Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva hadde dere til middag da dere var barn?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-08, 11:21   #1
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Hva hadde dere til middag da dere var barn?

I lys av en annen tråd her lurer jeg på hva dere selv er oppvokst med til middag og om dere spiser samme type middag den dag i dag.

Jeg skal komme med min liste straks, men kan jo nevne at "det er ikke middag uten kokt potet" er et gjennomgående mantra fra min barndom.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 11:33   #2
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?

Jeg har vokst opp med det samme mantraet.

Ting vi spiste til middag;

Seibiff med løk
Fleskeduppe
Fiskeboller i hvit saus
Kjøttkaker
Brun lapskaus
Svinestek (søndagsmiddag)
Medisterkaker
Kjøttkaker
Spaghetti Bolognese
Fersk suppe (søndagsmiddag)
Fiskepinner med ris og amerikansk grønnsaksblanding og remulade
Stekte kjøttpølser
Plukkfisk
Fiskekaker
Ovnsbakt ørret (søndagsmiddag)
Stekt makrell
"Sosekjøtt"
Viltgryte
Joikakaker
Hvalbiff
Fiskegrateng,

pluss mye mer.

Noe av det overnevnte spises til middag her i huset og er blant ungenes favoritter, sikkert mest fordi vi ikke spiser det ofte.

Selv er jeg så lei alle disse middagsrettene, og var det også som barn, at jeg sverget for meg selv at jeg skulle servere mer spennende mat til mine unger når jeg ble voksen. Som sagt, så gjort.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 11:41   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?

"... da dere var barn..."


Vi hadde veldig tradisjonell husmannskost. Spaghetti tror jeg ikke jeg smakte før jeg var ganske stor, og likeså med lasagne, kjøpepizza, og andre italienske avleggere.

Det gikk mye i fisk (mye forskjellig fisk), og ellers enkle kjøttretter.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 11:43   #4
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?

Oi, det var litt av et omfattende spørsmål!

Jeg er oppvokst med en mamma som alltid har vært glad i mat og glad i å lage mat, så vi spiste mye forskjellig i oppveksten.
Grønnsaker, poteter, fisk, hjemmelaget kjøttsuppe, god gammeldags "husmannskost", ja - men hun var heller ikke fremmed for spaghetti med Joika eller pølser om vi ungene ønsket det en dag.
Ellers var vi heldige og hadde muligheten til å kjøpe hele rein- og saueskrotter, så det ble partert og frosset ned, og ble kilde til mange deilige middager for en billig penge.
Pappa har dessuten alltid vært lidenskapelig fluefisker, så hele sommeren var han på elva og fisket laks, fryseren var full i august og vi spiste laks en gang i uka nesten hele vinteren igjennom.
Hjemmelaget pizza var en lørdagskveldstradisjon, på samme måte som risengrynsgrøten var det på lørdag formiddag.
Kombinasjonen lyden av fotballkamp og lukten av grøt kan fremdeles fremkalle lørdagsfølelse i meg.

Søndagene var det alltid en større middag, da hadde man tid til "slow-cooking" som fårikål, ovnsstekte koteletter, stek og sånne ting.

Når jeg nå begynte å tenke over dette, slår det meg at jeg fikk et svært positivt forhold til mat og måltider med i bagasjen hjemmefra, måltidene var alltid et samlende punkt hjemme, og det var alltid så god stemning rundt bordet med mammas dampende, velduftende gryter.

Jeg prøver i stor grad å videreføre det til min egen familie, men er nok ikke fullt så flink til å lage mat fra grunnen som min mor er og var da jeg var liten.
Og så sliter jeg for tiden med en treåring som er svært selektiv på hva han putter i munnen, så hvor mye jeg enn lager deilige, sunne middager med lassevis med grønnsaker slik jeg er vant til det hjemmefra, så blir mannen og jeg sittende og putte i oss maten alene, vi.
Jeg regner med det kommer etterhvert, jeg har ikke tenkt å gi opp, men det er klart at når det er sånn, så lager jeg noen ganger i uka ting jeg vet han spiser, som spaghetti og kjøttboller, f.eks.

Men mamma er så absolutt min favorittkokebok, som blir flittig brukt!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 11:53   #5
kharadra
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 286
kharadra er litt kul
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?

.....


Sist redigert av kharadra : 15-08-09 kl 17:09.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 12:04   #6
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?

Ja, koteletter, torskerogn, lever og lungemos, gikk det også en del av.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 12:04   #7
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?

Tror ikke jeg lager noen liste, men tradisjonell kost med kokt potet. Mye fisk.
Husker en gang jeg tvang gjennom å ha spaghetti bolognese, pappa var sur hele dagen etterpå ! Det skal sies at han er blitt mer sprelsk i matveien med årene.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 12:35   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?

Det var på en måte en fast meny som gikk gjennom uka:
Fiskekaker på mandag
oppvarmet fra søndag på tirsdag
fisk på onsdag
spaghetti eller pølser på torsdag
noe lettvint ala omelett på fredag
pizza eller lignende på lørdagskveld
noe kjøtt på søndag.

Det var nok ikke så fastlåst, men det var i den duren. Vi hadde jo fiskeboller, lapskaus og mye annet også.

(også må jeg beskjemmet innrømme at jeg var et sært barn så jeg spiste stort sett spaghetti ala capri på boks de fleste dagene)

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 12:54   #9
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?

Oj, jeg vet ikke om jeg kan svare noe fast på dette.

Jeg har vokst om med mange forskjellige retter.

Da jeg var under 7 år husker jeg at vi spiste fiskeboller i hvit saus, fiskekaker i brun saus, lapskaus, kjøtt om søndagen så som svinestek, sosekjøtt, kjøtt og suppe osv.

Etter fylte 7 år og oppover hadde vi mormor som kom og laget middag hos oss hver dag, og da spiste vi mye spaghetti, pølser, komledag om torsdagen, farseboller og poteter.

Eneste faste vi hadde var lørdagskvelden, og da spiste vi pizza. Pappas pizza slik han hadde lært å lage den av en vaskeekte italiener.

Han lager saus av hermetiske tomater, løk, hvitløk, buljong og oregano.
Oppå pizzaen har han: kokte egg i skiver, løk, sopp, bacon (rå i skiver), paprika og ost på toppen Denne varianten har jeg tatt med meg, og vi serverer den ofte her om lørdagen vi også.

Lørdagsformiddag bestod av maiskolber eller tomatsuppe med makaroni.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 13:03   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?

Har vokst opp med tradisjonell norsk mat, og kokte poteter var det nødt til å være, ellers var det ikke middag.
Da jeg ble litt eldre, hendte det vi hadde spaghetti med kjøttsaus og pizza, men i stor grad tradisjonell norsk husmannskost. Ikke mye grønnsaker al dente - de var KOKT.
Ser at det er det ungene mine liker best også. Fiskeboller i hvit saus, kjøttkaker med brun saus, fiskegrateng osv.
Vi spiste risengrynsgrøt på lørdager, og jeg spiste ikke grøt i mange år etter at jeg flyttet hjemmefra

  Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 13:34   #11
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?

Fisk, fisk og atter fisk i alle varianter

Når vi ikke hadde fisk var det:

Pannekaker
Potetball med bacon og salt kjøtt
Karbonader med poteter, grønsaker og tyttebærsylte
Kjøttsuppe (masse grønsaker, salt kjøtt, poteter, gryn, mør osv)
Lapskaus laget av kjøttsuppen fra dagen før
Pølsegrateng (makaroni, hvitsaus, pølser, grilljermel)
Kjøttboller med brun saus, poteter, ertestuing og tyttebærsylte
Kjøttpudding med poteter, tyttebærsylte og kålstuing
Blodpølse med rømme og poteter
Rogn med rømme og poteter
Kylling med ris og grønsaker
Fiskepinner med rømme og sylteagurk

Kokte poteter, grønsaker, tyttebærsylte og ertestuing er ting jeg husker som bort imot standard tilbehør.

Og på søndager var det koteletter, svinestek, sosakjøtt, hvalbiff osv

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 13:37   #12
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?

Fisk
Kjøtt
Pølser
Raspeballer
Stek
Supper
Pinnekjøtt
Koteletter
Pannekaker
Risengrynsgrøt
Semulegrøt, gjerne farget med konditorfarge

Av tilbehør : poteter, grønnsaker, sauser, tyttebær e.l.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 13:42   #13
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?

Jeg har voskt opp med god persiskmat. Moren min er glad i å lage mat og hun er skikkelig dyktig. Det meste gikk i polo(ris) med ett eller annet digg. Skal til morgen min og spise middag idag. Gleder meg!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 14:04   #14
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?

I ukedagene var det f.eks:

fiskeboller
fiskekaker
stekt rogn
lettsaltet torsk med bacon og potetstappe
fiskegrateng
seibiff
kjøttkaker
karbonader
spaghetti med rosa/oransje saus (= hvit saus med tomatpure) og stekt pølse
Koteletter
Gryteretter
Suppe
Blandaball
Potetball med røkt kjøtt, pølse og kålrabi
Hvalbiff
elghakk

Fredag og lørdag spiste vi om kvelden, og da gikk det i

pizza
pai
grillet kylling
lasagne
omelett
biff av elg

Søndager var det:
fårefrikasse
fårikål
svinestek
elgstek
fersk kjøtt og suppe
laks

Ganske tradisjonell mat med MYE poteter. Skal være sagt at jeg er ikke spesielt glad i potet lenger.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 14:06   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?

Mamma er en superflink kokk, og laget alltid masse deilig mat. Vi hadde alltid grønnsaker til maten, og jeg husker jeg ble ganske satt ut av at svigermor skjelden hadde det, hun på sin side synes visst jeg er råflott (ja, den negative betydningen jfr "råflott og smørblid" tråden) som spiser grønnsaker til hvert måltid.

Saltet torsk med hvit sos, stekt bacon og kokte gulrøtter og potet
Seibiff med løk
Fiskegrateng
Fiskeboller i hvit saus
Stekte fiskekaker med raspet gulrot og potet og smeltet smør
Stek servelatpølse med raspet gulrot og potet og smeltet smør
Kjøttkaker
Biff Lindstrøm (stekte kjøttkaker med rødbeter i)
Kålrulletter
Brun lapskaus
Lys lapskaus (ofte på nyåret med pinnekjøtt i )
Raspeballer
Svinestek
Lammestek
Medisterkaker og julepølse med rødkål
Spaghetti Bolognese (min brors favoritt)
Kjøttsuppe
Fiskekaker i brun sos
Laks
Sosekjøtt
Lever
Viltgryte
Betasuppe
Fårikål
Lammefrikase
Hønsefrikase
Kalkun
Vinersnitzler (eller var det det pappa alltid laget når mamma ikke var der og han hadde brukt opp alle middagene hun hadde laget i fryseren til ham? )
Fleskepannekaker med fruktsuppe (lørdagsmiddag).
Koteletter i ulike varianter (noen grillet i ovnen med ost og paprika på toppen, noen stekt med annanasringer på ol. )
Grillet kylling

Osv, osv, min mor er en kreativ kvinne og superlink med mat!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 14:07   #16
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?

Vi spiste stort sett god, gammeldags svensk husmannskost, i og med at min far var (og er) kokken hjemme.

Vi sjeiet ut i helgene med kjøpepizza (ellers var det meste vi spiste hjemme laget fra grunnen av), tacos, kinesisk mat eller noe sånt.

Og jaggu har jeg ikke samme mønster her hjemme, bortsett fra at vi ikke spiser svin.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 14:16   #17
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?

Vi spiste utrolig mye fisk når jeg var liten. Vi bodde på Island til jeg begynte i 6. klassen og frem til da var det varm lunsj hjemme i lunsjpausen og det var veldig ofte stekt eller kokt fisk... Kjedelig. Ellers så var det mye lammekjøtt, kylling og mat av kjøttdeig.

Etter at vi flyttet til Norge ble det mindre fisk, siden vi ikke hadde fri tilgang og slutt på varm lunsj, men vi hadde fortsatt fisk ca 3 ganger i uken.

Mamma er flink å lage mat, selv om hun kanskje ikke akkurat gikk inn for å gjøre fisken så veldig spennende... Og jeg har lært mye grunnleggende matlaging av henne sånn som f.eks sauser, steker og tradisjonell heimlaga mat.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 16:31   #18
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?

Jeg har vokst opp med alenepappa som var svært ung og ingen kokk akkurat. Fikk dermed mye middag hos farmor. I hverdagen spiste jeg middag i barnehagen. Der var det alt mulig, skrekken min var røkt kolje og lever. Vi hadde ei kokkei barnehagen som heldigvis laget masse godt også Hun ble kallt "tante kokk" og hadde høy stjerne hos oss ungene.

I helgene ble det lungemos, blodpudding med sukker på, lapskaus, ørret, stekte kjøttpølser, flesk og duppe, kjøttkaker.

Det er ikke mye fra den menyen som spises i huset her lenger.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 16:42   #19
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag da dere var barn?

Blodpudding, rogn og lungemos.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 16:48   #20
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde dere til middag da dere var barn?

Fersk fisk med poteter og lever
Kjøttkaker
Hjemmelaget potetstapp og kjøttpølser
fiskeboller i hvit saus
fiskekaker i brun saus
grønnsakssuppe med kjøttboller
fiskefingre
lys lappskaus

som helgemat var det som regel biff, bearnaise på loffskiver.
Søndager var det laks, ørret, roastbiff og sånt.

I ferier var det reinstyrsteker og lammesteker og sånn. (vinter)
Om sommeren var det mye grillmat.

Mamma lager hverdagsmat og pappa laget helg og festmat.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no