han den. Måfinne på noe. Skal snart i butikken også, så får jeg se hva jeg finner om ingen har noe tips.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:30   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkefri taco

Helsekosten har flere typer soyaost, noen av dem er ganske gode. Men de er dyre da, spesielt den oppskårede (som desverre er den som smaker best). Nå har jeg sett de ostene (og andre produkter, som puddinger, melk, soyarømme, yoghurter, sjokolader og lignende) i flere og flere butikker. Meny, Ultra osv. Mega hadde en helt egen avdeling så jeg i går, de hadde også soya-spraykrem på boks. Det har jeg ikke sett før.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 18:07   #3
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Melkefri taco

Det finnes soya ost på helsekostbutikker og i noen matbutikker... Man kan også bruke knust potetgull oppå pizza....

Det er litt spesiell smak på soyaosten, så du må nok regne med at han trenger litt tilvenningstid før han liker denne....

Lykke til!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 18:27   #4
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melkefri taco

Det er vel ikke så mye laktose i vanlig hvitost? Jeg tåler ikke melk (pga laktose) men hvitost, litt fløte eller litt rømme går uten problem.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 19:16   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Melkefri taco

Jenta vår har melkeallergi, men kan bruke litt av det de kaller topping. Revet "ost" fra f.eks Coop, First Price eller en av disse andre, som de ikke får kalle ost.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 20:04   #6
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Melkefri taco

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jenta vår har melkeallergi, men kan bruke litt av det de kaller topping. Revet "ost" fra f.eks Coop, First Price eller en av disse andre, som de ikke får kalle ost.

Beklager avsporingen,HI....men;
Hvilken type topping er uten melkeproteiner? Visste ikke at disse kunne benyttes av melkeallergikere....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 20:07   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkefri taco

Jeg er laktoseintolerant, men fant det først ut for et år siden. Jeg spør alltid min høyst laktoseintolerante venninne når jeg lurer på hva jeg kan spise, og hun sier at det er veldig lite laktose i Norvegia, så hun reagerer ikke på det. Ikke jeg heller.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 20:54   #8
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Melkefri taco

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Beklager avsporingen,HI....men;
Hvilken type topping er uten melkeproteiner? Visste ikke at disse kunne benyttes av melkeallergikere....

Vi har brukt endel av den fra Coop, kjøpt på Prix. Den inneholder vel skummetmelk, men altså ikke nok til at vår melkeallergiker reagerer på det, vel og merke om hun ikke får i mengder da, men får ørlitt, på pizza, eller taco o.l.

Men det er jo stor forskjell på de med melkeallergi, så vet man at barnet er hyperallergisk, så er det vel ingen vits å prøve. Bare så jeg ikke har det på meg at jeg har oppfordret til å gi de melkeprodukter altså!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 20:58   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkefri taco

Og det er forskjell på å være intollerant mot laktose og å ikke tåle melkeprotein. For de som ikke tåler melkeprotein er det flere ting som man ikke kan spise.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 21:01   #10
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Melkefri taco

Harde hvite oster inneholder lite laktose.
Jeg reagerer hverken på norwegia eller synnøve finden.
Står litt her.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 21:35   #11
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Melkefri taco

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Vi har brukt endel av den fra Coop, kjøpt på Prix. Den inneholder vel skummetmelk, men altså ikke nok til at vår melkeallergiker reagerer på det, vel og merke om hun ikke får i mengder da, men får ørlitt, på pizza, eller taco o.l.

Men det er jo stor forskjell på de med melkeallergi, så vet man at barnet er hyperallergisk, så er det vel ingen vits å prøve. Bare så jeg ikke har det på meg at jeg har oppfordret til å gi de melkeprodukter altså!

Takk for svar...!
Lillesøs er hyperallergisk, så er det et snev av melkeproteiner i produktet, kan hun ikke ha topping overhode...

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 21:38   #12
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Melkefri taco

om det er laktosen så tåler de fleste med laktoseintoleranse vanlig hvitost.
Jeg kan spise dette til jeg sprekker. men kan ikke drikke et glass melk uten å tilbringe resten av dagen og natta på do..

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 21:42   #13
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Melkefri taco

Lillebror spiser taco uten ost.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 10:03   #14
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkefri taco

Hvordan løste dere det?

Melkeallergikeren her i huset spiser taco uten ost. Den laktoseintolerante spiser med ost.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 10:07   #15
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Melkefri taco

Vi spiste noe annet rett og slett. Veldig greit å vite alt dere skriver om laktosen men greia er at denne måneden skal det være helt frit for laktose. Bare for å se om magen hans blir bedre. Av en eller annene grunn er han enda verre nå, men vi får fullføre måneden før vi tar noen konklusjoner.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 10:10   #16
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkefri taco

Hvilke symptomer har han?

Ungene mine hadde konstant diare og det tok litt tid før det ble bedre.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no