Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overgangen fra ett til to barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-07, 21:44   #21
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Jeg synes det har gått overraskende greit. Storebror er en flott og stolt storebror som er oppriktig glad i broren sin, og det har vært lite problemer, bortsett fra at storebror har ønsket oppmerksomhet når lillebror har fått, men det er jo ikke et "problem". Lillebror er dog en fredelig sjel som finner seg i å være tilskuer til storebrors aktiviteter, han sover godt og er sjelden urolig (i hvert fall etter han rundet tre måneder).

Et tips: gjem bort babylekene hvis dere fortsatt har dem framme, og når dere tar de fram til baby - ikke si at de er storesøster/brors sine. Vi har måttet forhandlet fram overgivelsen av hver eneste av storebrors babyleker - han synes ikke noe om at lillebror skal ha dem. Plutselig er en rangle verdens mest spennende ting og må til og med taes med i barnehagen.

Men organiseringen av livet er jo blitt atskillig mer krevende, og det tar en stund å vende seg til at voksentiden har blitt minst halvert - i hvert fall hos oss. Men jeg regner med at det tar seg opp igjen når gutta begynner å kunne leke sammen.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 21:46   #22
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Jeg syns da ikke at eldre søsken skal måtte overgi noe som helst. De kan fint lære seg å dele.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 21:49   #23
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns da ikke at eldre søsken skal måtte overgi noe som helst. De kan fint lære seg å dele.

Akkurat den formuleringen tenkte jeg ikke så nøye over - de deler selvfølgelig. Hos oss var det snakk om hvorvidt lillebror over hodet skulle få komme i nærheten av storebrors leker.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:00   #24
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Spennende tråd! :hengepådenne:

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:06   #25
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Akkurat den formuleringen tenkte jeg ikke så nøye over - de deler selvfølgelig. Hos oss var det snakk om hvorvidt lillebror over hodet skulle få komme i nærheten av storebrors leker.

Det er da man godter seg over at storebror ikke aner hva som venter han når lillebror blir mobil.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:17   #26
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Ett er som ett, og to er som to, synes jeg.


Storesøster her var 4 1/2 år da lillebror kom, så vi slapp jo å ha to bleieunger samtidig, hun greide veldig mye selv av praktiske ting. Men vi må hele tiden følge opp på to ulike stadier, jeg ser at venner som har tette barn kan putte begge i vogna og gå for å mate endene, eller de kan ta med barna på kino og se filmer begge liker osv. Det blir nok en god stund til våre to har samme interesser. Men det har også sine fordeler, det blir naturlig å dele seg opp av til, slik at man får alenetid sammen med ett av barna.


Lillebror har tydeligvis ikke behov for mye søvn, og han kjemper imot søvnen hele tiden. Det er slitsomt å trille, bære, amme og bysse i søvn, eller å bruke tre timer på å legge en trøtt baby. Det som er mest slitsomt for oss foreldre for tiden er at vi nesten ikke lenger har noe tid uten barn, før hadde vi kveldene etter at storesøster hadde sovnet til avkobling. Selvsagt er det en fase, men jeg merker at lunten blir kortere og overskudd en mangelvare da jeg ikke har noe tid for meg selv. Nå skal det legges til at vi har to meget aktive barn, av den typen man gjerne finner igjen øverst på bokhyllen eller noe.


Generelt synes jeg at mye går automatisk da man allerede har barn i hus, men at det tar lengre tid og krever litt mer planlegging da man skal ut på noe. Vi er stadig vekk 10 min forsinket.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:21   #27
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Jeg synes overgangen var ganske stor.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:22   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Vi hadde en forholdsvis krevende førstemann ut, og jeg var en smule bekymret for hva nr. 2 ville bringe med seg. Det viste seg at han ble noen hakk roligere, men fortsatt av typen vil-ikke-sove.

Alt (ja, nesten alt! Jeg lover!) har gått helt fantastisk. Vi forberedte førstemann på at han skulle få en lillebror, men gjorde ingen big deal ut av det. Det var mye komplikasjoner siste måneden, og det ble nok litt trist for storebror, men ingen senskader så vidt jeg kan se. Da minien dukket opp hadde enda ikke storebror begynt i barnehagen, og jeg hadde lange, late dager hjemme med to små som fikk all verdens tid til å bli kjent med hverandre. Genialt.

Nå som minsten er halvannet kan de innimellom krangle som ingen andre, men det overskygges fullstendig av den utrolige søskenkjærligheten dem i mellom. De gir hverandre goooode klemmer dagen lang, er lykkelige når de ser hverandre igjen om morgenen, leier på hverandre og er generelt tydelig glad i hverandre.

Såh. Konklusjonen. Det går nok bra. Rent rutinemessig er det som oftest lettere for meg ihvertfall å ha to enn en.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:43   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Jeg syns ikke overgangen var så stor, egentlig. Babyer kommer jo inn i familien litt etter litt. Først sover de masse - de er kjempesøte - trasser ikke - slåss ikke.

Men det er en utrolig forskjell på å ha EN 3-4-5-åring og det å ha to... Det er samhandlingen dem i mellom som krever mest krefter av oss for tiden, i hvert fall.

Men det går gradvis - man blir vant til det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:47   #30
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

. Babyer kommer jo inn i familien litt etter litt. Først sover de masse - .


Speak for yourself.

Neida, men jeg kan godt forestille meg at det er enklere for alle parter om man får en sovebaby. Man får mer tid til storesøsken, og man får kommet seg litt etter fødselen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:03   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Ja, jeg har jo hatt tre enkle babyer, da.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:08   #32
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Det er fem år og en dag mellom storebror og lillebror og det går som en drøm. Jeg sliter bare litt med logistikken og er konsekvent ti minutter for sent ute.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:10   #33
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Jeg synes, som ElinM sa, at den største overgangen var fra ingen barn til ett… Nå fikk jeg den krevende babyen først, så nr 2 var en svært så rolig og lite krevende baby (ihvertfall de første 7 mnd) i forhold. Permisjonstiden blir ikke helt den samme som første gang, man har jo største som skal leveres og hentes i barnehagen, hos oss hadde han kortere dager, så man må strukturere dagen annerledes. Familielivet blir kanskje enda mer "låst fast" og konsentrert om barn og familie, litt vanskeligere å få barnevakt til to enn en hvis det er noe, men det skjer gradvis og glidende. Det er 3 år mellom barna, og for storebror var den en litt rar og vanskelig periode rundt fødselen og etterpå. Etter et år ble det mer samspill og lek, ikke bare en kjedelig baby, og i perioder, akkurat nå er det litt vanskelig, så er det en del sjalusi. Men de er veldig glade i hverandre og viser omsorg.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:26   #34
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn


Er det lurt å forberede seg på nr to?

Da har jeg dårlig tid. Noen dager, kanskje.

*37 uker gravid med 2-åring hjemme*

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:31   #35
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.790
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Jeg synes overgangen har vært overraskende enkel. Lillemor har tatt det veldig greit selv om hun har noen tøffe stunder innimellom og nobalille er en rolig og avbalansert liten kar som stort sett er blid og fornøyd med tilværelsen. Lillemor gråt veldig mye mer enn nobalille gjør. Han lar seg mye lettere roe ned og det tror jeg har mye å si for gråt er det jeg synes er mest slitsomt med å ha småbarn.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:32   #36
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Hos oss var nummer en en propell fra dag èn. Han slet ut både den ene og den andre i løpet av en time, og var ingen enkel unge. Enkelt og greit.

Nummer to kom omsider, og var sin storebrors rake motsetning. Hun sov bedre på natta da hun var 4 mnd, enn storebroren som da var 4 år.

Hos oss ble det mye forandringer i tilværelsen rett etter nummer to kom, og det gjorde at det ble veldig slitsomt en periode, hadde vi hatt en stabil tilværelse, tror jeg det hadde vært lettere, og vi hadde nok ikke merket så stor forskjell.

Nå har vi ingen baby lenger, og merker ikke forskjellen på en og to så mye som før.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:52   #37
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes den virkelig store overgangen gikk fra 0-1 barn.

Signerer, det tenkte jeg også

Jeg var nok en litt styrete og nervøs førstegangsmor, så jeg følte at det å få nr 2 var en tvers igjennom herlig opplevelse. Jeg hadde nettopp vært igjennom det, var mye tryggere på alt rundt babyer og koste meg. For storesøster, som var 2,5 da lillesøster kom, var nok overgangen litt større. Men ettersom hun var så liten ble det fort en del av hverdagen, og hun husket knappt å ha hatt oss for seg selv. Kan tenkes at volumet i heimen er noe høyere med to enn med ett, men man blir vant med det også. Lykke til!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 00:00   #38
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Hannah var 17 mnd når vi fikk Hedda, litt pes var det jo i begynnelsen men det gikk seg nå til ettervert.
Har vert heldig å har hatt veeldig fredelige babyer.

Gled deg heller til familieforøkelsen

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 00:04   #39
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Lillebror har tydeligvis ikke behov for mye søvn, og han kjemper imot søvnen hele tiden. Det er slitsomt å trille, bære, amme og bysse i søvn, eller å bruke tre timer på å legge en trøtt baby. Det som er mest slitsomt for oss foreldre for tiden er at vi nesten ikke lenger har noe tid uten barn, før hadde vi kveldene etter at storesøster hadde sovnet til avkobling. Selvsagt er det en fase, men jeg merker at lunten blir kortere og overskudd en mangelvare da jeg ikke har noe tid for meg selv.

Ah, nesten sånn har vi hatt det en stund nå, men endelig ser det ut til at lillesøster begynner å ville legge seg tidligere på kvelden. I dag var begge i seng omtrent kl 20, og det er jo så deilig! For minstedamen ser det kanskje litt ut som om kveldssøvnen går litt på bekostning av morgensøvnen, men det gjør jo ingenting så lenge vi uansett har en sprett våken storesøster halv sju. Jeg mener, de kan jo like gjerne sove samtidig.

(Men det hadde kanskje hjulpet enda bedre på trøtthet og utslitthet om vi var litt flinkere til å komme oss i seng selv. *titte på klokka*)

Sitat:

Generelt synes jeg at mye går automatisk da man allerede har barn i hus, men at det tar lengre tid og krever litt mer planlegging da man skal ut på noe. Vi er stadig vekk 10 min forsinket.

Det er helt _utrolig_ hvor lang tid det tar å komme seg ut døra! Bare å dra en tur i butikken krever jo pakking for alle eventualiteter.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 07:31   #40
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Her gikk overgangen veldig bra!
Å det til tross for at pappan til jentene flyttet 50 mil unna oss når minste jenta var 2 uker!

Det eneste var litt vanskelig var når jeg skulle i møter/legen/tannlegen.
Når det bare var storesøster som var med gikk det greit, men når jeg skulle ha med to stk føltes det som om jeg hadde med en hel gjeng.

Det er 2 år og 9 mnd mellom dem. Jeg syns det er helt perfekt!
Storesøster er stor nok til å klare litt selv. Hun spiser bra uten å søle, klær på seg selv når hun orker, snakker og forklarer seg, og hun skjønner det når hun må vente litt!
Det tok heller ikke lang tid før de hadde stor glede av hverandre!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no