Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Mineralsminke og augeparti

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-16, 11:43   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Mineralsminke og augeparti

Eg er ikkje så glad i å sminke meg så veldig. Eg har sart hud, særleg rundt augene. Dermed er det houvdsakleg ein runde med mineralpudder i fjeset og maskara dersom eg sminkar meg overhovudet.

Men dette mineralpudderet legger seg så stygt omkring augene. Det er fine linjer der etterkvart, og pudderet ser ut til å framheve desse.

Kva brukar ein omkring augene når ein berre skal basere seg på mineralpudder? CC eller BB-krem blir for heftig her. Det berre svir. Concealer eller sånn farga under auget-krem blir for fuktig og da blir pudderet klattete.

Det er jo eit heilt arbeid med ansiktspleie no. Eg hugsar ei tid det å legge seg begrensa seg til å pusse tenner og tisse. No er det eitt serum rundt auger og eitt serum på øvrig hud. Så feit augekrem rundt auger og anna krem på fjeset. Så må dette tørke lenge nok til at det er mogleg å ha på mineralpudder. Og skal det smøjast på concealer blir det ytterligare ventetid før pudderet kan påførast. Ofte endar eg opp med å droppe alt anna enn serum, krem og maskara.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-16, 11:55   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mineralsminke og augeparti

Det du skriver der er jeg veldig enig i.
Jeg jobber på et sted som har samme inngang og lokaler som en hudpleier. Hun har noe i ansiktet som jeg synes da, er svært uheldig og jeg synes at hun ser fryktelig rynkete ut. Særlig ved øynene. Det ser posete ut.
Utifra det lille jeg vet om sånt så tror jeg også at hun bruker mineralpudder.

Jeg har prøvd det. For noen år siden så skulle "alle" ha dette ID pudderet. Jeg lot meg friste men har nesten ikke brukt det og nå er det kastet.
Ikke liker jeg å ha så mye klin i ansiktet heller. Men liker sånn BB-cream eller CC-cream, som jeg bruker nå. Har bare på bittelitt. Først krem og så litt sånn krem som jeg gnir ut. Overhode ikke noe tjukt lag.

Har lyst til å prøve pudder fra MAC, sånt studio fix pudder. Men har ikke funnet ut hvor jeg får tak i det. Mulig jeg må på et MAC-utsalg?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-16, 14:06   #3
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mineralsminke og augeparti

Jeg bruker concealer under øynene, og ID foundation på huden ellers (Ikke under øynene og oppå concealer)

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-16, 17:48   #4
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mineralsminke og augeparti

Bruk concealer rundt øynene men ikke bruk mineralpudder til å fiksere med, det blir for tungt. Bruk f.eks et lett løspudder uten farge og dekkevne. Jeg bruker et fra nars som er helt hvitt (men som ikke blir hvitt på huden) og det funker kjempebra mht linjer og rynker.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no