Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-13, 23:04   #41
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.867
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Jeg har ikke sett programmet.

Min gutt stortrivdes i barnehagen da han startet, det å få være ute hele tiden passet han perfekt, han ble sur når vi kom hjem etter bhg å skulle inn. De var 3 voksne og 9 barn, lite sykefravær, fantastisk personale som virkelig elsket jobben sin, alle var faglærte eller ble det da poden gikk der, de hadde flotte områder i skogen osv. De har en lang venteliste i bhg for det er mange som vil ha barna sine der.
Det var også en fantastisk foreldregruppe der som samlet inn masse penger så bhg fikk kjøpt ny båt da den andre ble for ustabil.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 23:07   #42
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.080
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Lille B er 18 mnd og går i en stor barnehage. Det er så lett å se på han hvordan han trives, de voksne på avdelingen er veldig flinke og solide i jobben sin. Han er rett og slett mer harmonisk når han får herje, leke og stimuleres i barnehagen enn når han har lange hjemmeperioder (det har han hatt av ulike årsaker) med en av oss. Kanskje han er harmonisk når han er stressa han da?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 00:50   #43
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.873
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

"for noen år siden gikk 20% av ettåringene i barnehage, nå går 80%av ettåringene i barnehage". Jepp, hurra for det!

De andre 80% var ikke hjemme med mor før. Mange var prisgitt svarte dagmammaordninger eller andre ustabile løsninger. Juhu for bedre barnehagedekning, sier jeg. Hva er alternativet?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 01:03   #44
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ettåringer har ingenting i barnehage å gjøre. En liten familiebarnehage med maks fem barn-kanskje, samlebånd- og burhøns-barnehager med 18 barn på en avdeling, aldri i livet. Og nei, jeg tror i liten grad det "kommer an på ettåringen." Så viktig har aldri pensjonspoengene og likestillingen vært for meg at jeg har sendt en baby i barnehagen.

Å pøsj. I vår barnehage var det tre voksne (de samme hver dag) og syv smårollinger som stabbet rundt på en rolig avdeling. Jeg hadde absolutt nullmdåelig samvittighet for å levere minstejenta mi der da hun var ett år.

Storbarnsavdelingen var mer slitsom sånn sett.

Men hadde den vært mer stressende hadde vi sendt henne lell for mannen min nektet plent å være hjemme på heltid, da det hadde skadd karrieren hans alvorlig. Jeg burde sendt deg, rine, til ham, hva?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 01:09   #45
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

"for noen år siden gikk 20% av ettåringene i barnehage, nå går 80%av ettåringene i barnehage". Jepp, hurra for det!

De andre 80% var ikke hjemme med mor før. Mange var prisgitt svarte dagmammaordninger eller andre ustabile løsninger. Juhu for bedre barnehagedekning, sier jeg. Hva er alternativet?

At en av foreldrene er hjemme med barnet.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 01:13   #46
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Det var en virkelig snodig tråd. Hvor ble det av forskning i høysetet og debatt på generelt nivå?

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 07:22   #47
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Å pøsj. I vår barnehage var det tre voksne (de samme hver dag) og syv smårollinger som stabbet rundt på en rolig avdeling. Jeg hadde absolutt nullmdåelig samvittighet for å levere minstejenta mi der da hun

Er det mulig at det er så store forskjeller? På småbarnsavdelingen til minsteknærta er det tre ansatte på 9 småbarn, men jeg har kun opplevd at det er to voksne der samtidig. Og vi har hentet og levert på ulike tidspunkter.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 07:22   #48
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Å pøsj. I vår barnehage var det tre voksne (de samme hver dag) og syv smårollinger som stabbet rundt på en rolig avdeling. Jeg hadde absolutt nullmdåelig samvittighet for å levere minstejenta mi der da hun var ett år.

Storbarnsavdelingen var mer slitsom sånn sett.

Men hadde den vært mer stressende hadde vi sendt henne lell for mannen min nektet plent å være hjemme på heltid, da det hadde skadd karrieren hans alvorlig. Jeg burde sendt deg, rine, til ham, hva?

Kanskje det?

Sju barn og tre faste ansatte (finnes det i det hele tatt barnehager med en noenlunde fast bemanning?) går kanskje greit, men for mange-meg selv inkludert-er det langt fra realiteten.

Jeg forundrer meg også veldig overrasket over de som mener de ikke kan ta tilstrekkelig vare på en ettåring selv (som i å dekke alle behov) og derfor sende barnet i barnehagen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 07:44   #49
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.422
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det burde ikke være lov med ustabilt miljø rundt ettåringer synes jeg. Jeg så jo for meg vår barnehage der det er de samme fire som jobber nå som da jeg var i barnehagealder. Det er kanskje ikke alle vikarer som er så interessert i barn heller.

Denne diskusjonen hadde vi i vår banehage, når minsten var liten. For jeg syntes ikke de bestandig løste sykdom på den beste måten. Etterhvert ble det slik at det ikke ble brukt kortidsvikarer på småbarnsavdelingen, men at man lånte faste ansatt fra andre avdelinger når det manglet folk på småbarn.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 07:49   #50
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Vi har fire pedledere, fire fagarbeidere og to assistenter på vår base. Tre barn pr voksen, og vi deler gjerne barna i små grupper på tre barn i barnehagens kjernetid. Tidligvaktene tar pause først, så går resten når barna sover. Alle møter legges til sove/hviletid. Ikke alle barna er i barnehagen hver dag, slik blir voksentettheten enda større.

Det handler om kvalitet i barnehagen, enda mer enn voksentetthet. Og det handler om en genuin interesse for barn, og barnsutvikling så vel hos faste ansatte som hos vikarer. Det handler om faglig utvikling, om å ta ansvar. Og det handler om god ledelse, til det beste for barna. Når det er på plass har ett åringen det godt i barnehagen.

Barn som strever må man frigjøre ekstra ressurser til, inntil de er trygge og trives.

Små grupper, med gode voksne er alfa og omega.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 07:58   #51
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.183
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Jeg syes det er bra de forsker på dette, og håper virkelig at resultatene blir brukt til å skape et bedre barnehagetilbud for de minste.
Når det er sagt synes jeg reportasjen var veldig unyansert, det ble generalisert på en måte som fikk det til å høres ut som om at alle 1-åringer i barnehage enten gråt eller var stille.
De som med hele seg viser at dette liker de, de som lyser opp når de ser barnehagen, krabber i full fart inn fra garderoben, og knapt tilgodeser den som leverer med et lite vink eller blikk, det virket ikke som om de eksisterer, og det gjør de jo.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 08:03   #52
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Er det mulig at det er så store forskjeller? På småbarnsavdelingen til minsteknærta er det tre ansatte på 9 småbarn, men jeg har kun opplevd at det er to voksne der samtidig. Og vi har hentet og levert på ulike tidspunkter.

Man kan jo aldri være tre voksne hele dagen fra 7-16.30 (eller 6.45 -17.00 som er åpningstidene her). Om grunnbemanningen er tre, så er det tre voksne mellom f.eks. 9.00 og 14.00 kanskje, det varierer. Og inne i den tida skal møter av og til holdes, pauser avvikles osv... så det er sjelden alle tre er der samtidig.

Før var det jo veldig vanlig med småbarnsavdelinger på ni barn og tre voksne. Nå er trenden mer mot store basebarnehager, med større grupper. Eks. 12-16 barn og 4-5 voksne. Enkelte har jo også enda større baser enn det, og det vil jo gjøre noe med antall relasjoner i gruppen, både barn og voksne!

Vi må helt klart ha mer norsk forskning, som jeg sa tidligere så kan ikke alltid internasjonale barnehager sammenlignes med norske.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 08:05   #53
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Kanskje det?

Sju barn og tre faste ansatte (finnes det i det hele tatt barnehager med en noenlunde fast bemanning?) går kanskje greit, men for mange-meg selv inkludert-er det langt fra realiteten.

Jeg forundrer meg også veldig overrasket over de som mener de ikke kan ta tilstrekkelig vare på en ettåring selv (som i å dekke alle behov) og derfor sende barnet i barnehagen.

Det var en av grunnene til at mine barn var hjemme til 2,5 og 2år. At barnehagen hadde ingenting og tilby som jeg selv ikke kunne tilby hjemme med de.

Og fast bemanning i barnehage? Ja det har jeg hørt lite om. Alltid vikarer, og sjeldent de samme som er på jobb. I barnehagen til jentene var det en periode hvor det var så mye sykdom hos de faste ansatte at foreldrene krevde ett foreldremøte og en endring i situasjonen, ellers ville ingen levere ungene sine der, og dette var ikke bare for de små. Nye vikarer hver eneste dag når man leverte, ga jo en usikker situasjon selv for 5åringene.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 08:12   #54
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg syes det er bra de forsker på dette, og håper virkelig at resultatene blir brukt til å skape et bedre barnehagetilbud for de minste.
Når det er sagt synes jeg reportasjen var veldig unyansert, det ble generalisert på en måte som fikk det til å høres ut som om at alle 1-åringer i barnehage enten gråt eller var stille.
De som med hele seg viser at dette liker de, de som lyser opp når de ser barnehagen, krabber i full fart inn fra garderoben, og knapt tilgodeser den som leverer med et lite vink eller blikk, det virket ikke som om de eksisterer, og det gjør de jo.

Det var ikke det det handlet om. Det var et kort program. Jeg jobber i barnehagen og vet at tilvenningstiden på småavdelingene er stri. Det er mye gråt og varer ofte langt ut på høsten og noen ganger enda lenger. Dette gjelder altså ikke et mindretall av ungene. De aller fleste reagerer på adskillelsen fra foreldrene i større eller mindre grad. Jeg synes denne forskningene er kjempeviktig og det er jammen på tide at vi begynner å finne ut av hvordan tidlig barnehagestart påvirker de minste. Jeg tror ikke det handler om hvorvidt barna skal begynne i barnehage eller ikke, men det tilbudet barna skal møte. Det er et paradoks at vi vet at små grupper og stabilt og kompetent personal er alfa og omega for at de minste skal ha det bra når politikerene samtidig lar det være opp til kommunene å budsjettere barnehagemidlene. Vi ser nå at resultatet er innsparinger i barnehagesektoren i veldig mange kommuner og jeg har ikke det minste tro på at dette bedrer situasjonen i barnehager som var presset fra før av.

__________________
(2005) (2010) (2012)

Sist redigert av Meissa : 14-02-13 kl 08:19.
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 08:59   #55
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.199
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Jeg syns at det er bra at man setter fokus på kvalitet i barnehagene, særlig nå etter den store utbyggingen og særlig for de små. Jeg ser at vi har vært heldige, med små avdelinger (10-12 barn), god voksendekning, stabile og trygge voksne, ro og harmoni på avdelingen, osv. Og lang tilvenning på barnas premisser!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 09:01   #56
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Opprinnelig lagt inn av rine, her.


Jeg forundrer meg også veldig overrasket over de som mener de ikke kan ta tilstrekkelig vare på en ettåring selv (som i å dekke alle behov) og derfor sende barnet i barnehagen.

Det har jeg lurt på i alle år. Oppegående og velutdannede mennesker som ikke er nok for sine barn. Selv ikke i ferien.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 09:05   #57
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Det har jeg lurt på i alle år. Oppegående og velutdannede mennesker som ikke er nok for sine barn. Selv ikke i ferien.

Det jeg hører mest er "han kjeeeder seg sånn hjemme".

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 09:07   #58
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det jeg hører mest er "han kjeeeder seg sånn hjemme".

Ja, det også. Kanskje jeg har overdreven tro på egne evner og hjemmebanen. Det kan jo være.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 09:09   #59
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.873
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Jeg synes også det er fint at de forsker på dette. jeg håper virkeig at slik forskning brukes til å lage bedre hverdager for barn i barnehagen og ikke som et innlegg i debatten om hvem som er de beste eller verste mødrene og hvor slemme/dumme/talentløse folk er som hevder at de ikke kan/vil ta seg av ettåringer hjemme på fulltid.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 09:10   #60
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Det har jeg lurt på i alle år. Oppegående og velutdannede mennesker som ikke er nok for sine barn. Selv ikke i ferien.

Det var det jeg også hadde tenkt å nevne her. Vi har ofret litt for at jeg skulle kunne være hjemme ett år ekstra med vår minste. (Ingen av våre har begynt i barnehage da de var så små) Jeg kan ikke tenke slik at jeg hele tiden må være på hugget og ha aktiviteter og leker på gang, for at hun skal bli stimulert nok. Jeg tenker at det viktigste er at vi er sammen. Vi leker, leser litt og ser litt tv, men jeg har også andre ting å gjøre. Da deltar hun sammen med meg i matlaging, klesbretting med mer. Og hun elsker bare å kunne være med.

De fleste lever ganske hektiske liv hvor det skjer veldig mye, ganske fjernt fra slik det var for få tiår siden. Jeg tror ikke det er behov for å overføre dette til småbarn, og tenke at de må være i gang med noe støtt for at de skal ha det bra.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no