Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 22:39   #61
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

På hvilken måte? Det er vel ikke mange som synes at støtteordningene for funksjonshemmede er spesielt gode i dag, og når saker kommer frem i media er Frp det partiet som skriker høyest. Jeg lurer derfor konkret på hva som vil bli verre med Frp.

Jeg ser i hvertfall for meg at all omsorg utenfor hjemmet blir satt på anbud, privatisert, slik at kun de med mest penger har råd til å benytte seg av avlastningsboliger etc.

Barnehage vil bli mye dyrere. Pr i dag har mange - ink meg - veldig støttet barnehageplass både som avlastningstilbud og som utviklingstilbud til sønnen min. Når Frp kommer til makta, vil det meste av støtte til barnehager forsvinne, samtidig vil det kuttes ned i den pedagogiske bemanningen. Jeg kan ikke forestille meg de kommer til å prioritere spesialpedagoger i barnehagene.

Går det langt nok, får vi et samfunn hvor du er helt avhengig av forsikringer for å ha råd til sykehusopphold, fysioterapi, behandlingstilbud etc. Forsikringer er for folk som kan jobbe for seg og betale for seg. Pr i dag er det ikke et forsikringsselskap som vil ta i oss med ei ildtang pga den rare gutten vår - ergo er vi helt avhening av å ha en fungerende offentlig velferdsstat.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:44   #62
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Skulle det være noe galt i det?

Jeg håper du er ironisk nå?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 07:34   #63
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg ser i hvertfall for meg at all omsorg utenfor hjemmet blir satt på anbud, privatisert, slik at kun de med mest penger har råd til å benytte seg av avlastningsboliger etc.

Barnehage vil bli mye dyrere. Pr i dag har mange - ink meg - veldig støttet barnehageplass både som avlastningstilbud og som utviklingstilbud til sønnen min. Når Frp kommer til makta, vil det meste av støtte til barnehager forsvinne, samtidig vil det kuttes ned i den pedagogiske bemanningen. Jeg kan ikke forestille meg de kommer til å prioritere spesialpedagoger i barnehagene.

Går det langt nok, får vi et samfunn hvor du er helt avhengig av forsikringer for å ha råd til sykehusopphold, fysioterapi, behandlingstilbud etc. Forsikringer er for folk som kan jobbe for seg og betale for seg. Pr i dag er det ikke et forsikringsselskap som vil ta i oss med ei ildtang pga den rare gutten vår - ergo er vi helt avhening av å ha en fungerende offentlig velferdsstat.

Frp rir mange hester. Hovedbudskapet deres har i alle år vært kutt og privatisering. Etter at oljefondet vokste seg stort, har Frp på mange måter snudd og vokst på sin overbudspolitikk. Det er jo ikke måte på hvor mye penger de skal bruke på helsevesen og infrastruktur.

Om barnehager hevder Frp følgende:

Sitat:

Fremskrittspartiet vil at foreldre fritt skal kunne velge barnehage. Private og offentlige barnehager må likebehandles. Målet er full barnehagedekning, lavere kostnader og bedre kvalitet.

Hvorvidt man kan stole på dette er jo en annen sak, men å hevde at barnehager blir dyrere mener jeg ikke du har belegg for.

  Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 09:58   #64
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg ser i hvertfall for meg at all omsorg utenfor hjemmet blir satt på anbud, privatisert, slik at kun de med mest penger har råd til å benytte seg av avlastningsboliger etc.

Barnehage vil bli mye dyrere. Pr i dag har mange - ink meg - veldig støttet barnehageplass både som avlastningstilbud og som utviklingstilbud til sønnen min. Når Frp kommer til makta, vil det meste av støtte til barnehager forsvinne, samtidig vil det kuttes ned i den pedagogiske bemanningen. Jeg kan ikke forestille meg de kommer til å prioritere spesialpedagoger i barnehagene.

Går det langt nok, får vi et samfunn hvor du er helt avhengig av forsikringer for å ha råd til sykehusopphold, fysioterapi, behandlingstilbud etc. Forsikringer er for folk som kan jobbe for seg og betale for seg. Pr i dag er det ikke et forsikringsselskap som vil ta i oss med ei ildtang pga den rare gutten vår - ergo er vi helt avhening av å ha en fungerende offentlig velferdsstat.

Jeg må (igjen) påpeke at den utvikingen du skisserer er umulig på 4 år.

Forøvrig mener jeg at du maler fanden på veggen. Det finnes land i verden som driver en liberal politikk lignende FrP-politikk, hvor man kanskje tar seg BEDRE av barn med funksjonshemminger enn her i Norge.

Husk nå også på at vår velferdsstat er basert på at vi er villige til å stå i kø, bli behandlet av en saksbehandler som ikke kjenner saken, få avslag, anke, få avslag, anke, krangle, ringe, mase... Velferdsstaten Norge er da ikke BARE idyll og glansbilder heller.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 18:52   #65
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Husk nå også på at vår velferdsstat er basert på at vi er villige til å stå i kø, bli behandlet av en saksbehandler som ikke kjenner saken, få avslag, anke, få avslag, anke, krangle, ringe, mase... Velferdsstaten Norge er da ikke BARE idyll og glansbilder heller.

Tro du meg - etter å ha vært mor til et multifunksjonshemmet barn i 4 1/2 år nå, vet jeg litt om å stå i kø, behandles av saksbehandlere som ikke kjenner saken, få avslag, anke, få avslag, anke krangle, ringe, mase...

Åh yes - been there - done that, og ja - velferdsstaten Norge er ofte for de som har ressurser nok psykisk og fysisk til å stå i den kampen, slik vi f.eks. har.

Men: Vi har aldri betalt ei krone for sykehusopphold, avlastningstiltak, de aller aller fleste medisiner, dietter etc etc. Mannen min og jeg har vært mye borte fra jobb - dette har blitt betalt av et fungerende velferdssamfunn.

Frp-staten vil neppe påvirke meg i min hverdag, nei. Vi har god økonomi - min mann har trygg jobb. Med de rette prioriteringene vil vi kunne klare oss på inntekten mannen min har, og med de støtteordninger som velferdsstaten forhåpentligvis fremdeles vil gi.

Likevel - av solidaritetshensyn, håper jeg aldri, aldri Frp kommer til makta.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 04-06-09 kl 06:26.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:24   #66
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Frp har vel gått langt i å antyde at kommuneansatte stort sett sitter og drikker kaffe. Dersom det blir store kutt i offentlige tjenester (ansatte) slik Frp ønsker så ser jeg ikke akkurat for meg at køene blir noe mindre. Med mindre ytelser rett og slett fjernes da.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:45   #67
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Bare det at det aller, aller første de skal gjøre når de kommer til makta, er å kaste ut Mulla Krekar, sier vel litt?

Det er vel ikke så kontroversielt, vel? Har du sett videoene han spiller inn og publiserer når han er der nede på "ferie"? Synes vel egentlig at det ville vært fair for dem som vil ha tak i han og, at han ikke skal få stikke seg vekk på trygda si her, men stå til rette for den urett han har forvoldt. Overfor sin gud og de reglene som hans egen hellige bok foreskriver

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:56   #68
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Frp har vel gått langt i å antyde at kommuneansatte stort sett sitter og drikker kaffe. .

...akkurat det var de noen som sa til meg og, stemmer det?

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 20:03   #69
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

...akkurat det var de noen som sa til meg og, stemmer det?

Nei, det stemmer ikke. :humørløs:

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 08:43   #70
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Frp har vel gått langt i å antyde at kommuneansatte stort sett sitter og drikker kaffe. Dersom det blir store kutt i offentlige tjenester (ansatte) slik Frp ønsker så ser jeg ikke akkurat for meg at køene blir noe mindre. Med mindre ytelser rett og slett fjernes da.

Jeg har jobbet i både stat, kommune og privat virksomhet. Min erfaring er at det er en myte at kommuneansatte bare drikker kaffe. MEN det er et faktum at i mange offentlige enheter er effektiviteten langt lavere enn i en tilsvarende privat virksomhet. Kanskje er det pausekulturen, kanskje er det noe annet. Men ytelsen i offentlig sektor er lavere enn i privat.

Og kanskje er det slik at fordi "kravene" er lavere i offentlig sektor så har man lettere for å tilsette folk med større eller mindre funksjonshemminger, man ansetter folk selv om de har små barn som er mye syke, osv. Den sosiale profilen er kanskje bedre. Og når man har mange arbeidstakere som ikke kan yte maks, så trekker de ned snittet. Det kan være en forklaring.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 08:45   #71
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Jeg tror det er en annen ting som er vel så viktig i forhold til effektivitet jeg.

Nemlig følelsen av at det spiller noen rolle hva man gjør. Er man i et mindre firma som er privat så er det lettere å se at ens egen innsats gir en direkte påvirkning på resultatet. Man måles og tilbakemeldes ut fra hva man får til. I et stort offentlig apparat så er det bare sorgen uansett - for eksempel om man jobber i nav - og det spiller nesten ingen rolle hvor mye man står på - det blir ingen bedring.

  Svar med sitat
Gammel 30-05-18, 11:38   #72
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Fire år etter denne tråden fikk vi en regjering med FrP i og vi har det fortsatt.

  • Har ting blitt slik du trodde?
  • Hvilken virkning har det at først H og senere også V er med i regjeringen?
Selv svarte jeg ikke i den opprinnelige tråden, men jeg trodde bl.a at
  • arveavgiften skulle forsvinne: Jepp
  • toppskatten bli borte: Nei, men redusert
  • veiavgiften kuttes: Ingen endring
  • NRK-lisensen fjernes eller reduseres: Nei, den er økt
  • bompengesystemer skulle kuttes: Hahahahaha, tok feil der
  • arbeidsmiljøloven skulle svekkes: Riktig, men ikke helt håpløst ennå
Kjør på.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-18, 11:57   #73
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Det har definitivt blitt verre for kunstfeltet, ja.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-18, 12:07   #74
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Innvandringspolitisk er regjeringen en katastrofe. Der vil jeg ikke legge hele skylden på FrP. De har ikke flertall på Stortinget og de andre partiene er definitivt medansvarlige.

Jeg tror at H og V demmer opp for en del galskap, men jeg liker ikke samrøret der lell.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-18, 12:10   #75
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det har definitivt blitt verre for kunstfeltet, ja.

Hvordan? (Oppriktig interessert, jeg kan for lite om det selv)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-18, 12:29   #76
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvordan? (Oppriktig interessert, jeg kan for lite om det selv)

Statsstøttede organisasjoner har ikke blitt justert i takt med resten av samfunnet/prisnivå på flere år, og får dermed i praksis mindre penger. Kulturrådet har fått mindre midler, og det er gjort noen strukturelle endringer som gjør det vanskeligere for mindre, og kanskje mer nyskapende og eksperimentelle organisasjoner å få ulike former for støtte. Kunstfeltet har alltid lidd under å ha ministre som ikke er interessert (med et par unntak, sittende minister inkludert), men Helleland var både uinteressert, manglet forståelse og vilje til å lære.

Kan utdype mer senere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-18, 13:15   #77
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Takker! Ja, og jeg også har inntrykk av at på kulturfeltet, mer enn andre (?), så er det nesten mer statstådsavhengig enn partiavhengig (men hvilken man velger å putte på avhenger selvsagt av hvor viktig man syns feltet er). Hvis man får en skikkelig aktiv, interessert "doer" som kan kjempe saker frem i budsjetter og planer, så skjer det i hvert fall NOE.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-18, 13:20   #78
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

De vurderer foretaksmodell for universitets- og høgskolesektoren. Jeg har ikke tid til å gå i dybden, men i sin ytterste konsekvens kan det bety kroken på døren for rett til gratis utdanning. Det er så ille at man burde legge seg i lenker fra Gløshaugen til Blindern og skrike NEI, NEI, NEI

FrP foreslår å markedstilpasse studiene etter attraktivitet i næringslivet. Ja, også vil Høyre videofilme forelesningene våre. (Det siste er ikke krise altså. Bare sinnsvakt dyrt og helt poengløst.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-18, 13:22   #79
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Jeg har lest masse om det med å utrede foretaksmodell (og det i seg selv er det mye "med", altså), men klarer virkelig det logiske spranget fra foretaksmodell til slutt på gratis utdanning. Jeg leste den lange kronikken til han professoren (?) i Morgenbladet, og det hang jo ikke sammen i det hele tatt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-18, 13:24   #80
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvor mye galt kan en FRP-regjering gjøre?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har lest masse om det med å utrede foretaksmodell (og det i seg selv er det mye "med", altså), men klarer virkelig det logiske spranget fra foretaksmodell til slutt på gratis utdanning. Jeg leste den lange kronikken til han professoren (?) i Morgenbladet, og det hang jo ikke sammen i det hele tatt.

Jeg skriver eksamen og rekker ikke finne kilder nå, men skal se om jeg finner noe så snart jeg er ferdig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no