Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Finnes det fine julekrus?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-16, 11:45   #21
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Wik & Walsøe har kommet med en juleserie:

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 11:52   #22
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Vi har hatt 12 julekrus fra Firkløveren men jeg solgte de i fjor. Eller, på nyåret nå for jeg fikk så lyst på julekopper fra Willeroy&Boch.
Hadde de i 12 år så fikk lyst på noe nytt.
Og nå har jeg sett på de WBkoppene men de er så digre så det utgår. Så da angrer jeg da.
Men deilig å ha litt bedre plass i penserviseskapet.
Må se om jeg finner noe annet fint men da skal vi kun ha 4stk.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 12:17   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Å, jeg vil ha mummi julekrus. Hvor selges de?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 12:29   #24
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Å, jeg vil ha mummi julekrus. Hvor selges de?

Årets vinterkopp finner du helt sikkert på Til Bords, Ting, Kitchn og lignende butikker. https://www.ting.no/mummi-vinterkrus-2016#.WCrwqdXhC70
Tror faktisk at Coop Obs også har Mummi-kopper

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 12:59   #25
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Jeg bruker mitt røde Origo-servise hele året, og særlig til advent og jul.
http://image-api.octer.co.uk/origina...go-mug-red.jpg

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 13:06   #26
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Wik & Walsøe har kommet med en juleserie:

Likte disse.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 13:13   #27
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg har aldri sett juleservise jeg har likt, men har kjøpt en og annen vinter-mummikopp opp igjennom. Noen av dem er ganske julete.





Nå har vi fire stk, og de brukes som kaffe-/kakaokopper i hele desember. De står bak alle de andre mummikoppene i skapet, og det er ikke lov å ta dem frem før adventstiden.

Å, nå ble jeg litt misunnelig, og måtte selvsagt google etter makne til meg selv. Ikke akkurat enkelt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 14:26   #28
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?



Mummi er fint, ja! Fikk lyst på dem selv

Har det klassiske nisseserviset fra Porsgrund Porselen, med terrin og det hele. Terrinen er jo kul da - fra alt til gløgg og grøt til det klassiske julepotetgullet. Eller en humongous twist-bolle

Ellers hadde PP et griselekkert engleservise, men det tror jeg har gått ut.

Ittala sitt Taika-servise synes jeg er veldig julete - her er bildet, over.

Ellers har Höganäs vel noen rustikke, røde krus som er flotte.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 14:34   #29
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Jeg har de hvite og blå Taika-koppene som Charlie viser fram som hverdagskopper, og så tar jeg fram de røde til jul.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 14:40   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Fant fram Mummikoppene mine fra bakerst i skapet, men er skuffet over at de er så matte i fargen. Blir de slik etterhvert?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 14:41   #31
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

http://kremmerhuset.no/sites/default...?itok=3t78BPMT

jeg har noen som likner på disse - bare med hjerter i stedet for god jul. Kjøpt på Kremmenrhuset før jul i fjor.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 14:44   #32
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Jeg kjøpte noen hos bokklubben i fjor. http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...uktId=11367726

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 14:48   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Fra min barndom husker jeg et servise i ganske grov, rødglasert keramikk, av den typen som var moderne på 70-tallet. Ensfarget, nokså dyp rødfarge, med litt mørkt som skinte igjennom langs kantene. Ikke noe julemotiv, dette ble alltid brukt til julefrokost hos oss, og koppene var ypperlige til kakao. Alltid ekstra koselig når bordet var dekket med dette serviset.

Jeg har nissekoppene fra Porsgrunn (som en del av frokostserviset), men skulle jeg kjøpt noe annet hadde det nok blitt noe i den dur. Måtte vel lett på brukthandel med utvalg av 70-talls-varer i tilfelle, for det er neppe særlig lett å finne noe tilsvarende nå. Men koppene fra Le Creuset er litt i samme stil:

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-11-16 kl 15:05.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-16, 15:10   #34
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Ref. Lille My sitt innlegg - her er krusene fra Höganäs som jeg nevnte:



Det røde hadde vært et flott julekrus.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 09:03   #35
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Jeg har noen Porsgrund Julestjerne, men ser ikke ut som de selges mer:


Jeg liker formen på den koppen, Viktor heter den, og leveres i mange ulike dekorer.
Har noen med det tradisjonelle nissemønsteret også.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 09:29   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Jeg har et par av de mummikoppene (eller vi har mange mummikopper, men bare et par med julemotiv). Jeg liker dem, og så hender det at jeg fyller på.

(Minner meg selv på at årets kopp er en lur ting å ønske seg fra slekta.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 09:31   #37
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Vi har jo en haug med mummikrus, men sluttet å samle for noen år siden. Tror kanskje vi har et sånn sesongkrus, men syns ikke akkurat det er kjempejulete. Kanskje jeg bør begynne å kjøpe sesongkrus nå, iallefall de årene jeg syns de er fine. Men har jo ikke lyst til å kjøpe 4 like i år, så må ha noe annet nå.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 09:40   #38
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Er de Mummikrusene ok å drikke kaffe av? Har ikke sett så godt på de live men utifra bildet så virker de litt tunge?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 09:42   #39
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Mummikrusene er vel ganske "små" - i hvert fall de jeg har sett? Så ikke så tunge?
Heller i minste laget hvis man liker å sitte med en stor kopp. Men så slipper man kald kaffe.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 09:43   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det fine julekrus?

Vi bruker mummikrus i hverdagen. Jeg har ikke tenkt på dem verken som små eller tunge/lette. Bare som helt vanlige kopper.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no