Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Huskeliste - jente 5 1/2 år

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-13, 14:47   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Huskeliste - jente 5 1/2 år

Datteren min på 5 1/2 år skal være med til syden for første gang nå snart.

Kan dere hjelpe meg å lage huskeliste?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 14:53   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Huskeliste - jente 5 1/2 år

Skal hun være med venner/familie? Hvor lenge?


- Badetøy; gjerne to badedrakter eller en drakt + bikini, alltid godt å ha et skift
- Undertøy til antall dager de skal være borte
- 2-3 shortser og/eller leggings/piratbukser ol
- 5-6 topper/overdeler
- 2-3 kjoler
- Et par gode joggesko ol
- Et par sandaler
- Et sett "varmt" tøy med bukse og genser/cardigan
- Håndkle (hvis det ikke er badehåndklær på hotellet eller det evt. kjøpes der)

Det er sånn ca til en uke, er det mer enn det de skal være borte og du ikke tror de kommer til å vaske, ville jeg pakket med enda litt mer. Hvor lite/mye ville for vår der også vært noe avhengig av om det er så at man gjerne skifter om til kvelds/middag, og om man har et barn som fort skitner seg til osv.

Evt. også sende med armringer, badering etc. eller penger til å kjøpe dette der de skal, hvis det er noe du vet at barnet vil ha eller bruker - det koster jo gjerne ikke stort.

I tillegg pakk gjerne med noe underholdning/aktivitetsbok osv. til flyturen, en bok og kanskje et engangskamera hvis hun liker og har lyst til å ta noen bilder selv.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 15:22   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Huskeliste - jente 5 1/2 år

Tegnesaker, bok og noen figurer. Mine barn sitter gjerne i ly for solen og tegner, hører musikk eller leker med Pet Shop. Solbriller og solhatt. Også synes jeg det er greit å ha med paracet til barn, rensevann og gode plaster.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 16:00   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Huskeliste - jente 5 1/2 år

ipad, ipad og ipad Med gode høretelefoner og filmer og spillapper lagt klare til flyturen.

Liten trillekoffert der de kan ha alle sine greier med på flyet er lurt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 16:14   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Huskeliste - jente 5 1/2 år

Ja, lite reiseapotek og solhatt er lurt, samt solkrem.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 17:35   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Huskeliste - jente 5 1/2 år

Ungene mine hadde klart seg med 2 sommerkjoler og badedrakt. Ja, varm bukse og genser er og kjekt, da.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 11:23   #7
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Huskeliste - jente 5 1/2 år

Tusen takk for tips! Jeg skal selv være med, og vi kommer til å vaske klær for å slippe å dra på så mye. Tenker at jeg heller prioriterer å ta med ting å leke med, så jeg kan få mest mulig avlastning. (Dette er egentlig en helsetur for min sykdom, så vi kommer til å prate en del på forhånd om at vi må holde på litt med vårt også)

Jeg har ingen ipad eller ipod, men jeg tar med en laptop som vi kan ha på rommet, så hun kan se filmer og spille spill.

Kom gjerne med flere tips!

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 11:43   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Huskeliste - jente 5 1/2 år

Min erfaring er at vi nesten alltid tar med for mye. Og skulle man ha en sommerkjole for lite, så er det enkelt å få tak i.

Jeg pleier å ha på mine hettejakker når vi skal fly til syden. Kan gjerne bli litt kaldt i kabinen, samtidig som de er lette å ta av dersom det er varmt når man kommer frem. Og de har noe langermet til kalde kvelder. Andre jakker må legges igjen i bilen på flyplassen, for jeg orker ikke dra med dem.

Ellers syns jeg det er tryggest å ta med et lite reiseapotek med de vanligste tingene vi kan trenge til ungene. Tar med febernedsettende, myggmiddel og eurax iallefall. Solkrem tar jeg også med hjemmefra. Da vet jeg hva jeg gir dem og slipper å lete etter apotek.

Ungene får med seg hver sin ryggsekk til flyet. Prøver å ha ting oppi som kan holde interessen deres en stund og helst ikke ting med for mange små deler. Er ikke noe gøy å lete etter sånt under flysetene. Og gjerne litt snacks.

I min håndbagasje har jeg alltid rene t-skjorter til dem. Er sikker på at dersom jeg glemmer det en gang, så kommer en av ungene til å søle drikke utover seg.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 12:08   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Huskeliste - jente 5 1/2 år

Ikke ta med mer enn du får plass til i en litt slapp bærepose.

Man kan kjøpe evt. det man mangler i Syden, de har masse greier der.

Et par T-skjorter
Shorts
Skjørt
Et par sommerkjoler
Bomullscardigan
Sandaler
Badedrakter
Truser

Det holder lenge.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 12:55   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Huskeliste - jente 5 1/2 år

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Tusen takk for tips! Jeg skal selv være med, og vi kommer til å vaske klær for å slippe å dra på så mye.

Jeg bruker å ta med litt Zalo i en reiseflaske. Bruker den på flekker av is og leskedrikk, så er plaggene nesten rene igjen. Klærne blir ikke mye brukt, men fort flekkete. På Kanariøyene er det Zara, stor stas hos jentene, og billig for meg.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 13:33   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Huskeliste - jente 5 1/2 år

Min erfaring er at det er greit å ha med tskjorter (eller kanskje kjoler for din del) nok til h ver dag - det blir issøl på de lett. Det er jo bare på kveldstid de bruker særlig med klær. Mine har klart seg fint med få nederdeler - men t-skjorter har vi måttet hatt noen av.
Jeg anbefaler i tillegg å kjøpe med drikke (vel inne på flyplassen) - man blir innmari tørst av flylufta, synes mine barn i alle fall.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 14:14   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Huskeliste - jente 5 1/2 år

Jeg skyller opp tøy i litt biotex og henger opp. Flekker kan du ta med å ta på litt sitron og henge i solen mens du er på stranden, tar til og med tomatsaus.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 17:25   #13
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Huskeliste - jente 5 1/2 år

Mine gikk i bikini/badetøy hele dagen, og ellers kjoler på kvelden.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no