Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Må man ha glattetang? Har du det?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-16, 13:58   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Må man ha glattetang? Har du det?

Jeg har så slett hår at hårstrikk ramler ut. Var hos frisøren i forrige uke og hun krøllet håret mitt med glattetang (er ikke det litt bakvendt?). Resultatet ble kjempekult og helt vilt (i mine øyne). Nå lurer jeg på om jeg må ha en glattetang. Kanskje den bare blir liggende og jeg får det ikke til uansett?

Har du en sånn? Må jeg ha en sånn? Hva bruker du den til? Glatte eller krølle?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 13:59   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Høres ut som du har håret mitt, ikke ante jeg at man kunne krølle med glattetang. Så nei, jeg har ikke glattetang. (Men jeg har en krepptang et sted, og da kan jeg se ut som jeg er med i Dollie deLuxe!)

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:02   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Nei.
Jeg vasker, lufttørker og børster(når jeg husker det). :lat:
Men sikkert kjekt å ha om man liker å style håret.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:06   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Jeg har, men bruker nesten aldri, kun om jeg har sovnet med vått hår som har ført til at halvparten av håret er glatt og halvbarten en bustete variant av nestenkrøller. Til vanlig er håret mitt helt rett, helt av seg selv.

Håret mitt tar nesten ikke styling, så å prøve å lage krøller med det er fullstendig meningsløst, det er borte etter en time eller to likevel.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:08   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Jeg har, fra hine hårde dager da jeg noen ganger rettet ut håret. Nå har jeg så kort hår at det er meningsløst å verken rette eller krølle. Jeg hadde sjelden tålmodighet til å faktisk rette håret, da. :utålmodig:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:09   #6
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.019
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Nei. Jeg har ganske glatt og rett hår, så jeg føler ikke behov for det.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:10   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Jeg har. Jeg har en del krøller, så enten kan jeg glatte det helt, men dersom jeg bruker tanga for tiden er det mest for å forsterke krøllene mine. Jeg bruker altså ikke tanga så ofte, men innimellom til "fint". Jeg synes ikke det er kjempelett å lage selv da, men så er jeg også en kløne ...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:10   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.458
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Jeg har en sånn, jeg må ha en sånn, jeg bruker den til å glatte.

Hvis jeg ikke glatter står håret mitt til alle kanter etter en liten stund. Ikke glatt, ikke krøllet, bare veldig "luftig" og ute av kontroll. Det ser virkelig ikke bra ut.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:12   #9
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Nei.
Jeg vasker, lufttørker og børster(når jeg husker det). :lat:
Men sikkert kjekt å ha om man liker å style håret.

Jeg også vasker og lar det lufttørke og that's it. Og jeg liker ikke å style. Men det hadde jo vært artig med ørlite variasjon innimellom, i allefall til fest. Men jeg er redd den til syvende og sist bare blir liggende i skuffen.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:13   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Har, men ikke ha. Bruker svært sjelden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:16   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Jeg har, men bruker det mest til glatting. Hender at jeg lager krøller på lillesøster dersom hun skal pynte seg og vi har tid.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:17   #12
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Jeg bruker den mye mindre nå når jeg har kort hår. Men brukte det daglig tidligere. Håret mitt er liksom ikke krøllete eller har fall, det er bare bustete. Jeg ser ikke ut når jeg står opp om morgenen. Ser ut som jeg har stått på hodet i søvne.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:20   #13
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.870
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Nei, det har jeg ikke (har langt hår med litt bølger).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:27   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Har to (og en krølltang og hårruller, I kid you not). Bruker ingen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:31   #15
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Jeg har og brukte det ganske mye en stund da jeg hadde lengre hår til å lage bølger/krøller, siden jeg har veldig glatt hår selv. Så jeg bruker den ikke til glatting. Men syntes det ga veldig fine krøller.

Nå har jeg helt kort hår, så bruker den ikke lengre. Men det kan jo endre seg dersom jeg finner ut at jeg skal spare til lengre hår.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:36   #16
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Jeg har, men har også krøllete hår.

Tror jeg heller ville kjøpt en sånn stor krølltang om det var krøller jeg ønsket.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:40   #17
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Det høres ut som det er gode muligheter for å få kjøpt en brukt her inne.

Jeg har ikke, og har heller ingen planer om å få meg en.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:40   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Jeg er ikke så flink med sånne jenteting men hadde venninnen min + døtrene hennes på overnatting i helgen og så noen triks.

De krøllet håret til hverandre med rettetang. Ble kjempefint.

Og så glemte venninnen min igjen et sånt sminkespeil med sugekopp som kan festes rundt og med kjempezoom. Har aldri skjønt poenget med sånt før men jeg har tyvlånt det Utrolig smart. Nøyaktig sminking og napping av øyebryn har blitt noe helt annet nå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:43   #19
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det høres ut som det er gode muligheter for å få kjøpt en brukt her inne.

Jeg har ikke, og har heller ingen planer om å få meg en.



Jeg er litt ambivalent - skal jeg fortsette med the natural look, eller prøve å bli litt mer "jentete". Alle forsøk på det hittil har feilet. Kanskje jeg rett og slett bør fortsette å være god nok som jeg er.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 14:46   #20
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må man ha glattetang? Har du det?

Jeg fikk en svindyr en til tredveårsdagen. Den funker fjell på mitt hår, som har litt fall i seg. Men jeg får bare ikke til å krølle med den, så jeg har krølltang (eller -tenger, faktisk) i tillegg.

Men nei, man MÅ ikke. Ikke om det er krøller man vil ha. Det er sikkert lettere å krølle sitt eget hår med krølltang enn rettetang, vil jeg tro.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no