Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Når er det "greit" å snu junior?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-07, 10:54   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "greit" å snu junior?

Jeg er bare redd han ikke skal få plass når han bikker 4 år eller så. Hvordan er det Secura-setet? Og er det med Isofix?


Nå spør jeg alle på generelt grunnlag: Ville dere hatt en gutt på 4 år bakovervendt i en Cosmic eller i en beltestol med Isofix-feste?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 10:58   #22
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når er det "greit" å snu junior?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg er bare redd han ikke skal få plass når han bikker 4 år eller så. Hvordan er det Secura-setet? Og er det med Isofix?


Nå spør jeg alle på generelt grunnlag: Ville dere hatt en gutt på 4 år bakovervendt i en Cosmic eller i en beltestol med Isofix-feste?

Securaen (opp til 25 kg) har ikke Isofix nei. Ingen Isofix seter går over 18 kg.
Setet er dypt og har god sidebeskyttelse.

Det er MYE tryggere med et bakovervendt sete uten Isofix enn en beltestol med Isofix.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:00   #23
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når er det "greit" å snu junior?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg er bare redd han ikke skal få plass når han bikker 4 år eller så. Hvordan er det Secura-setet? Og er det med Isofix?

Secura har ikke isofix. Jeg har min jente på 19kg og 104cm bakovervendt i en Brio Zento. Ikke så dyr stol, men er ganske lik Cosmic i typen. Vi hadde Cosmic før og likte den veldig godt, men måtte bytte pga vektgrensen. Hun har fortsatt mye plass og kan sitte slik minst et år, forhåpentligvis to år til.


Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Nå spør jeg alle på generelt grunnlag: Ville dere hatt en gutt på 4 år bakovervendt i en Cosmic eller i en beltestol med Isofix-feste?

Bakovervendt i en Cosmic, uten tvil.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:08   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "greit" å snu junior?

Vi kjøpte ny bil i går. Mannen påstår at han ikke greier å få setet like støtt som i den gamle. Det var noe med de der gulvstøttene og det. Jeg kan ikke feste bilstoler, så jeg vet ikke. Håper inderlig at han står like trygt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:26   #25
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når er det "greit" å snu junior?

God grunn for å kjøpe et nytt bakovervendt sete til poden det.

Et nytt sete er småpenger iforhold til bilkjøp. Og da slipper dere å montere slik at det blir veldig trangt framme.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 07:01   #26
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når er det "greit" å snu junior?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg kan heller ikke fatte at man kan sikre barn med topunktssele. Ikke voksne heller, egentlig. Det er bedre enn ingenting, men hvorfor finnes det i det hele tatt topunksseler i biler?

Ikke jeg heller.. DENNE videoen sier vel det meste. Nei, barna bør sitte sikret i sete/beltestol så lenge de ikke overskrider vekt og høyde på setet, uavhengig om de selv syntes det er flaut.

Det ideelle hadde vært alle satt bakovervent. Min kjære far har en teori om en skjerm som man sitter foran å kjører baklengs, slik at man på skjermen ser det man ville sett om man satt fremover. Ikke så gal teori da

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.

Sist redigert av *HH* : 18-09-07 kl 07:11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:16   #27
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "greit" å snu junior?

Rent størrelsesmessig tror jeg gutten din kan sitte i Aktasetet sitt ganske lenge enda. Storebror ble snudd da han var 3,5 år og han er en stor gutt, som da var iallefall over 105 cm. Frem til da hadde han sittet i Akta-setet vi hadde i lillebilen. Og så lenge det er plass så er det jo det tryggeste å sitte bakovervendt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:20   #28
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "greit" å snu junior?

Vår snart 4,5 åring sitter fremdeles bakovervendt. Hun har ikke god plass til bena, men god nok, de er jo ganske myke disse små (hun har bena ut til siden, ikke oppunder haka, eller noe, så jeg ser for meg at hun kan sitte sånn ganske lenge enda).

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:27   #29
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når er det "greit" å snu junior?

I bilstolsammenheng er det nesten en fordel med små barn. Eldstejenta vår er lang, vi måtte snu henne da hun var 3 år og 107 cm. Kusinen hennes var nesten fem år før hun nådde den høyden. Jeg skulle gjerne hatt storesøster bakovervendt lengre. Men det var jo litt trist å se at det lengste barnet på småbarnsavdelingen var det eneste som satt bakovervendt.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:31   #30
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når er det "greit" å snu junior?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

I bilstolsammenheng er det nesten en fordel med små barn. Eldstejenta vår er lang, vi måtte snu henne da hun var 3 år og 107 cm. Kusinen hennes var nesten fem år før hun nådde den høyden. Jeg skulle gjerne hatt storesøster bakovervendt lengre. Men det var jo litt trist å se at det lengste barnet på småbarnsavdelingen var det eneste som satt bakovervendt.

Ta en titt på siste innlegget i bloggen min. Der er det bilde av en 6-åring på 120 cm bakovervendt. Det lar seg gjøre :-)

Og bøyde ben er IKKE farlig, selv om mange voksne tror det er både farlig og ubehagelig. Barn er ikke små voksne

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:38   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det "greit" å snu junior?

Snuppa er faktisk en av de ytterst få i barnehagen som sitter bakovervendt, og hun er langtfra den yngste.

Det blir kommentert av mange at det begynner å bli trangt for bena hennes nå, men så lenge hun ikke klager, så blir hun sittende slik. Hun er forøvrig en særdeles liten snuppe, så jeg tror ikke at plass blir problemet med det aller første. Men hun gleder seg til å få selskap i baksetet, og det kan jeg jo forstå.

Hvis jeg ikke hadde vært så forum-aktiv, så hadde hun sikkert vært snudd for lenge siden. Før jeg var på forum så visste jeg faktisk ikke hvor stor forskjell det var på trafikksikkerheten (men før det hadde jeg ikke barn heller, så jeg føler på en måte at jeg var litt unnskyldt).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no