Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Le Creuset-kasseroller

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-08, 10:59   #1
SIS
Aktiv
 
SIS sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 241
SIS er litt kul
Standard

Le Creuset-kasseroller

Har veldig lyst til å investere i ein Le Creuset kasserolle (Emaljert støpejern) men side de er ganske kostbare tenkte eg å spørre om det er noen her som har erfaring med disse ?

__________________
Mamma til 3
SIS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 11:03   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Creuset kasseroller

Ja, vi har det. Jeg har den hjerteformede emaljekaserollen, en støpejernspanne og en stor stekepanne i emalje og antifestebelegg av noe slag.

Jeg syns den er fin, men det brenner seg litt lettere i emaljekaserollen enn i en støpejernsgryte. Den blir liksom en mellomting av jerngryte og vanlig kaserolle. Det som er fint er at den holder godt på varmen, siden den er i jern, og passer derfor perfekt til supper og slikt.

Jeg drømmer om et komplett creuset-sett!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 11:06   #3
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Le Creuset kasseroller

Vi har en som vi fikk til bryllupet vårt, ganske stor. (Kanskje seks liter?). Den er superherlig, fin til grytestek, pen til å sette rett på bordet hvis vi har gjester på bacalao. Lett å vaske av, ingenting blir svidd i den.

Men den er skikkelig tung, såpass at jeg ikke bruker den i det daglige, jeg gidder liksom ikke slepe rundt på den. Jeg ønsker meg et par litt mindre, tror jeg ville brukt 1,5 og 3-liters omtrent hver dag.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 14:26   #4
SIS
Aktiv
 
SIS sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 241
SIS er litt kul
Standard

Sv: Le Creuset kasseroller

Takk for innspill, trur eg slår til

Den eg har tenkt på er 3,4 l

__________________
Mamma til 3
SIS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 14:28   #5
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Creuset kasseroller

Kan de brukes på induksjon?
Kan de brukes på gass?
Synes de er så fine!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 14:35   #6
SIS
Aktiv
 
SIS sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 241
SIS er litt kul
Standard

Sv: Le Creuset kasseroller

Siden de er av jern så bør de i alle fall gå fint på induksjonsovn

__________________
Mamma til 3
SIS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 14:42   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Creuset kasseroller

I og med at de er franske, så burde vel funke helt brillefint på gass. Finnes det kjeler som ikke funker på gass?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 14:53   #8
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Le Creuset kasseroller

Ja, jeg gikk litt berserk i sommer, høygravid og med stoooore planer for alle de 16-porsjonsgryterettene skulle fylle fryseren med i permisjonen. :ingen oppfølgingsspørsmål, takk:

Jernsautéstekepannen er jeg kjempefornøyd med, perfekt å brune kylling eller kjøtt i, som etterpå kan surres i saus laget direkte i pannen. Stekeskorpe på kjøtt og fisk blir også best i jernpanne syns jeg. Jeg kjøpte også en emaljert kasserolle i samme serie som den røde det er bilde av i tråden her, men jeg har den som er litt mer avlang siden jeg skal bruke den mest til hel kylling og steker.

Ulempen med Le Creuset er at pannene er virkelig, virkelig tunge. Men så er de nydelig å se på da, og følelsen av flink, fransk gourmethusmor følger med på kjøpet.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 14:54   #9
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Le Creuset kasseroller

åååååhh jeg simpelthen elsker le Creuset!! ( eier desverre ikke mye selv da )

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 19:28   #10
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Creuset kasseroller

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

I og med at de er franske, så burde vel funke helt brillefint på gass. Finnes det kjeler som ikke funker på gass?

Selvsagt, tenkte ikke så langt jeg. De hadde vel hatt et svært begrenset marked om de ikke kunne brukes på gass

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 19:33   #11
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Le Creuset kasseroller

Ja vi har 2 av disse i England og de er helt ypperlige på gass!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 19:38   #12
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Le Creuset kasseroller

Det er forresten veldig gode priser på disse på Amazon

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_...rds=Le+Creuset+

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 21:08   #13
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Creuset kasseroller

Vi fikk en ganske stor kjele i dette merket til jul, men med den store bruksanvisningen som fulgte med så tør jeg ikke å bruke den. Det står jo at kjelen blir ødelagt om du bruker den på sterk varme, om du vasker den i oppvaskmaskin, også var det mye greier med å måtte varme opp kjelen med olje før bruk og bla, bla, bla. Siden jeg vet at den er så dyr så ender det med at jeg ikke bruker den. I alle fall ikke ennå.

Vi har stor kjele i denne typen:

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 21:42   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Creuset kasseroller

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Det er forresten veldig gode priser på disse på Amazon

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_...ds=Le+Creuset+


Men blir ikke det en formue i frakt?
Løper ut av tråden for ikke å bli fristet. :blakk:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 23:26   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Creuset kasseroller

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Men blir ikke det en formue i frakt?
Løper ut av tråden for ikke å bli fristet. :blakk:

Det hender ofte de har noen av dem på salg, både her og der. Jeg har kjøpt våre stekepanner på salg på Rafens. Da var det slett ingen voldsom pris. Svigermor kjøper også andre Creuset-ting til meg når hun kommer over det, så i tillegg til hjertekaserollen og stekepannene, har jeg to slikkepinner og tre små ildfaste former som er perfekte til sjokoladefondant.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 23:10   #16
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.820
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Le Creuset-kasseroller

Jeg har en liten Le Creuset-gryte, emaljert inni, som jeg har brukt i mange år nå. Den er genial til sauser, grøt i små porsjoner, koke egg osv. Min har et langt håndtak á la gryter, og helletut. Synes den er like bra som teflongrytene mine og stålgrytene fra Eva Trio/Høyang Polaris.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no