Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Oppussing - kostnader?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-11, 17:21   #1
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Oppussing - kostnader?

Finnes det en mal for hva oppussing koster sånn ca pr kvm når det gjøres av eksterne? Jeg skulle gjerne ha kvalitetssikret et tilbud jeg har fått. Bedriften har gode referanser, som teller høyt da vi ikke vil bo uten kjøkken i mange måneder.

Vi skal rive en vegg, bytte gulv, lister og tak. I tillegg skal kjøkkenet rives og bygges opp igjen. 2000,- pr kvm inkl materialer, eksl elektrisk og kjøkkeninnreding. Hvordan høres det ut?

Gulvet vi har valgt er laminat til 350,- pr kvm.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 22:59   #2
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppussing - kostnader?

Jeg syns det høres rart ut å få tilbud på denne typen jobb i pris per kvadratmeter. Riving av en vegg er jo i seg selv ganske vanskelig å prissette.

Hva betyr det å "bytte tak", for eksempel?

Og så vil det jo ha ganske mye å si hvor mange kvadrat det er snakk om. 10 kontra 100 kvadrat, for eksempel. Det tidkrevende er jo å legge gulv og tak i skøytene. Midten går vel relativt greit av seg selv.

Hva med å få inn et tilbud fra en helt annen part? Bare for å ha et sammenligningsgrunnlag?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 23:16   #3
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppussing - kostnader?

Tilbudet er ikke priset pr kvm, det er bare jeg som har regnet det ut. Det er 50 kvm og 95 000,- som er tilbudet.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 11:29   #4
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppussing - kostnader?

Sånn helt personlig syns jeg ikke det høres mye ut med 95k for å rive en vegg, bytte 50kvm gulv og tak, sette opp lister samt rive og sette opp ny kjøkkeninnredning. Spesielt ikke når nytt gulv, tak og listverk er inkludert.

Det er 95k inkl. moms, ja?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 11:31   #5
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing - kostnader?

Det hørtes VELDIG billig ut, spør du meg.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 11:35   #6
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppussing - kostnader?

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Det hørtes VELDIG billig ut, spør du meg.

Ja, ikke sant? Nå bor jo Martis på "Bøgda", men selv der (jeg er Oslo-ødelagt hva håndverkere angår) må da dette være et godt tilbud? Forutsatt at det er inkludert moms (dvs hvitt) og at mine forutsetninger i forrige innlegg er riktige.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no