Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Fastelavnsboller anyone?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Ja, vi elsker fastelavnsboller - eller? (flere valg er mulig)
Ja selvsagt - hjemmelagete boller og krem! 109 69,87%
Jadda - kjøper bollene og dytter kremen i selv! 8 5,13%
Nei, er på slankekur selvsagt - det er da bare februar... 7 4,49%
Barna får i barnehagen/på skolen, det får holde. 8 5,13%
Som ekte bergenser spiser vi selvsagt Heitevegger! 6 3,85%
Hvetemel??? Sukker??? IIIIIK! 7 4,49%
Nei, det gidder vi ikke her. 27 17,31%
Dustepoll. 4 2,56%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-08, 23:07   #21
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Nei, jeg pleier ikke lage til det.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 23:08   #22
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Som ekte bergenser spiser vi heitevegger? What?
Er ikke det et Rogalandsfenomen da?

Dere siddiser o.l. kan godt få lov på krysse av der også altså. Eller så må vi be en modde legge til "Som bergenser-wannabe så spiser vi selvsagt på tradisjonelt bergensk vis..." og det blir lissom så unødvendig ikke sant.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 23:09   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Heidevegger er ikke fenomen i Rogaland, men kanskje hos de som bor sør i fylket.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 23:10   #24
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Dere siddiser o.l. kan godt få lov på krysse av der også altså. Eller så må vi be en modde legge til "Som bergenser-wannabe så spiser vi selvsagt på tradisjonelt bergensk vis..." og det blir lissom så unødvendig ikke sant.

Tradisjonelt bergensk vis?

Mener du virkelig at det serveres Heidevegger i Bergen?

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 23:10   #25
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

DUSTEPÅLL!

Hadde NESTEN klart å fortrenge fastelavensboller helt til jeg så denne tråden..



__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 23:13   #26
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.


Mener du virkelig at det serveres Heidevegger i Bergen?

Neida, jeg bare tuller med deg selvsagt. Det er IKKE vanlig lenger - dessverre. Det er supergodt! Jeg vokste opp med heitevegger til fastelavn, men familien min er av den heller konservative varianten, tror jeg er en snill måte å si det på. Det var ingen andre jeg kjente som fikk det hjemme annet enn helt sporadisk av en besteforelder el.l.

Det er et eller to bakerier igjen i byen som tar opp bestilling på heitevegg-boller da. De er nemlig større og flatere enn vanlige boller. Giga-boller egentlig. Og litt tyngre, og så skal de være BLANKE. Og daggamle. Og så koker man opp kremfløte, smør, melk, sukker og kardemomme til det blir halvtykt, og skjærer av toppen på bollen (som en trakt nærmest) - heller gørra oppi og setter lokket på igjen. Så blir alt soggy, og man spiser det med skje. Vidunderlig!!!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 23:16   #27
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Hetevegger er namnam! Det fikk vi alltid som barn, og farmoren min var skikkelig flink til og lage bollene. Vi trykket hull på toppen, og så tømte vi lunken fløtemelk i.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 23:19   #28
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Neida, jeg bare tuller med deg selvsagt. Det er IKKE vanlig lenger - dessverre. Det er supergodt! Jeg vokste opp med heitevegger til fastelavn, men familien min er av den heller konservative varianten, tror jeg er en snill måte å si det på. Det var ingen andre jeg kjente som fikk det hjemme annet enn helt sporadisk av en besteforelder el.l.

Det er et eller to bakerier igjen i byen som tar opp bestilling på heitevegg-boller da. De er nemlig større og flatere enn vanlige boller. Giga-boller egentlig. Og litt tyngre, og så skal de være BLANKE.

*puster lettet ut*

Det var da enda godt! Slekten min er fra Rogaland, så jeg trodde virkelig at jeg hadde kontroll nok på de ulike tradisjonene.
Jeg har også spist min dose Heidevegger (nydelig!), men aldri i Bergen.

Trodde du hadde bodd så lenge ute av byen at du var blitt totalforvirret.
Tenk å skremme en medbergenser på den måten...

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 23:23   #29
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Boller - ja (håper på å få bakt på lørdag). Krem - nei (liker ikke noe særlig).

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 23:26   #30
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Jeg hadde aldri hørt om fastelavensboller engang før jeg begynte å vanke på nett. Så sånt gidder vi ikke her.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 23:26   #31
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Det er slike boller med masse sukker utenpå og vaniljekrem eller syltetøy inni. Alt for fetende.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 23:27   #32
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Jeg savnet alternativet "Jeg ødelegger ikke bollene mine med å stappe krem i dem!". Forøvrig lager jeg boller hvis jeg husker at det er fastelaven.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 23:29   #33
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Vi skal i bursdag til LaBanga til Søndag. Regner med å få et par stykker der.

LaBanga er GOD på boller asså! *smisk smisk*

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 23:51   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Heidevegger er ikke fenomen i Rogaland, men kanskje hos de som bor sør i fylket.

Ja, her i Stavanger er det vanlig. Og vi sier Heidevegger, ikke Heitevegger.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 23:57   #35
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg savnet alternativet "Jeg ødelegger ikke bollene mine med å stappe krem i dem!".



(Nå hadde jeg forresten den fine kommentaren om bollene til Sokk på lager, men ble nedstemt).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 23:58   #36
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Selvsagt. Boller serveres nystekte med syltetøy, krem og vaniljekrem i skåler ved siden av slik at særinger kan forsyne seg med det de vil ha, ev. spise bollene uten krem.

Og melis skal strøs over, selvsagt!

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 00:01   #37
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Hvetemel og sukker, Iiiiik.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 00:06   #38
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Vi har ikke fastelavensboller hvert år, men det hender. De er selvsagt hjemmebakte, men det hender vi jukser og spiser bare boller, altså uten krem og syltetøy.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 00:09   #39
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Åffkårs

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-08, 00:09   #40
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fastelavnsboller anyone?

Grove rundstykker med usøtet krem og rørte usukrede bær.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no