Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Den nye ekteskapsloven og KRF

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-09, 08:27   #41
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Jeg kan ikke helt se at det er så overraskende at KRF går til valg på at de vil fjerne ekteskapsloven. De har jo vært i mot hele tiden.

Det hadde vært verre om regjeringsskifte ikke førte til endringer.

Og det er jo bare å ikke stemme på KrF. Jeg har i hvert fall ikke tenkt å gjøre det.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 08:31   #42
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og det er på tide at SV skjønner at flertallet i Norge ikke er sosialistiske feminister og legge opp politikken deretter.

Men de sosialistiske feministene har hele veien gått i bresjen for grupper som storsamfunnet har undertrykt. Feks sto SV på barrikadene for å fjerne lovforbudet mot homofil legning på 70-tallet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 08:34   #43
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men de sosialistiske feministene har hele veien gått i bresjen for grupper som storsamfunnet har undertrykt. Feks sto SV på barrikadene for å fjerne lovforbudet mot homofil legning på 70-tallet.

Joda. Det var heller ikke poenget. Jeg bare protesterte på logikken i at "siden de fleste mennesker er uenige så er det bare å droppe den saken". Det ville blitt trist politikk av sånt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 08:38   #44
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Joda. Det var heller ikke poenget. Jeg bare protesterte på logikken i at "siden de fleste mennesker er uenige så er det bare å droppe den saken". Det ville blitt trist politikk av sånt.

Nemlig. Lovgiving er normativ, ikke deskriptiv. Det handler om å lage lover i fht hva slags samfunn man ønsker. Ellers kunne man jo bare tillatt drap og ran, ettersom det skjer allikevel, liksom...

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 09:18   #45
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Men jeg skjønner ikke helt at det er så viktig for homsene å gifte seg i kirka. Hadde jeg vært homofil, hadde jeg nok vært happy med å stå utenfor en sånn trangsynt forsamling.

Så du skjønner ikke hvorfor homofile kristne har et ønske om å gifte seg i kirka? Eller hvorfor de ønsker de samme rettighetene som heterofile?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 12:17   #46
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Men jeg skjønner ikke helt at det er så viktig for homsene å gifte seg i kirka. Hadde jeg vært homofil, hadde jeg nok vært happy med å stå utenfor en sånn trangsynt forsamling.

Vel, det forekommer jo til stadighet at homofile også er kristne. Da er det vel et ganske naturlig (pun intended) ønske å gifte seg i en kristen seremoni.

Personlig hadde jeg ikke giftet meg i en kristen seremoni om jeg ble truet med pisking. Jeg kommer like fullt til å insistere på min fordømte rett til å gjøre det hvis jeg vil, så lenge den norske kirke er en statlig institusjon.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 12:24   #47
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Men jeg skjønner ikke helt at det er så viktig for homsene å gifte seg i kirka. Hadde jeg vært homofil, hadde jeg nok vært happy med å stå utenfor en sånn trangsynt forsamling.

Nå er det ikke sånn at alle i Den norske kirke mener det samme i denne saken. Tvert imot. Det finnes prester, menigheter og bispedømmer som synes det er helt greit å vie homofile i kirken. Jeg tror de fleste av dem synes det er greit at folk fletter håret også.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 12:41   #48
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Vel, det forekommer jo til stadighet at homofile også er kristne. Da er det vel et ganske naturlig (pun intended) ønske å gifte seg i en kristen seremoni.

Personlig hadde jeg ikke giftet meg i en kristen seremoni om jeg ble truet med pisking. Jeg kommer like fullt til å insistere på min fordømte rett til å gjøre det hvis jeg vil, så lenge den norske kirke er en statlig institusjon.

Ja. Nettopp.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 20:58   #49
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Vel, det forekommer jo til stadighet at homofile også er kristne. Da er det vel et ganske naturlig (pun intended) ønske å gifte seg i en kristen seremoni.

Personlig hadde jeg ikke giftet meg i en kristen seremoni om jeg ble truet med pisking. Jeg kommer like fullt til å insistere på min fordømte rett til å gjøre det hvis jeg vil, så lenge den norske kirke er en statlig institusjon.

Enig!

  Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 22:19   #50
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Vel, det forekommer jo til stadighet at homofile også er kristne. Da er det vel et ganske naturlig (pun intended) ønske å gifte seg i en kristen seremoni.

Personlig hadde jeg ikke giftet meg i en kristen seremoni om jeg ble truet med pisking. Jeg kommer like fullt til å insistere på min fordømte rett til å gjøre det hvis jeg vil, så lenge den norske kirke er en statlig institusjon.

Kan det sies bedre?

  Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 22:59   #51
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så du skjønner ikke hvorfor homofile kristne har et ønske om å gifte seg i kirka? Eller hvorfor de ønsker de samme rettighetene som heterofile?

Jeg personlig forstår ikke at NOEN ønsker å gifte seg i kirka (altså sett med mine 'verdibriller') og aller minst forstår jeg at de som er homofile ønsker å gifte seg i en kirke som bruker så mye krefter på å nekte dem det.

Men selvsagt synes jeg de skal få lov til det, samt ha samme rettigheter som heterofile. Bare at hadde jeg vært homo hadde jeg blåst en lang marsj i kirka og alle julenissene som driver på der.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 23:27   #52
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Da jeg skulle gifte meg med en av et annet kjønn diskuterte vi forskjellige vielsesmetoder. En ting som jeg falt litt for var partnerskapsritualet. Det høres da mye bedre ut i en likestilt verden å bli partner med den du elsker, enn bli gitt bort av din far, for å så love å "akte og ære"... Men nei da, det er bare de av samme kjønn som får lov til å inngå partnerskap.

Vi endte opp med å stå foran en dommer og "ta hverandre i hånden på det".

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 00:38   #53
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Da jeg skulle gifte meg med en av et annet kjønn diskuterte vi forskjellige vielsesmetoder. En ting som jeg falt litt for var partnerskapsritualet. Det høres da mye bedre ut i en likestilt verden å bli partner med den du elsker, enn bli gitt bort av din far, for å så love å "akte og ære"... Men nei da, det er bare de av samme kjønn som får lov til å inngå partnerskap.

Vi endte opp med å stå foran en dommer og "ta hverandre i hånden på det".

Får ikke lov vi heller nå lenger. =)

Men husker jeg bet meg merke i at han ambassadeduden som partnerte oss for noen år siden ikke sa noe om at det skulle vare livet ut, for evig eller noe som helst. Mitt fordomsfulle jeg tenkte at det måtte da passe homsene aldeles utmerket.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 08:27   #54
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

t

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg personlig forstår ikke at NOEN ønsker å gifte seg i kirka (altså sett med mine 'verdibriller') og aller minst forstår jeg at de som er homofile ønsker å gifte seg i en kirke som bruker så mye krefter på å nekte dem det.

Okei, så fordi du personlig ikke vil giftet deg i kirken skjønner du heller ikke at andre vil det. Logisk.

Når det er sagt synes jeg du generaliserer vel mye. Det er ikke alle prester som deler KRFs syn på homofili, og langt ifra alle kristne gjør det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 08:52   #55
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg personlig forstår ikke at NOEN ønsker å gifte seg i kirka (altså sett med mine 'verdibriller') og aller minst forstår jeg at de som er homofile ønsker å gifte seg i en kirke som bruker så mye krefter på å nekte dem det.

Men selvsagt synes jeg de skal få lov til det, samt ha samme rettigheter som heterofile. Bare at hadde jeg vært homo hadde jeg blåst en lang marsj i kirka og alle julenissene som driver på der.

Dette ble litt mye synes jeg. Har du ingen forståelse for at kristne homofile vil gifte seg i kirken foran den guden de tror på? Det er jo direkte fordømmende å komme med et slikt utsagn som du gjør synes jeg. Ikke glem at det er mange kristne som ikke har et like fundamentalistisk syn på homofile. Det å kalle alle kristne julenisser synes jeg blir fordummende for deg selv.

  Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 09:12   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Det er jo nettopp problemet, eller utfordringen, med en statskirke: At alle vil gjøre den til "sin". Alt fra de bostavtro bibelkristne, til Gelius-kristne som ikke vet om de tror på gud en gang, men gjerne vil ha en høytidelig ramme å feire en "kjærlighetens kraft" og ellers høre hyggelige historier og hygge-Jesus. Og alt imellom.

Både de som mener at Gud strengt har forbudt homofilt samliv, og som dermed, naturlig nok, på det sterkeste vil motsette seg at dette blir feiret i kirken, og de som mener at deres kjærlighet, homo eller ei, er gitt dem av Gud, og dermed nettopp vi feire denne kjærligheten i Kirken.

Nei til statskirken - ja til flere ulike kirkesamfunn for enhver smak. Gelius kan få overta Vålerenga Kirke og danne sin egen "kjærlighetens kraft"-menighet, for eksempel. Den vil helt sikkert få kjempeoppslutning!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 09:35   #57
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei til statskirken - ja til flere ulike kirkesamfunn for enhver smak. Gelius kan få overta Vålerenga Kirke og danne sin egen "kjærlighetens kraft"-menighet, for eksempel. Den vil helt sikkert få kjempeoppslutning!

Stat og kirke bør skilles snarest. Det er merkelig at denne debatten ikke er synlig i mediene. Noen ganger virker det som vi nordmenn har resignert med statskirken. En statskirke som om man trekker litt i ekstremen forhindrer full religionsfrihet.

  Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 09:39   #58
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

En av årsakene til at jeg trakk til venstre politisk (med Arbeiderpartiet som utgangspunkt) er statskirkesaken. Noen som har oversikt over hvilke partier som per i dag offisielt ønsker et skille?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 09:39   #59
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Politikk og religion er jo en betenkelig sammenblanding.

Men når det er sagt mener jeg at KRF som parti er i sin fulle rett til å fremme hvilke standpunkter de vil. De har ikke gått til angrep på homofili som sådan, ei heller på enkeltpersoner, de har bare sagt at de vil ha omkamp om ekteskapsloven.

Siden det snart er valg mener jeg at alle partier både kan og bør fremme de saker de tenker å kjempe for. Ellers vet jo ikke folk hva de får etter valget.

Forøvrig tror jeg at KRF har vært svært så taktiske som fremmer denne saken nå. For jeg er overbevist om at det er mange som er i mot den nye ekteskapsloven, og som på dette viset kan trekkes mot et parti som de ellers kanskje ville oversett. Alle partier har sine kampsaker før valget hvor de forsøker å tiltrekke seg oppmerksomhet. FrP har sine innvandrer-saker og bompenger. SV har sine miljø-saker og gratis-skolemat-til-alle-ellers-slutter-jeg-saker. Og så videre.

Og så blir det jo opp til velgerne å vurdere hvilke saker de ønsker å støtte.

Sånn sett skjønner jeg ikke en gang hvorfor det blir debatt ut av dette. Er man uenig med KRF så er det jo bare å stemme på noen andre. (Og her avslørte jeg kanskje hvorfor jeg ikke er så veldig politisk engasjert i utgangspunktet).

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 09:40   #60
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

En av årsakene til at jeg trakk til venstre politisk (med Arbeiderpartiet som utgangspunkt) er statskirkesaken. Noen som har oversikt over hvilke partier som per i dag offisielt ønsker et skille?

Venstre.

Republikanere er de også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no