Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-12, 14:18   #41
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg syns også at JA virker veldig ustabil og desperat. Og kanskje paranoid også. Ser av dagens overskrifter at han tror Berserk ble jaget.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 14:53   #42
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det jeg ikke får helt taket på her er hvorfor han velger å lage en ny ekspedisjon ut av dette hvis det er kun svarene han ønsker. Hvorfor bruke flere uker på å ta seg inn i Antarktis fra New Zealand når han kan ta seg dit med helikopter og bruke båter som er beregnet for ishavet? Hvorfor drar han avgårde i en seilbåt som ikke er bygget til formålet?

Rett og slett fordi han er smart nok til å skjønne at det ville han aldri i verden fått tillatelse til. Han har nok heller ikke økonomi til å gjennomføre den slags. Også er det jo litt han da. Seilbåt i livsfarlig farvann. Det kan vel neppe bli bedre for den karen der.

Sånn i forhold til "folk flest" er han jo ikke skrudd sammen riktig. Men det er noe litt sexy over fyren likevel.
Han går så opp i det som opptar han, og som er viktig for han. Men at han driver å skremmer isbjørner er ikke sexy altså. Det er bare teit. Mulig han kan skylde på for mye vodka?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 14:58   #43
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg greier ikke helt å se hvordan han skal få svar? Det er jo sjø og hav på alle kanter? Ikke akkurat sånn at det ligger spor her og der?

Mulig det er noe jeg ikke skjønner altså...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 15:03   #44
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg greier ikke helt å se hvordan han skal få svar? Det er jo sjø og hav på alle kanter? Ikke akkurat sånn at det ligger spor her og der?

Mulig det er noe jeg ikke skjønner altså...

De har varder med utstyr som ligger rundt omkring, langs ruta deres. Det er de, etter hva jeg har skjønt, han skal til. For dersom disse er rørt, kan det være mannskapet har vært der.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 15:20   #45
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

At han har reist uten naudpeilesender for at andre ikkje skal risikera livet i ein evt. redningsaksjon er fakstisk ikkje nok. I følge sjømannslova SKAL ein sjømann bistå om andre sitt liv er i fare. Han har radio ombord og det kjem nok til å bli igangsatt redningsaksjon dersom dei ikkje får kontakt med mannskapet over tid. Naudpeilesender eller ei. Og då er faktisk risikoen større siden redningsmannskapet ikkje har noko godt utgangspunkt for aksjonen.
Tanken hans er nok fin den, men som datter av to sjøfolk provoserer det meg langt inn i margen at han vel å reisa uten naudpeilesender.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 15:31   #46
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg syns også at JA virker veldig ustabil og desperat. Og kanskje paranoid også. Ser av dagens overskrifter at han tror Berserk ble jaget.

Akkurat det ser jeg ikke som et tegn på paranoia. Newzealandske myndigheter nekter visstnok å frigi loggene over samtalene de hadde med Berserk og utenriksdepartementet vil ikke kommentere saken.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012

Sist redigert av United : 28-01-12 kl 16:23.
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 16:22   #47
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

og å ha roseseremoni i fredet område? Jeg kjenner at jeg er lite begeistret for fyren

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 17:05   #48
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg tror han er fryktelig langt nede, så langt nede at han egentlig blåser i om han overlever eller ei. Berserk og mannskapet var hele livet hans.

Enig med emm. Tror han er så langt nede og så dypt i det at han ikke klarer å se noe annet.

Men som mange andre så er jeg desverre redd for at det kommer gå galt. Og jeg liker ikke at han hever seg over lovverk og "gir beng" i natur og dyr.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 17:28   #49
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Jeg tror han bryr seg langt mer om publisiteten dette gir ham enn de svarene han hevder han er ute etter.

Om du ikke kjenner mennesket er det en ganske drøy påstand å komme med.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 21:10   #50
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Eg forstår kvifor han føler at han må gjere dette, men eg er stygt redd for at det endar ille.
Hadde det ikkje vore for at han har med seg Samuel Massie hadde eg tenkt hans liv, hans valg.

SM er rett og slett ikkje gammal nok til å bli med på ein så farlig tur frivillig.
Som 19-åringar flest føler han seg sikkert veldig voksen og fullt ut i stand til å ta eigne valg.
Men eg er redd for at han ikkje heilt er klar over kor farlig denne turen er. Og det burde Jarle Andhøy vite. Han burde rett og slett ikkje latt han få vere med. Spesielt ikkje når dei reiser uten nødpeilesender.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 22:32   #51
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Han har jo ikkje med seg ein blindpassasjer, det høyrest meir ut som ein person som har blitt shanghaia.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 22:35   #52
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg synes både mannen og turen er i kategorien påtrengende uinteressant, og skulle ønske media fant noe bedre å bruke spalteplass på. Kriger i Afrika, eller noe.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 22:36   #53
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Ja, kva er greia med den "blindpassasjeren"? Om det verkeleg er ein som berre arbeida ombord, er det vel strengt tatt kidnapping. Eller er det nokon som har sneket seg ombord for å kunne bli med? Og kva gjer dei om denne personen ikkje er spesielt interessert i å overvintre eller i verste fall dø i Antarktis?

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 23:17   #54
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg har fått med meg at de er 4 i mannskapet, er det inkludert Jarle? Og så en evt blindpassaskerer?
Så hvordan er mannskapet fordelt? De som har sagt ja til dette må jo skjønne konsekvensen av at mye kan gå galt. Og hvis det er en blinddpassaskerer og han ikke ser alvoret i dette og vil ut fra hele greia? Tvinger han igjen på båten med livet som innsats?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 23:46   #55
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg kan se at som den villmannen han er kan virke tiltrekkende på kvinner og jeg registrerer at han også her inne blir beskrevet som sexy. Men i beste fall må det da dreie seg om en kortvarig affære. Det kan da umulig være tiltrekkende å legge fremtidsplaner med en slik mann?
Og om vi skal begynne med diagnostiseringen har jeg et par teorier jeg også, men for all del- mangfold er fint!

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 01:51   #56
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Jeg kan se at som den villmannen han er kan virke tiltrekkende på kvinner og jeg registrerer at han også her inne blir beskrevet som sexy. Men i beste fall må det da dreie seg om en kortvarig affære. Det kan da umulig være tiltrekkende å legge fremtidsplaner med en slik mann?
Og om vi skal begynne med diagnostiseringen har jeg et par teorier jeg også, men for all del- mangfold er fint!

Jeg er en av de som har kalt han for sexy. Og nei, jeg kunne ikke tenkt meg å dele resten av mitt liv med han. Det er mange jeg synes er sexy jeg ikke kunne tenkt meg det med, for å si det sånn.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 11:24   #57
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Tenk litt over hva som skries nå. Kidnapping? Utdeling av diagnoser? Og beskyldninger om å ha lurt med seg folk. Enig om han unge, men han er nå tross alt myndig han og. Dessuten gikk den forrige båten antakelig ned. Borte er de i hvert fall. Så å påstå Jarle Andhøy har med seg folk som ikke skjønner hva som kan skje med dem er vel noe søkt.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 11:27   #58
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Blindpassasjer ja, kom til å tenke på mine somre med seilferie. Det hente jo at en eller annen bedugget person kom til å legge seg i feil båt når man lå i båthavna. Får håpe blindpassasjeren ikke fikk seg årets karamell her, men at det hele har andre forklaringer.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 11:35   #59
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Tenk litt over hva som skries nå. Kidnapping? Utdeling av diagnoser? Og beskyldninger om å ha lurt med seg folk. Enig om han unge, men han er nå tross alt myndig han og. Dessuten gikk den forrige båten antakelig ned. Borte er de i hvert fall. Så å påstå Jarle Andhøy har med seg folk som ikke skjønner hva som kan skje med dem er vel noe søkt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 11:58   #60
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker du om Jarle Andhøys siste ekspedisjon?

Jeg syns han er en egoistisk adrenalinjeger.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no