Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-18, 20:58   #161
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Åh. Jeg er helt fersk Snapschat-bruker og synes disse filterene er utrolig søte. Men har ikke lagt ut profilbilde på FB altså, kun sendt bilde til venninnen min og skytt av glatt og ren hud.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 21:09   #162
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg synes filterbruk er helt ok, noen ganger til og med morsomt, men jeg må innrømme at jeg lurer litt på hvorfor en del voksne kvinner har behov for å sende 5-10 snapper av seg selv hver dag? Hvor interessant synes man at sitt eget ansikt er for andre egentlig? (Tydeligvis veldig.) Eller er det bare jeg som har venner som driver med sånt?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 21:14   #163
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Helt greit (bare litt fjollete) med tøysefilter. Urteit og litt flaut med "pynte på utseendet-filter" på fb-profilbilde.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 21:24   #164
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg får visst ikke noe særlig snapper av andres ansikter, jeg. Noen av ungene til ei venninne, når de vil prøve et filter, og så tøysefilter-snapper jeg med søstera mi innimellom. Ellers er det mest barnebilder, skrytebilder (bakst/husarbeid/kjedelig jobb som er avslutta) og her-skulle-du-vært-bilder. Mest chatting, egentlig.

Jeg smågruffer over fint vær når jeg har rettebunke. Det hadde passa meg med regn nå, så kunne hagen klart seg sjøl og jeg slippe pollentrøtthet ei ukes tid til. Nå bruker vi sikkert opp finværet i mai, så det ikke er igjen noe til juni!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 21:36   #165
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg får visst ikke noe særlig snapper av andres ansikter, jeg. Noen av ungene til ei venninne, når de vil prøve et filter, og så tøysefilter-snapper jeg med søstera mi innimellom. Ellers er det mest barnebilder, skrytebilder (bakst/husarbeid/kjedelig jobb som er avslutta) og her-skulle-du-vært-bilder. Mest chatting, egentlig.

Jeg smågruffer over fint vær når jeg har rettebunke. Det hadde passa meg med regn nå, så kunne hagen klart seg sjøl og jeg slippe pollentrøtthet ei ukes tid til. Nå bruker vi sikkert opp finværet i mai, så det ikke er igjen noe til juni!

Jeg får heller ikke tøysefiltersnapper, jeg ser dem stort sett når folk deler dem på fb eller Instagram. Og noen gjør det ganske ofte. Ei som er "nykjærest" med faren til en av mine barns venner legger stadig ut slike selfier av dem to sammen på fb, og tager han (det er derfor jeg ser dem), når de er ute på kjærestegreier. Senest i dag, med kaninører. Der humrer jeg mer enn jeg himler, og tenker at det er litt søtt at de er så nyforelskede. Men de pynter ikke på utseendet sitt og legger det som profilbilde som om det var naturlig altså. Enten er det tøysebilde, eller så er de seg selv.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 21:39   #166
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg sender selfies med filter og uten filter og alt mulig jeg, håper ikke vennene mine føler seg plaget av det.

Gruffer litt over den nye mojitobrusen til Schweppes jeg da. Den var frisk og god, men ga meg så helsikes halsbrann. (Snapchat-materiale, men jeg gidder ikke gå inn på kjøkkenet etter flaska.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 22:13   #167
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden

Kjempegruff: 3 biler stod parkert oppå fortauet slik at barn som går og sykler til og fra skolen, må ut i veien for å komme forbi. Det var noen arbeidere på motsatt side som liksom ikke hadde noen annen plass å sette bilene.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 22:36   #168
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Da kan du dundre til med klage til byggherre, entreprenør og kommune.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 24-05-18, 23:44   #169
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg sender selfies med filter og uten filter og alt mulig jeg, håper ikke vennene mine føler seg plaget av det.

Føler bare for å presisere litt her, siden det tok en litt feil vending. For ordens skyld, jeg plages heller ikke av å motta selfier av noen form, verken med eller uten filter altså. Det jeg reagerer på (ikke i form av at det plager meg, men mer som at jeg synes det ser veldig tåpelig ut) er når godt voksne folk bruker et utseendeforbedrende filter på profilbildet de har på fb. Jeg vet jo at det ikke er slik de ser ut i virkeligheten.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 25-05-18, 00:36   #170
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Da kan du dundre til med klage til byggherre, entreprenør og kommune.

Ser veldig privat ut. Snakket med én polsk arbeider som bare pekte på den fulle gårdsplassen. Ringer vel noen i morgen hvis det er likens.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv  
Gammel 25-05-18, 08:12   #171
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Liver generelt.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 25-05-18, 10:56   #172
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

At jeg må på et møte i byen senere idag, jeg har bare ikke lyst... og ikke kan det avslyses heller.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 25-05-18, 11:19   #173
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Er det lov til å gruffe over at barna mine i løpet av 7 dager nå skal i hele 6 bursdager? Jeg har to barn, så det er totalt sett, men det er ganske mye. Heldigvis tar jo ikke bursdager så mye tid for oss voksne lenger.

Det er enda godt at vi ikke har dårlig råd, for så mange bursdager så tett kan jo velte et stramt budsjett.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 25-05-18, 14:01   #174
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er det lov til å gruffe over at barna mine i løpet av 7 dager nå skal i hele 6 bursdager? Jeg har to barn, så det er totalt sett, men det er ganske mye. Heldigvis tar jo ikke bursdager så mye tid for oss voksne lenger.

Det er enda godt at vi ikke har dårlig råd, for så mange bursdager så tett kan jo velte et stramt budsjett.

Med tanke på at det finnes barn som ikke inviteres i bursdag overhodet, så synes jeg egentlig ikke det Det er klart at det kan bli et lite løft økonomisk, men hvis man holder seg til 50-100 kroner per hode, bør de fleste klare det.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 25-05-18, 14:26   #175
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Jo, Tjorven, du har lov å gruffe, men bare her inne.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 25-05-18, 14:47   #176
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Selvsagt kan man gruffe over barnebursdager! Jeg synes det er et pes med alt som skjer hele tida, det betyr jo ikke at jeg ikke er glad ungene blir invitert! Jeg skulle bare ønske flere kunne feire sammen, samt oppfordre til å spleise på gaver med andre om man kan eller gi noe billigere enn avtalt maksgrense. Med tre unger i barnebursdagsalder blir helgene fort fylt opp og kontoen fort tom...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Gammel 25-05-18, 14:51   #177
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

På første skoledag for lillebror foreslo sosiallæreren at alle gir 50 kr i bursdagsgave og det ble straks standarden i klassen (og muligens hele trinnet). Det er billig, ingen trenger å lure på hva de skal gi og så får bursdagsbarnet mulighet til å kjøpe noe litt større og finere framfor å få mange små gaver. Det er helt supert synes jeg.
(På storebrors trinn har det aldri vært diskutert, men alle har naturlig lagt seg på en hundrelapp eller gave for tilsvarende.)

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 25-05-18, 15:22   #178
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jo, Tjorven, du har lov å gruffe, men bare her inne.

Det var min tanke også. At jeg kunne begrense det til akkurat denne tråden.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 25-05-18 kl 15:31.
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 25-05-18, 19:31   #179
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden

Frøkna mi skal i bursdag til ti barn i løpet av under to uker. Her er også normen en femtilapp i gave, men jeg synes det verste styret er å løpe rundt for å få tak i disse femtilappene.

Jeg blir litt sprø av alt som skal skje framover. Bursdager, avslutning for fotball og volleyball (check!), avslutningskonsert for kulturskolen der vi ikke en gang vet hva hun skal spille (!), konsert for barnehagebarn som begynner kl 15! på en vanlig hverdag...

Selv skal jeg visstnok på telttur med potensielt 64 elever. Som introvert vil det holde tungt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 26-05-18, 20:53   #180
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg gruffer over at jeg vil se fotball, mens min femtenårige sønn nekter å slå av Toy Story 1 som han satte på med lillesøsteren sin i sted.

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no