Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-15, 18:44   #81
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg jobbet på det lokale S-laget, og kundegrunnlaget tilsa at jeg ikke måtte jobbe meg i hjel.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 18:47   #82
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg jobbet på det lokale S-laget, og kundegrunnlaget tilsa at jeg ikke måtte jobbe meg i hjel.



Jeg jobbet i lokalavisa. Kjempespennende. Jeg fikk skrive og "hjelpe" typografene og fremkalle bilder. Alt på gammelmåten.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 18:55   #83
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Hadde ikke noe sånt vi, dessverre.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 18:58   #84
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg jobbet på et bakeri/kafe, og likte det godt. Det var veldig gøy å smøre horn med ost og skinke, og så solgte vi verdens beste kakao. Jeg lærte mye om gamle damer, som kunne kjefte for alt mulig. For mye kaffe i koppen ("hvordan skal jeg klare å bære uten å skvulpe, hæææ?"), og for lite kaffe i koppen ("til den prisen bør jeg få full kopp!"). Og så var det vanvittig mye vanskeligere å få fin snurr på softisen enn man skulle tro.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 18:58   #85
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Gamlingens malerfirma i arbeidsuka. Flekkmaling av fjellhallene til Nasjonalbiblioteket (altså gå over små flekker/skader/riper som hadde kommet fra hallene først ble malt og fram til endelig ferdigstilling etter at en del andre håndverkere hadde vært å gjort småting) ;-) Men fikk vel 1500 kr elns for jobben,

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 19:05   #86
Underbar
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 18
Underbar er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Var først på et dagsenter for utviklingshemma, så på en blomsterbutikk. Var så stille så jeg fikk lite ut av det

Underbar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 19:19   #87
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg var utplassert sammen med bygdas dyrlege. Bildet av dyrlegen med hele armen opp til skuldra inne i ei ku for å spa ut møkk sitter fortsatt klistret

Stort sett var det ei veldig fin uke, men det var mye store dyr der jeg hadde sett for meg å sitte å pjuske på smådyr. Jeg ble ihvertfall kurert for veterinæryrket, så noe tjente jo den uka til

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 19:30   #88
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Jeg var hos NRK og fikk være med og lage reportasje og overvære innspilling av nyhetssending. Kjempegøy!

Mens jeg, i 1984 eller 1985, husker ikke helt, tapte loddtrekninga mellom meg og ei anna i klassen. Bestevenninna vår sin far jobbet i Nrk, og de kunne ta i mot to elever, og da måtte vi trekke lodd om hvem som skulle få den attraktive andreplassen. (Datteren hans var selvskrevet, selvsagt.)

Jeg husker jeg forsøkte ta tapet med verdighet, og kjedet så vettet av meg mens jeg jobbet på kontoret til min mor, som var selvstendig næringsdrivende - ryddet i arkivet og skreiv brev og slike dødskipe ting, mens venninnene mine hadde det gøy med kjendisene.

Bitter!? Jeg!? Neeeeida!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 16-01-15 kl 19:36.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 19:55   #89
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg jobbet i en matbutikk. Husker ingenting av den uken, for jeg fikk jobb der med en gang uka var ferdig, og husker ikke hva som var hva. Jeg husker at jeg trivdes veldig godt med ansvar og å tjene egne penger- jeg brukte nok ingenting - fornuftig som jeg var, men det var stas med lønningsposen. Husker godt hvordan den så ut og hvor utrolig stas det var å se utregningen over hvor mye jeg hadde jobbet. Var nok en sliter...

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 19:57   #90
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Husker det veldig tydelig, både på godt og vondt. Arbeidsuka i skobutikk var ikke bra! Sure damer som jobbet der og kjedelige oppgaver i en kald og mørk lagerkjeller. Arbeidserfaring hadde jeg også som valgfag. Veldig gøy! I stor avis, fikk være med på mye spennende! Synes det er synd at mine barn ikke får samme mulighet.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 20:09   #91
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg hadde arbeidsuke på et barnehjem rett utenfor Kisumu, vest i Kenya. Vi fikk stelle barna, leke med dem. I tillegg fikk vi være med på en fødsel. Siste dagen badet vi i et basseng i nærheten av Lake Victoria og jeg ble ufattelig solbrent (vi snakker blemmer over skuldrene og nese/kinnbein) og fikk grønt hår. På vei hjem var vi vitne til at en bil gikk rundt. Jeg husker enda koffertene og hønene som flakset ut av bilen (vi stoppet ikke - kunne være farlig).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 20:12   #92
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 769
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jobbet i lokalavisen. Tok imot telefoner, annonsebestillinger, lagde reportasje, tok bilder. Det var knallgøy!
I arbeidsvalgfag, stod jeg i bolledisken i matbutikken. Jobbet der en dag i uken. Det var helt greit, fant ut at butikk ikke var mitt yrke.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 20:19   #93
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Hadde arbeidsuke i 9.kl. Sammen med en klassekamerat var jeg en uke i forsvaret. Vi var utplassert sammen med et befalskull. Hadde både skyting, springmarsj, brakkevask, klasseromsundervisning og øvelse på timeplanen. Veldig gøy!

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 20:31   #94
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Husker godt! Jobbet på kafeteria. Følte meg veldig flink husker jeg for de ansatte ga meg mye oppmerksomhet og fikk mye skryt

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 20:36   #95
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg drømte om å bli journalist, og hadde ei drømmearbeidsuke i lokalavisa. Jeg og ei fra en annen skole i kommunen var der samtidig. Vi fikk være med ut å lage reportasjer, var med en dag frem til avisen gikk i trykken, en morgen kjørte vi rundt med avisbudet 😜, vi lagde våre egne artikler som vi fikk på trykk. Utrolig moro!

Ble dog aldri journalist, men det var ikke arbeidsuka sin skyld at jeg endret mening.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 20:40   #96
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg jobbet i skobutikk på et stort senter i arbeidsuka, og møtte venninnene mine, som jobbet i butikkene omkring, til lunsj hver dag så vi koste oss godt. Fikk velge meg et par sko på slutten av uka som belønning.

Vi hadde et annet arbeidserfaringsprosjekt hvor vi skulle sette oss inn i en arbeidsplass, og så jobbe i egne sammensatte grupper som dette yrket resten av uka. Da valgte vi journalistyrket, og fikk følge, og oppfølging av, en journalist i VG. Veldig spennende (Vurderte seriøst journalistyrket på den tiden så det var greit å få testet det ut.)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 21:23   #97
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg jobbet på lageret til engros-firmaet morfaren min jobbet i. Plukket varer til ymse samvirkelag, arkivere brev og kokte kaffe.

I niende klasse hadde jeg valgfag arbeidsutplassering og var på biblioteket. Ryddet i hylla, la plast på bøkene og laminerte lånekort.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 21:47   #98
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Ja, det gjør jeg. Jeg var i en av forsvarets kantiner, på Odderøya.

I tillegg hadde jeg yrkespraksis som valgfag i 9. klasse. Da var jeg på bakeri, først i butikken et par måneder og resten av tiden i selve bakeriet. Jeg fant ut at jeg ikke ville bli baker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 21:48   #99
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Hadde arbeidsuke i 9.kl. Sammen med en klassekamerat var jeg en uke i forsvaret. Vi var utplassert sammen med et befalskull. Hadde både skyting, springmarsj, brakkevask, klasseromsundervisning og øvelse på timeplanen. Veldig gøy!

Det samme var jeg og ei til fra klassen. Vi hadde en veldig fin uke.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 22:38   #100
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg jobbet på byens smådyrklinikk. Jeg levde og åndet jo for dyr på den tiden, så jeg var overlykkelig da jeg fikk være der. Jeg husker at jeg vasket gulv og kirurgiske instrumenter, -den kjedelige delen av jobben. Jeg var med på en operasjon av en hund med noen svulster, kjempespennende. Jeg husker også avliving av ei krakilsk katte som var ganske ubehagelig å være med på. Og det jeg kanskje husker best, en stor godt voksen mann som kom hulkende inn. Han hadde bestemt seg for at det beste for hans unge schæferhund som hadde alvorlig allergi var å bli avlivet. Han gråt under hele prosedyren, og det gikk veldig inn på meg.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no