Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å gje beskjed om små besøk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-13, 23:03   #41
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Det høres ut som om flere her har anledning til å ta med seg barn fra SFO uten at det er avtalt og gitt beskjed om på forhånd - får dere lov til det, altså? Da mine gikk på SFO var det ikke lov, så da visste jeg jo alltid hvor ungene var siden det var avtalt. Da de sluttet på SFO fikk de mobil, så da var det en selvfølge for meg at de selv hadde ansvar for å gi beskjed om hvor de var. Særlig siden det er nokså uvanlig at det er voksne hjemme der de er på besøk.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 23:43   #42
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Hvis hun har avtale om å gå selv fra SFO så er hun jo ikke hentet av andre selv om hun tar følge med dem hjem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 23:47   #43
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hvis hun har avtale om å gå selv fra SFO så er hun jo ikke hentet av andre selv om hun tar følge med dem hjem.

Men hvis man er stor nok til å gå fra sfo alene så må også ungen være stor nok til å kunne gi beskjed hvis man plutselig finner på å gå innom et annet sted eller lyde en avtale om at en skal gå rett hjem? Hvis ikke så kan jo ikke ungen gå fra sfo selv, men må hentes er nå min mening. På vår sfo så er det ikke lov å ta med ekstra barn uten at det er avtalt med foreldrene, men dette blir jo annerledes om en går hjem selv, men da må man ha veldig klare avtaler på hva som er lov eller ikke sånn at det ikke blir misforståelser og en blir springende rundt å lete etter ungen etterpå.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 23:50   #44
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Ja, det var akkurat det jeg også mente Elisabet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 00:17   #45
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men hvis man er stor nok til å gå fra sfo alene så må også ungen være stor nok til å kunne gi beskjed hvis man plutselig finner på å gå innom et annet sted eller lyde en avtale om at en skal gå rett hjem? Hvis ikke så kan jo ikke ungen gå fra sfo selv, men må hentes er nå min mening.

Nettopp.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 00:38   #46
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

På vår SFO er det i teorien ikke lov å ta med andres barn uten at foreldrene har avtalt med SFO, men i praksis kan man det. Jeg har mange ganger avtalt med andre foreldre på vei hjem uten at noen har ringt SFO - og det har aldri vært noe problem. Jeg ville aldri gjort det uten å spørre foreldrene til det andre barnet, da.

Det skal sies at det er en liten SFO, og de ansatte har nok god oversikt over hvilke foreldre som har et godt forhold. Det er rundt 30 barn som har plass.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 06:39   #47
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Nå går ikke barna på SFO lenger og de gikk ikke hjem alene uten ble hentet. Tidligere ringte alltid foreldrene og spurte om det var greit om NN ble med dem hjem, nå ordner barna opp selv og ringer respektive foreldrer fra skolen og avtaler om de kan bli med noen hjem eller ta med noen hjem. Det fungerer helt bra og barna er flinke. De går i 4. nå. Hvorfor ikke si til barnet at de må ringe før de går fra SFO om de blir med noen hjem?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 06:45   #48
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Nei. Men jeg spør om de har spurt. Men i førsteklasse gjorde vi det. Etter drt forventer jeg at foreldrene har instruert barnet om å be om at vi gir beskjed. Men her har vi aldri hentet på skolen. Bor rett ved.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 07:38   #49
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Jeg er enig med flertallet her i at dersom ungen har tillatelse til å gå selv fra SFO, så er det hun selv som må ha ansvaret for å si fra hvor hun er, ikke foreldrene der hun er. Det synes jeg er en del av ansvaret ved å få gå hjem på egen hånd.

Som Katta nevner er det jo dessuten slett ikke sikkert det er noen voksne hjemme i det aktuelle huset før klokken 16 - det er det i alle fall aldri hos oss.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 19:23   #50
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Men atte, når større barn er håpløse på å si ifra hvor de er og foreldrene ikke etterlyser de før langt på kveld, (fortsatt ikke og klokka er nå snart 19.30) er det da jeg som skal ringe foreldrene og gi beskjed på hvor barna deres er?? Eller skal jeg bare sende gutten hjem når vi synes det holder med besøk?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 19:26   #51
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Vi sender unger hjem når det holder med besøk, jeg har erfaring med at vi tar kvelden litt tidligere enn mange andre. Hvor andres innetid samsvarer med mines leggetid og det funker ikke rett og slett.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 19:54   #52
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Jeg sender hjem når vi feks skal ha middag. Som regel så går de selv ved middagstider. Ved kveld så sender vi dem hjem senest syv.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 20:54   #53
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Mitt barn må sjølv ta ansvar for å gi meg beskjed viss ho går til venninner på ettermiddagstid.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 21:09   #54
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Jeg sender ikke meldinger om at andres unger er her, det får de holde styr på selv. Men jeg spør gjerne ungen om foreldrene vet at han/hun er hos oss. Middag får de ikke, da blir de sendt hjem,med mindre vi har en avtale. Ruska går i 2. klasse og går av og til hjem sammen med bestevenninna,men da er det avklart hvor de skal være til det kommer en voksen hjem. Jeg tar aldri med andre unger hjem fra SFO om det ikke er avtalt med foreldrene og forventer det samme andre veien. Om unger kommer etter middagstid blir de uansett sendt hjem kl 19.
De store styrer seg selv og legger gjerne en lapp om de ikke har med mobil.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:20   #55
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Større ungar sender eg heim når eg er lei. Merker godt at storesøster er noko tidlegare i seng enn andre på hennes alder. Eg ynskjer eim time og to åleine med ungane før dei skal i seng, for å roa ned for kvelden.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:23   #56
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Jeg sender de bare hjem, noen klarer holde styr på det selv. De aller fleste har samme innetid, merker jeg. Det er noen som bor litt lenger unna hvor jeg av og til har tilbudt følge hjem når det er mørkt og kjipt ute, men de går selv de også.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 11:42   #57
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.035
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Jeg hadde blitt ganske sjokkert om jeg fant en unge ekstra når jeg kom hjem fra jobb,s å jeg hadde sagt i fra. Her drar de ikke på besøk til hverandre uten å avtale det på forhånd.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 11:45   #58
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg hadde blitt ganske sjokkert om jeg fant en unge ekstra når jeg kom hjem fra jobb,s å jeg hadde sagt i fra. Her drar de ikke på besøk til hverandre uten å avtale det på forhånd.

Ikke de som er født i 01 heller? Hvorfor er det sjokkerende om de har besøk uten å avtale?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 12:01   #59
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.035
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ikke de som er født i 01 heller? Hvorfor er det sjokkerende om de har besøk uten å avtale?

Sannsynligvis fordi det ikke er normen her vi bor. På ettermiddagen kommer og går barna, men alle (de fleste, hvertfall) drar hjem etter skolen først.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 12:04   #60
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk.

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det har aldri streifet meg å gi beskjed om at "ungen din er her". Jeg får heller aldri sånne beskjeder fra andre foreldre om mitt barn.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no