Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva slags støvsuger skal jeg kjøpe?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-21, 12:51   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags støvsuger skal jeg kjøpe?

Hjelp, jeg trenger ny støvsuger, men etter et par turer for å kikke, er jeg helt forvirret. Først og fremst, holder en litt dyr, "best i test", håndholdt batteri-modell av typen Dyson o.l? Eller er den et supplement til den gode gamle støvsugeren med ledning? Hva med robotstøvsuger, den er vel ikke nok alene? Og tilslutt, har du en anbefaling?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-21, 13:07   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags støvsuger skal jeg kjøpe?

Jeg har Dyson og Roborock, det holder for meg. Men robotstøvsuger alene funker ikke.
Elsker Dyson støvsugeren, spesielt munnstykket til sofaen. Har hund og mørkeblå velursofa, trenger vel ikke si mer.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-21, 13:12   #3
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags støvsuger skal jeg kjøpe?

Jeg synes ikke håndholdt holder.
Jeg synes det er praktisk med støvsugere uten pose. Men ikke alle der er særlig gode. Vi har hatt flere typer, men er greit fornøyd med dyson (vanlig posesløs støvsuger med ledning). Vi kjøpte på dyson.no
Robotstøvsuger er et greit supplement.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-21, 13:14   #4
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags støvsuger skal jeg kjøpe?

Må også ha ny støvsuger, følger med for tips😃

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-21, 13:15   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags støvsuger skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg har Dyson og Roborock, det holder for meg. Men robotstøvsuger alene funker ikke.
Elsker Dyson støvsugeren, spesielt munnstykket til sofaen. Har hund og mørkeblå velursofa, trenger vel ikke si mer.

Vi har roborock og håndstøvsugeren fra samme merke. (dreame) - Den koster en brøkdel av dyson, men har gjort det veldig bra i tester. - Den gamle støvsugeren bruker vi ikke - Det er evt de gangene man skal støvsuge opp større mengder av ting. (uten at jeg kommer på det nå)

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-21, 16:26   #6
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags støvsuger skal jeg kjøpe?

Jeg skal også ha ny støvsuger

(Eller jeg skal få til bursdag..)

Ny samboer til mamma har en god en som ikke er så gammel, har prøvd den selv så jeg lurer på å ønske meg den.

Den har er veldig tynt (altså bredt på langs men ikke sp tykk) hode, ekstra utstyr ligger i lokket.
Lang nok ledning for min leilighet og jeg syns ikke den er tung å dra på.

Skal dit i helgen så kan finne ut hvilken modell det er da

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-21, 17:18   #7
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags støvsuger skal jeg kjøpe?

Vi har akkurat fått oss Roborock, og jeg eeelsker den! Den mopper til og med gulvet!

Vi har vanlig støvsuger og mopp i tillegg, men har foreløpig ikke brukt noen av delene siden roborock kom i hus.

Muskat er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-21, 17:33   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags støvsuger skal jeg kjøpe?

Vi har dyson v11 animal+ og den holder for oss. God nok batteritid til å ta hele huset. Vi har en annen støvsuger også, men den har ikke jeg brukt en eneste gang det siste året.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-21, 12:14   #9
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags støvsuger skal jeg kjøpe?

Hmm, må sjekke ut Dyson litt nærmere skjønner jeg, synes den koster litt vel mye, men må si en god støvsuger er halve jobben når det kommer til rengjøring. Takk for gode svar, vil gjerne ha enda flere!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-21, 12:19   #10
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags støvsuger skal jeg kjøpe?

Vi har en roborock, den er fantastisk. Desverre kan den ikke støvsuge trapper eller møbler, så det betyr at man ha en til. Vi bruker en vanlig støvsuger fra Miele til de tingene roborock ikke klarer. Spent på om noen mener en sånn håndholdt modell kan erstatte en vanlig støvsuger til møbler feks.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-11-21, 12:27   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags støvsuger skal jeg kjøpe?

Jeg har kjøpt en ganske så dyr Philips håndholdt til å ha i tillegg til roboten min, og den er helt gull. Den er 8000 speedpro-serien og er overraskende effektiv på både teppe og gulv, og har god nok batterikapasitet til at jeg glatt klarer å gå over store deler av huset mitt på en ladning.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-21, 13:55   #12
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags støvsuger skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Vi har en roborock, den er fantastisk. Desverre kan den ikke støvsuge trapper eller møbler, så det betyr at man ha en til. Vi bruker en vanlig støvsuger fra Miele til de tingene roborock ikke klarer. Spent på om noen mener en sånn håndholdt modell kan erstatte en vanlig støvsuger til møbler feks.

Dysonen vi har er mye bedre på møbler enn den vanlige støvsugeren vi har. Det kan faktisk ikke sammenlignes, dyson tar møkk du ikke ante var der og dyrehårene forsvinner lett. Poengterer at dette er for vår modell, har ikke vært like fornøyd med rimeligere dyson-modeller.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-21, 14:11   #13
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags støvsuger skal jeg kjøpe?

Jeg har Dreame v10 og er godt fornøyd med den i kombinasjon med robot. Den har både en stor motorisert børste til gulv og en mindre til møbler i tillegg til et par andre tilbehør. Men skal sies at jeg aldri har prøvd dyson, så ikke umulig at pris har noe å si. Vi har en vanlig støvsuger vi har flyttet ned i kjelleren og den brukes bortimot bare av mannen når han holder på med ulike prosjekt som innebærer sagmask.


Sist redigert av zinatara : 05-11-21 kl 14:16.
zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no