Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-17, 00:54   #41
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.626
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hvorfor var det et mareritt?

Det var utrolig kvalmt og ubehagelig med smaken, og ikke å få lov til å spytte ut før tida var gått. Vet ikke hvor lenge man måtte ha det i munnen? Føltes som fryktelig lenge.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 01:00   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hvorfor var det et mareritt?

Det smakte fælt og noen begynte alltid å le.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 01:18   #43
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Skylling hele barneskolen, til 1986, her. Akershus.

Snippa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 01:24   #44
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Tror også jeg skylte fra 1982 til 1988. Akershus. Mulig vi slapp fra 86? Smakte dritt, mye fnising, noen hadde melding hjemmefra på å slippe (de samme som fikk ha med oboy til melka).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 01:31   #45
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Dette må være landsdelsavhengig, tror jeg. Begynte i 1. klasse i Akershus i 1980, og har aldri vært i nærheten av å erfare noe sånt. Egentlig en absurd tanke.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 01:32   #46
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

... og der var Akershus meldt inn i samme øyeblikk. Romerike, da! Støtt meg i at dette var utenkelig!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 01:34   #47
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Husker det banket på og der stod damen med et brett med 30 små glass. Unisont stønn i klassen. Så dro frøken den vanlige leksa om at det var kjedelig å bli møtt på den måten når man kom inn i et rom.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 01:40   #48
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg gikk på barne/ungdomsskolen -79 til -88. Så etter det.

Gikk på skole i Oslo, tannlegen hadde egen praksis på skolen så vi ble hentet i klasserommet av tannpleieren nå vi skulle til tannlegen også.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 02:09   #49
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hvorfor var det et mareritt?

Eg syntes det smakte grusomt, og grudde meg veldig kvar gong.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 03:11   #50
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg begynte på skolen i 1988, og kan ikke huske noe fluorskylling. Vi hadde tannbørste i barnehagen, da! Akershus.

Haha! Det hadde vi også. Måtte pusse etter lunsj .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 08:55   #51
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Født i 77 og oppvokst i Rælingen, der jeg husker at vi drev med fluorskylling i flere år, men jeg er usikker på om det pågikk gjennom hele barneskolen. I alle fall frem til 4. klasse.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 09:11   #52
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Født i 74 og bodde i Oslo, vi hadde fluorskylling og skoletannlegen på selve barneskolen. Husker ikke når vi sluttet med skyllingen, men kan ikke huske vi hadde det på ungdomskolen. Husker det smakte vondt.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 09:49   #53
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Født i 77 i Bergen og har aldri hørt om fluorskylling på skolen.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 09:52   #54
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Jeg gikk på barneskole på Romerike, Akershus fra 83 og husker dette! Men ikke hvor lenge vi holdt på... vår barneskole hadde også egen skoletannlege.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 09:54   #55
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Jeg husker denne skyllingen som veldig stas. Jeg var et rart barn.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 11:23   #56
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Født i 77 i Bergen og har aldri hørt om fluorskylling på skolen.

Født i 75, Bergen og hadde fluorskylling på skolen. Husker ikke om vi gjorde det hele barneskolen. Brett med små glass inn i klassen. Vi hadde også pusse tenner sammen med tannpleier, grupper ned i kjelleren og der stod vi og pusset tenner på rad og rekke. Tannpraksis på skolen, så tannpleier kom også inn i klassen og hentet elever til tannlegen.

Kan det ha noe med tannpraksis på skolene?

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 11:27   #57
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Jeg er 69-modell, Lier/Buskerud, og jeg husker godt den forskrekkelige fluorskyllinga på barneskolen, ja. Vi delte bøtte to og to, og halve moroa var å rekke å spytte før «bøttepartneren,» for da måtte den som tapte ha fluoren i munnen lenger.

Det var ikke tannlegepraksis på barneskolen jeg gikk på. Ungdomsskolen, en time med buss fra der jeg bodde, hadde tannlegekontoret vegg i vegg, men det var det aldri fluorskylling.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 11:44   #58
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Eg hugsar me gjorde det på barneskulen, men ikkje kor lenge me holdt på. Eg byrja i første klasse i 1984.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 11:49   #59
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Jeg er født i 1980, holdt på med det første årene på barneskolen hvertfall.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 12:30   #60
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når var det slutt på fluorskylling i skolen?

Begynte på barneskole i Sør Trøndelag i 1977. Fluorskylling på barneskolen, men kan ikke huske at vi fikk på ungdomsskolen. Vi gikk ofte til skoletannlegen på samme adresse. Jeg husker at en eller to hadde fritak. Jeg likte fluorskyllingen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no