Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-15, 09:37   #101
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Jeg syens deportasjon er flott, for dette er folk som ikke har reist frivillig, og staten pleier ellers å få kritikk for å ikke klare å avslutte saker innen rimelig tid. Dette er også et område med måltall, så at noen aprtier vil bruke det til skryt er helt greit. Jeg opplever at byråkrater som jobber med temaet er glade for at det er blitt fokus på området, for å la folk leve i limbo er ikke bra, hverken for personene eller samfunnet vårt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 09:50   #102
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Det har du jo rett i Pelle, men å skryte av det i sånn Nord-Koreavideo er jo mildt sagt smakløst.

Alle regjeringer gjør bra ting, det er ikke det som pleier å være problemet. Men ta Oslo Fengsel. Selv om de har en fin avdeling, så holder hele fengselet på å råtne på rot. Det er et inneklima som ikke ligner grisen. Ikke bra nok for de som jobber der og i hvert fall ikke bra nok for de som bor der 24/7.

Innafor:
Informasjonsplakat om hva man har gjort siden man tok over.
Ikke innafor:
Propagandavideo om at man har 18 hole-in-one på en runde + verdensmesterskap i fotball.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 09:51   #103
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg syns på generelt grunnlag at det er usmakelig å skryte skamløst av å ha deportert asylsøkere når det er åpenbart at det ligger en god del liv i grus etter deportasjonene. Det er sikkert en jobb som må gjøres og jeg tenker, helt uavhengig av hva jeg mener om asylinstituttet, at det er skremmende at Frp-velgere får god-følelse og at ministeren er stolt av en sånn "bragd". Jeg blir bare kvalm av å høre det, og enda kvalmere at det brukes i en slags merittliste på den måten det gjøres i filmen. Det er snakk om noen hundre mennesker, så det er jo egentlig ikke noen stor sak hvis man tenker på alt som skjer i Norge gjennom et år. Slik Frp fremstiller det så høres det ut som om det er det største som har skjedd siden 8.mai 1945 og at det er avgjørende for Norges fremtid.

Dette er jeg helt enig i!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 09:57   #104
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.


Innafor:
Informasjonsplakat om hva man har gjort siden man tok over.
Ikke innafor:
Propagandavideo om at man har 18 hole-in-one på en runde + verdensmesterskap i fotball.


Det er jeg helt enig i. Min kommentar var mer rettet mot dette at det var nærmest umoralsk å skyte av, og det er jeg uenig i, i all den grad det er regler som følges opp, som det før har vært for få ressurser til. Men propagandavideo er ufyselig - uavhengig innhold.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 11:01   #105
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Enig med Røverdatter. Det er en nødvendig jobb å deportere ut folk uten lovlig opphold, som nekter å reise frivillig. Men det er likevel usmakelig å skryte av det. På samme måte som det er usmakelig å skryte av at man har fått inn så og så mange i fengsel, eller tvangsinnkrevd så og så mye gjeld. Du vet at uansett hvordan det henger sammen så ligger det personlige tragedier bak.

I stedet for å framheve hvor "tøffe og sterke og kompromissløse vi er mot dem som ikke finner sin plass i samfunnet" er det kanskje bedre å prøve å framheve det man har gjort for at folk skal få et bedre liv, der det ikke er som følge av at man har ødelagt livene til andre (hvor fortjent det nå enn måtte være), men som følge av de prioriteringene man har gjort.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 11:37   #106
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg syens deportasjon er flott, for dette er folk som ikke har reist frivillig, og staten pleier ellers å få kritikk for å ikke klare å avslutte saker innen rimelig tid. Dette er også et område med måltall, så at noen aprtier vil bruke det til skryt er helt greit. Jeg opplever at byråkrater som jobber med temaet er glade for at det er blitt fokus på området, for å la folk leve i limbo er ikke bra, hverken for personene eller samfunnet vårt.

Og hadde man opplyst om dette ville vel ingen reagert. Når man heller velger å lage tidenes mest smakløse skrytevideo blir folk bare kvalme.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 11:48   #107
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

På samme måte som det er usmakelig å skryte av at man har fått inn så og så mange i fengsel, eller tvangsinnkrevd så og så mye gjeld. Du vet at uansett hvordan det henger sammen så ligger det personlige tragedier bak.


Hjerte smerte.

Å få ned soningskøer er selvsagt noe man kan skryte av. Det er personlig tragedie å måtte vente i åresvis på å sone også, livet står på hold. De fleste ønsker å sone så raskt som mulig.

Tvangsinnkreving av offentlig gjeld er også helt fint å skryte av, dette er penger som går til fellesskapet og vi alle nyter godt av.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 11:49   #108
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Ingenting kan skrytes av i en slik video han har laget for offentlige midler, det er jeg helt enig i. Men å si at all over er det helt feil å skryte av å få ned soningskøer og å kaste ut ulovlige innvandrere som ikke har reist frivillig synes jeg blir vel overfølsomt. Alt dette er ting alle regjeringer jobber med og mange folk har det som sitt arbeid.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 11:50   #109
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Vel, jeg er ganske uenig med deg i hva det er greit å skryte av, Pelle. Informere på en sakling måte er noe helt annet. Røverdatter oppsummerte det godt, syns jeg. Jeg syns det er temmelig usmakelig å himle og latterliggjøre at noen syns det er ufint også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 11:55   #110
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Jeg synes stortsett all skryting er smakløst, det være av den nye bilen eller at man sender folk ut av landet. Jeg tror regjeringen ville spart seg mye kritikk om de heller valgte å opplyse folket.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 13:37   #111
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hjerte smerte.

Å få ned soningskøer er selvsagt noe man kan skryte av. Det er personlig tragedie å måtte vente i åresvis på å sone også, livet står på hold. De fleste ønsker å sone så raskt som mulig.

Tvangsinnkreving av offentlig gjeld er også helt fint å skryte av, dette er penger som går til fellesskapet og vi alle nyter godt av.

Jeg har ingen problemer med å forstå at dette er samfunnsnyttige oppgaver. Jeg synes bare det gir en ekkel bismak når folk slår seg på brystet og skryter av hvor hardt og effektivt de har straffet noen. Selv om tiltaket var aldri så nødvendig og fornuftig. Det har med takt og tone å gjøre.

Men jeg mistenker at du har en annen oppfatning enn meg av hvordan det er usmakelig å uttrykke seg.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-08-15 kl 13:52.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 13:49   #112
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hjerte smerte.

For en usmakelig måte å kommentere andres tragedie på. Jeg minner om at du har hatt utrolig flaks som er født i Norge, du har ikke gjort noe for å fortjene det noe mer enn de som er født i Irak. Og jeg tror du, i likhet med foreldre fra Irak, ville gjort nærmest hva som helst for å la barna dine vokse opp i Norge, dersom du først hadde kommet deg dit. Vi sender hjem barnefamilier til totalt uverdige forhold, og det synes du er greit å skryte av, fordi de var her ulovlig.

Når det gjelder gjeldsinnkreving, handler ikke det heller bare om akkurat den ene personen som skylder penger. Det legger hele familier i ruin, barn opplever at familien oppløses, i verste konsekvens mister de en eller begge foreldrene. Selv om det er nødvendige oppgaver, synes jeg det er forferdelig å skryte av.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 15:33   #113
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Min kommentar om hjerte smerte var alldeles ikke rettet mot de som sendes ut, noe jeg forstår er svært vondt.

Den var rettet mot synseføling fra brukere her inne vedrørende lovpålagte oppgaver, som det ikke skal være lov til å være fornøyd med seg selv fordi man oppfyller den. Mange regjeringer har vært kritisert for lange soningskøer. Jeg skjønner godt man vil skryte av å ha fått ned disse, hvis dette er tilfelle, uten å måtte ta hensyn til at noen er lei seg fordi de må i fengsel. Hva med ofrene? Rehabiliteringsprossessen til den kriminelle?

Jeg jobber selv med lovpålagte oppgaver som tidvis medfører både gråting og å knuse noens drømmer, men det betyr oftest at jeg gjør jobben min, og det har jeg all grunn til å være stolt av. I tillegg har jeg et pragmatisk forhold til det uten særlig føleri, noe som er nødvendig. Staten har som mål at flere skal gjøre en slik jobb som meg, mao vil flere gråte og få knust noen drømmer. oppnår man det målet kan man selvsagt skryte. Ikke av at folk blir lei seg, men at man når målet om lovens intensjon.

Jeg trenger alldeles ingen påminning om at jeg har vunnet i verdenslotteriet, det er jeg fullt klar over. Og jeg skal stemme på et parti som ønsker flere syriske flyktninger til landet.

Vi kan ikke alle går rundt og føle på hva som er trist og leit. Noen av oss må også gjøre de kjipe tingene som lovene sier. At man får de ressursene som trengs er da en god ting.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 17:29   #114
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Min kommentar om hjerte smerte var alldeles ikke rettet mot de som sendes ut, noe jeg forstår er svært vondt.

Den var rettet mot synseføling fra brukere her inne

Jeg skjønte utmerket godt at kommentaren var ment som en latterliggjøring av mitt innlegg. Vi har nok likevel litt ulikt syn på hva som er usmakelige utspill, for jeg synes heller ikke latterliggjøring av andres meninger er spesielt prisverdig. Så da er det ikke så overraskende at vi har ulike meninger om hva som er grei kommunikasjon ellers også.

Det er mange jobber der en del av oppgavene har som konsekvens at de knuser folks drømmer, også min, i noen tilfeller. Og jeg er stolt av jobben min, den er svært viktig, men jeg velger ikke å bruke antall knuste drømmer som reklameplakat for hvor flink jeg er til å få jobben min unnagjort. Jeg kan opplyse om det, hvis det er relevant informasjon, men det er ikke det jeg velger å trekke fram hvis jeg skal snakke om at jeg gjør en bra jobb. Ikke fordi jeg føler så himla mye rundt det, men synes bare ikke at det er særlig taktfullt. Selv om det kanskje ville få meg til å fremstå som en viktig person med mye makt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-08-15 kl 18:14.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 17:31   #115
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Grønnprikk til innlegg #113. Helt enig, og en viktig påminnelse.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 17:34   #116
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

For min og mange andre sin del velger man ikke selv hva man vil trekke frem. Noen jobber er styrt av feks medieoppslag om soningskø og kø for utkasting etter endelig avslag og dertil kritikk og negativ publisitet over flere år. Krav om bedring. Hvis man da klarer å bedre tallene synes det meg underlig at man ikke skal kunne legge frem dette som positivt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no