Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-12, 10:41   #41
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

I 1986 hadde jeg barn som satt bakovervendt i sete, så der må jeg dessverre fortelle deg at det var foreldrene dine som ikke var helt oppdatert.

Sikring av barn i bil ble ikke påbudt før i 1989 så da var du nok tidlig ute. Det var forøvrig mine foreldre også når det gjaldt søsteren min. Hun er født i 1983 og hun hadde barnesete kan jeg huske. Hun slapp å ligge i hattehyllen.

Her er litt historikk for de som er interessert:

Sitat:

Setebelter ble tidlig innført i passasjerfly etter mønster fra militære fly (kampfly). Belter for bruk i biler, bilbelter, ble forsøkt innført i USA allerede i 1930-årene, men anerkjent først i slutten av 1950-årene. Ford var den første fabrikken som hadde bilbelter som standardutstyr i USA (1957). Den svenske bilfabrikken SAAB innførte topunkts setebelte (hoftebelte) som standardutstyr allerede 1952, Volvo var i 1959 den første i Europa som leverte det langt sikrere 3-punkts bilbelte som standardutstyr. Siden 1971 skal alle nyregistrerte biler i Norge være utstyrt med bilbelter i forsetene. Fra 1975 ble bruk påbudt for fører og forsetepassasjer i alle biler under 3,5 t der bilbelter er montert, fra 1979 kan unnlatelse medføre gebyr. Påbudet gjelder ikke for kjøring på begrensede områder, som parkeringsplasser og bensinstasjoner, og unntak er gjort bl.a. for for drosjesjåfører og postbud. Legeerklæring kan også gi unntak. Fra 1984 er det påbudt at nyregistrerte biler også skal ha bilbelter i baksetet, og fra 1985 er det bruksplikt. Sikring av barn i bil ble påbudt fra 1. jan. 1989.



__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 10:46   #42
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Det var ihvertfall mye informasjon om bilsikring i 1986, på helsestasjonen og i Foreldre & barn og hvor det ellers kan ha vært. Det var jo ikke noe internett. For oss var det ihvertfall en selvfølge å kjøpe og bruke de bilsetene som var anbefalt og det var også mulig å leie forskjellige steder - via forsikringsselskap husker jeg ihvertfall. Kjørte aldri en meter med usikrede barn, og jeg kan ikke huske at jeg kjente noen som gjorde det heller. Den eldste satt ikke bakovervendt så lenge som de andre gjorde.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 10:48   #43
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Jeg var ni år i 1986 og satt på pute med bilbelte. Det var nok mye oppmerksomhet rundt bilsikring akkurat rundt den tiden og et par år før, for jeg husker veldig godt at jeg ikke fikk lov til å stå i midten bak lenger og at jeg MÅTTE ha på bilbelte og sånn.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 10:49   #44
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Ja, det stemmer. Hva het de da?

Var ikke det barnevognservice eller noe slikt? (Hm eller er det simobutikken det kanskje.)

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 10:49   #45
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Sitat:

«Babykos» begrunner sine råd med at bakovervendte seter fører til dårlig komfort, og at det vil føre til: «sutring i baksetet, som igjen vil gjøre sjåføren mer stresset og ukonsentrert i trafikken.»

2 av 3 av mine barn sitter bakovervendt. Jeg har aldri hørt noe sutring fra noen av dem fordi de må sitte med bøyde bein. Beina deres er jo mykere enn mine.

Dessuten vil jeg heller ha barn som sutrer enn barn som ikke sier noe som helst grunnet invaliditet eller død pga nakkeskade. Og med 3 barn sittende tett ved siden av hverandre vil det bli småkrangling uansett hvilken vei de sitter. Jeg har opplevd hyling og grining, men det lukket jeg ørene for.

Og ikke skjønner jeg hvordan man får bedre kontakt av at de sitter framovervendt? Jeg kan jo ikke snu meg rundt mens jeg kjører!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 10:50   #46
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Sikring av barn i bil ble ikke påbudt før i 1989 så da var du nok tidlig ute. Det var forøvrig mine foreldre også når det gjaldt søsteren min. Hun er født i 1983 og hun hadde barnesete kan jeg huske. Hun slapp å ligge i hattehyllen.


Eldste nevøen min er født i 1983, og jeg mener bestemt at han var sikret i bil fra dag en.

Niesen min er født i 1986, og hun vet jeg helt sikkert lå først i bag, sikret med nett, og senere i stol.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 10:50   #47
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det var ihvertfall mye informasjon om bilsikring i 1986, på helsestasjonen og i Foreldre & barn og hvor det ellers kan ha vært. Det var jo ikke noe internett. For oss var det ihvertfall en selvfølge å kjøpe og bruke de bilsetene som var anbefalt og det var også mulig å leie forskjellige steder - via forsikringsselskap husker jeg ihvertfall. Kjørte aldri en meter med usikrede barn, og jeg kan ikke huske at jeg kjente noen som gjorde det heller. Den eldste satt ikke bakovervendt så lenge som de andre gjorde.


Da hadde nok du bare mønsterbekjente. Jeg jobber i barnehage og ser barn som sitter usikret i bil hver dag, anno 2012. Her en dag var det kontroll og flere endte opp med å få bot.

(I tillegg har de uvett nok til å klage på politiet foran ungene sine)

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 10:51   #48
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Den ligger på BT.no, som er den største avisen i området til Babykos.

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/--B...r-2654255.html

Nå har jeg gjort samfunnsplikta mi og delt med alle som ikke egentlig vil lese.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 10:53   #49
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Jeg ble såpass tidlig mor at jeg kjente nok ganske få andre som hadde barn. Men de jeg kjente hadde barna sikret. Vet jo at mange slurver med barneskringen også i dag.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 11:03   #50
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Min eldste er født i 1990, og satt i bakovervendt babysete (fra IKEA!). Hun var så liten av vekst at setet passet til hun var nærmere 2 år. Etter det var alternativet kun forovervendt sete. Husker forresten at bagnett var det store da, og at jeg følte meg litt som en dårlig mor som ikke hadde det

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 11:04   #51
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Akkurat dette med at barn sutrer og sjåføren blir uoppmerksom er det argumentet jeg hører oftes for å snu. Ei jeg kjenner snudde sin 5 mnd. gamle sønn fordi han hadde passert 9 kg og angivelig sutret når han satt bakovervendt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 11:08   #52
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Akkurat dette med at barn sutrer og sjåføren blir uoppmerksom er det argumentet jeg hører oftes for å snu. Ei jeg kjenner snudde sin 5 mnd. gamle sønn fordi han hadde passert 9 kg og angivelig sutret når han satt bakovervendt.

Jeg har noen voksne bekjente som sutrer når de sitter framovervendt. Kanskje jeg skal prøve å snu de bakover?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 11:09   #53
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Pen mann og snille barn, mener du vel?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har noen voksne bekjente som sutrer når de sitter framovervendt. Kanskje jeg skal prøve å snu de bakover?

Bakovervendt er som kjent den tryggeste retningen for alle –med unntak av sjåføren.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 11:10   #54
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Bakovervendt er som kjent den tryggeste retningen for alle –med unntak av sjåføren.

En viktig påpekning det unntaket der.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 11:10   #55
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Min eldste er født i 1990, og satt i bakovervendt babysete (fra IKEA!). Hun var så liten av vekst at setet passet til hun var nærmere 2 år. Etter det var alternativet kun forovervendt sete. Husker forresten at bagnett var det store da, og at jeg følte meg litt som en dårlig mor som ikke hadde det

Ja huff. Husker både søsteren min og venninnen min hadde det. Det de ikke fortalte meg var at ungene hylte hele veien i disse innretningene (begge sine unger, hver eneste kjøretur), så jeg kjøpte denne fordi den gjorde det bra på test og fordi jeg tenkte det var bra for ungen å få ligge flatt om vi skulle kjøre langt. Problemet var at ungen (som mange unger blir) ble uvel av å få bevegelsene i bilen sidelengs i stede for i lengdretningen, så vi kjørte aldri mer enn 10 minutter før vi byttet ut setet med et maxicosi.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 11:11   #56
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Min eldste er født i 1990, og satt i bakovervendt babysete (fra IKEA!). Hun var så liten av vekst at setet passet til hun var nærmere 2 år. Etter det var alternativet kun forovervendt sete. Husker forresten at bagnett var det store da, og at jeg følte meg litt som en dårlig mor som ikke hadde det

Vi hadde både bagnett og babysete i 1986, nettet ble bare brukt på veldig lange turer og det var jo veldig greit at babyen kunne ligge nede. Min baby sov ihvertfall veldig godt sidelengs. Dessverre har det jo i ettertid vist seg å ikke være sikkert, så vi får jo bare være glad det Gikk Bra Med Oss. Han som ble født i 1990 hadde bare sete.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 11:17   #57
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

"Foreldreportalen - det bakovervendte forumet som gjør deg i stand til å overleve frontkollisjoner."

Jah. Sånn er det.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 11:18   #58
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det er mulig jeg er herdetav å ha kjørt skolebuss til og fra etpar Helvetets forsteder, men om det nå e slik at folk lar seg distrahere så ekstremt av en sutrende toåring bør de kankje vurdere å ta bussen istedet.

Skrev du dette mens du kjørte bil, Sonja? Du virker litt distrahert.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 12:13   #59
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 12:15   #60
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Babykos mener de vet og kan mer enn fagekspertise

På 50-tallet fraktet man 8 unger og en mormor bak på lastebilen - har jeg lest :-)

Helt på bærtur selvsagt denne butikkjeden.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no