Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overgangen fra ett til to barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-07, 08:06   #41
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Jeg har ei venninne som mener at om førstemann ikke har kollik, så får ikke de neste det heller - ENN om det har vært sant da!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 08:46   #42
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Jordmora mi mente at det var større sjans for at nr to fikk mye vondt i magen eller kolikk om nr en hadde det.

Ingen av jentene mine har slitt med luft i magen heldig vis!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 08:50   #43
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Jeg forstår at vi har vært veldig heldige med sovehjertene til våre søte små .

Eldstemann var to mnd da vi fikk henne. Vedlagt en bruksanvisning om når hun sov og når hun fikk mat. Første natten fulgte vi den slavisk og VEKKET henne kl 03 for å gi henne flaske. Så brukte vi de små grå og tenkte at hun kanskje ikke trengte den flasken, iom at hun ikke hadde våknet. Neste natt holdt vi pusten og ventet, men jenta sov og sov. Og det fortsatte hun med. Vi ga henne flaske kl 19, hun sovnet mens hun fikk mat. Så fikk hun ny flaske kl 23 og sov til 07. Etter at hun begynte med grøt rundt 4 mnd gammel kuttet hun 23-måltidet og sov rundt fra kl 19 -12 timer i strekk, hver natt . Halleluja! Og hun kunne legges absolutt over alt, så lenge hun hadde med seg flasken sin med vann, vi merket knapt at vi hadde barn.

Fryktelig spent på nr to, kan du si.... Han var 13 mnd og kom også med oppskrift, som vi fikk et litt diskret hint fra barnevernet om at vi gjerne måtte tilpasse vår egen døgnrytme (han sov 2 x 2 timer, den siste luren fra 15-17, og var så oppe til 21). Som sagt så gjort, vi kuttet ut den siste luren og flyttet den første luren litt lengre ut på dagen og la ungen kl 19. Og han sov. Natten gjennom! Og har fortsatt med det. Og jammen er han en sånn en som kan legges hvor som helst bare han får en flaske med vann (og en kosebamse eller femten) med i sengen. Nå er han drøye to år, og kan fremdeles sove tre timer på dagen, for så å legge seg pent & pyntelig kl 19 og sove til han blir vekket kl 07 dagen etterpå .

Jeg liker å tro at det er vi som har fått til dette og alle dere andre som feiler, men jeg vil ikke insistere nok på det til å ta unger som ikke sover i pensjon for å lære dem triksene

Nei, vi har vært heldige og fått barn med gode sovehjerter, og jeg aner virkelig ikke hva vi skulle gjort hvis ikke. Jeg blir relativt gretten hvis jeg ikke får nok søvn (vi har jo hatt syke unger, vi også.....).

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 10:55   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Jeg tror uansett det er vanligere med nummer en enn med nummer to.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 11:09   #45
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overgangen fra ett til to barn

Det er 21 mnd mellom våre to og i starten gikk det overraskende bra. Syntes slettes ikke at 2 barn var noe å snakke om. Nå er lillebror straks året og de siste 2-3 mnd har det vært veeeldig travelt.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no