Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Storberget går av

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-11, 11:23   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Storberget går av

Da ser det ut til at Knut Storberget går av, og etter det NRK skriver er det Grete Faremo som tar over.

Det måtte vel kanskje komme, etter de siste tidens hardkjør mot han.

Om det er det rette vet jeg jammen meg ikke, og jeg er også usikker på erstatningen i Faremo. Er dette en sånn typisk syndbukksak?
Eller har han taklet det som skjedde etter 22.juli så dårlig at det er rett og rimelig at han må gå.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 11:27   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Storberget går av

Om det stemmer at han har forsøkt å dempe bistandsadvokatenes uttalelser så er det rimelig at han går av. Ut over det er vel innsatsen han har gjort helt fin. Men det kan hende han er såpass sliten at han ikke orker mer også. Det er isåfall høyst forståelig.


Sist redigert av Slettet bruker : 11-11-11 kl 11:33. Årsak: Ville presisere mer
  Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 11:28   #3
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storberget går av

Storberget har vært under et umennesklig press lenge nå. Han ble personlig berørt av 22/7, har vært igjennom uendelig mange begravelser, samtaler med overlevende og pårørende og vært adressat for en stor del av kritikken som har kommet i kjølevannet av 22/7.

Jeg skjønner godt at han har fått nok, hvis det er det som ligger bak. Teknisk sett er han ansvarlig statsråd for etatene som har vist seg å ikke fungere, men 22/7 er så ekstremt at jeg vet ikke om jeg liker at statsråder skal måtte gå pga av feil som er gjort. Jeg får følelsen av at det gir ABB større betydning enn han fortjener.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)

Sist redigert av noen : 11-11-11 kl 11:34.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 11:28   #4
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Storberget går av

Han har i alle fall hatt et hardkjør siden 22. juli nok er vanskelig for oss "vanlige dødelige" å forstå, så om det har blitt for mye for han har jeg full forståelse for det.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 11:39   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storberget går av

Jeg kan vanskelig forestille meg det presset han har hatt den siste tiden, og siden han tross alt bare er et helt vanlig menneske så forstår jeg at han går av.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 11:41   #6
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Storberget går av

Har også lagt merke til at han har sett veldig sliten ut i det siste, naturlig nok.

Han hadde jo en episode der han besvimte pga arbiedspress tidligere.

Synes han har opptrått redelig etter 22.7, men bevilgningene til nødetatene har vel vært for små, men det er det vel Stortinget som står bak.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 13:12   #7
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Storberget går av

Det var vel egentlig planlagt at han skulle gå av før i år, men så kom 22.juli med dens grusomme begivenheter, og han kunne jo ikke gå av da. Da måtte han jo bare stå i det.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 13:15   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storberget går av

Veldig synd, han har vært veldig dyktig i jobben. Jobben han har gjort mot familievold i hele sin ministerperiode har kommet i skyggen, det syns jeg likevel har vært hans viktigste bidrag til Norge.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 13:32   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storberget går av

Jeg tror det er klokt, både i form av umenneskelig press og det at han faktisk har sittet siden 2005. Om Faremo er noe bedre betviler jeg sterkt, men det blir spennende å se. Espen Barth Eide blir det spennende å se i en ministerrolle.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 13:32   #10
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storberget går av

Etter å ha sittet i seks år i posten, og med flere virkelig vanskelige saker er det vel ikke så vanskelig å tenke seg at han rett og slett er altfor sliten til å gå løs på det som nå må gjøres. Det er tamme erstatninger han får, trygge, men de er erfarne begge to i alle fall. Er litt i tvil om den nye forsvarsministeren vår, men heller ham enn meg. :-P

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 13:45   #11
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Storberget går av

Jeg synes Storberget har vært en flott forsvarsminister. Men har også sett at han har sett sliten ut. Og det er ikke rart med det arbeidspresset han har hatt.
Jeg vet ikke helt hva jeg mener om Faremo i den rollen igrunn.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 13:52   #12
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storberget går av

Storberget har gjort en flott jobb som justisminister, det står også respekt av en mann som vet å gi seg når det er nok og jobben begynner for alvor å gå ut over livet man skal leve.

Jeg tror Barth Eide blir en god forsvarsminister - Faremo er vel ikke min favoritt, men hun er ei flink dame.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 13:54   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storberget går av

Jeg tror det har mer med det hardkjøret og presset han har vært under, og har i grunn ikke tenkt tanken at det skulle være på grunn av saken med advokatene. jeg kan ikke forestille meg hvordan det må ha vært for ham å jobbe i denne peridene, men at det kan slite ut enhver er det ingen tvil om.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 18:46   #14
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Storberget går av

Dette var trist synes jeg, men fullt forståelig.

Jeg kjenner en som mistet et barn 22 juli og Storberget har fulgt veldig mye opp. Jeg var også i begravelsen der han holdt en utrolig personlig og fin tale. Mitt inntrykk er at han har stilt opp veldig for pårørende i denne tiden.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 19:14   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storberget går av

Mitt inntrykk er forøvrig at mange i politiet synes dette er helt ok.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no