Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Iphone og internett

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-10, 21:37   #1
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Iphone og internett

Jeg lurer på noe. Og det er om det stemmer at om jeg er på wi-fi tilkobling så koster det ikke noe i telefonregning? Skal jo til asia straks og vil nødig belaste jobben med mange tusen i surferegning. Men om det stemmer, vil det jo si at jeg kan koble meg på hotellets nett og surfe kostnadsfritt? Har lyst til å legge ut bilder der, vise frem det jeg opplever...

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 21:43   #2
Filimo
Fullverdig medlem
 
Filimo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: På landet ♥
Innlegg: 42
Filimo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Iphone og internett.

Ja, det stemmer, så lenge du er koblet til wifi er det gratis.
Hoteller har ofte brukernavn og passord som du får utdelt ved ankomst.
Men vær obs på at det ikke nødvendigvis er trådløst, har opplevd å få gratis internett på et hotell, men man trengte kabel, og til min mobil går ikke det, men heldigvis hadde vi med pc så det ble gratis internett
Ved bestilling av hotell sjekker jeg nå alltid om det er gratis wifi OG om det er trådløst

__________________
-----------------------------
♦ Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it ♦
Filimo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 21:46   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.000
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone og internett.

Jeg håper da det. Jeg har vært i utlandet en uke nå, og surfet på mobilen på hotellets trådløse nettverk. Mannen sier at det blir gratis, og han pleier å ha peiling på slikt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 08:26   #4
nicomama
Superaktiv
 
nicomama sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 345
nicomama er litt kul
Standard

Sv: Iphone og internett

Så lenge ikke hotellet spesifiserer at det koster noe for å få brukernavn og passord, så er det gratis. Så surf i vei.

Enkelte plasser er de sykt dyre, på en campingplass her i norge tok de 50 kr pr døgn... det blir litt for mye syns jeg...

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 08:38   #5
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.012
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone og internett

Det er riktig. Pass bare på å ikke gjøre sånne risikooppgaver som å logge deg inn på nettbak osv. Det er ikke uvanlig at usikrede trådløse nettverk er overvåket og hvor de snapper opp passord osv.

Det er også lurt å slå av dataroaming på telefonen når du er i utlandet (innstillinger/generelt/nettverk), for da hopper den ikke over på mobilnettet dersom for eksempel wifi-en faller ut mens du surfer. Det kan lett skje.

Dersom du har NetCom så har de forøvrig innført en grense på dataroaming på 500 kroner når man er i utlandet, ikke kun i EU/EØS som er pålagt fra 1. juli.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no