Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Kan noen hjelpe meg med å lage en fotomontasje i PS?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-07, 13:24   #1
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.792
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Kan noen hjelpe meg med å lage en fotomontasje i PS?

Jeg skulle ha sendt ut takkekort fra dåpen for lenge siden, men saken er at jeg ikke er sånn 100% fornøyd med noen av bildene jeg har fra dåpen og tenkte derfor å bruke et annet bilde hvor han er så fin og sette sammen en fotomontasje med det og noen av dåpsbildene. Jeg har prøvd meg selv med å lage en fotomontasje som er i str 13x13 cm med et stort bilde av han i bakgrunnen og 3 mindre foran. Men jeg får det ikke til! Nå har jeg ikke PS heller da, har brukt Photofilter. Men jeg bare knoter og de 3 bildene foran blir ikke kvadratiske og ikke like store heller og jeg har rett og slett innsett at jeg ikke kan dette.

Vil noen hjelpe meg? Jeg betaler gjerne. Har masse bilder så tar gjerne i mot forslag både på valg av bilder og hvordan de bør settes sammen. Kanskje litt sleipt å tjuvlåne idèer sånn, men jeg fant dette på nettet og prøvde å lage en kopi av dette:

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 13:20   #2
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.792
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg med å lage en fotomontasje i PS?

En liten dytt

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 08:15   #3
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg med å lage en fotomontasje i PS?

Nå vet jeg ikke om jeg forstod deg rett, men var det det at du ikke fikk det i str. 13x13?
I såfall – her har jeg justert det for deg.


Sist redigert av Ekkir : 24-10-07 kl 09:12.
Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 08:16   #4
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg med å lage en fotomontasje i PS?

Send meg en PM, så fikser jeg det for deg

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 09:57   #5
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg med å lage en fotomontasje i PS?

Kan nok ikke mer enn deg ser jeg, men det var kjempefint.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 14:34   #6
annej
Nybegynner
 
annej sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Gjøvik
Innlegg: 29
annej har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg med å lage en fotomontasje i PS?

synes det var veldig fint det jeg

__________________
Emma Sofie 3 år ...
annej er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 23:26   #7
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.792
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg med å lage en fotomontasje i PS?

Sånn går det når en reiser på høstferie og glemmer bort at man har startet en tråd man kanskje burde følge opp...

Saken var at jeg ønsket å lage en fotomontasje med dåpsbilder av nobalille - den montasjen jeg viste til var bare et eksempel som jeg hadde funnet på nettet. Men jeg gav opp hele prosjektet og bestilte bare opp kopier av et av bildene vi hadde og lagde vanlige takkekort.

Men Ekkir, tusen takk for tilbudet om hjelp, det var kjempesnilt av deg. Jeg håper jeg kan spørre deg igjen siden? Julekorttiden nærmer seg med stormskritt...

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no