Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Erfaring med 2 i 1-laptop? Eller skal jeg kjøpe en vanlig laptop?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-17, 22:01   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Erfaring med 2 i 1-laptop? Eller skal jeg kjøpe en vanlig laptop?

Jeg har straks ikke jobb-pc lenger, og det er stort sett den jeg har brukt til småsurfing og mindre skrivearbeider hjemme. Den gamle, private pcn er både stor og tung og litt dum. Ikke har den officepakka heller. Så jeg lurer på om jeg må krype til korset å kjøpe en ny en. Men hva vil jeg ha?

Jeg står nemlig mellom to alternativer:
Enten en laptop med en diger harddisk sånn at jeg får plass til alt av bilder et sted. Det vil vel i praksis si minimum 1000 GB, og så mye får man vel ikke som SSD-disk uten å ruinere seg?
Eller så vil jeg ha kombinert nettbrett og laptop. For jeg har nemlig ikke nettbrett, og siden pc er litt trått å finne og starte opp, så surfer jeg mest på mobilen. Men hvordan er kvaliteten på disse? De er jo overkommelige i pris, ihvertfall de billigste, men hva er det man må gå på akkord på?

Jeg skal bare bruke den til å oppbevare og bearbeide bilder og til surfing og officebruk.
Jeg trenger dermed ikke en kjemperask maskin, eller fantastisk skjerm eller uhorvelig lang batterikapasitet eller noe sånt, men god nok kvalitet til at det holder en stund.

Noen som har tips eller erfaringer?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-17, 23:59   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med 2 i 1-laptop? Eller skal jeg kjøpe en vanlig laptop?

Jeg har ingen erfaring med 2 i 1-laptop, men hva enn du gjør kjøp en med mer enn 2Gb ram. Ellers går det innmari treigt.
Må du ha alle bildene på PCen da? Skylagring er jo veldig praktisk.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 06:36   #3
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Erfaring med 2 i 1-laptop? Eller skal jeg kjøpe en vanlig laptop?

Ekstern harddisk til bilder, så kan du lagre disse brannsikkert?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 07:15   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med 2 i 1-laptop? Eller skal jeg kjøpe en vanlig laptop?

Laptop med 1TB lagring vil være veldig dyrt, ja. Jeg lagrer alle bilder i Dropbox og på ekstern disk.

Søsteren min var veldig fornøyd med sin 2-i-1 sist vi snakket om det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 08:15   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med 2 i 1-laptop? Eller skal jeg kjøpe en vanlig laptop?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Laptop med 1TB lagring vil være veldig dyrt, ja. Jeg lagrer alle bilder i Dropbox og på ekstern disk.

Søsteren min var veldig fornøyd med sin 2-i-1 sist vi snakket om det.

Vet du hvilken hun har?

Jeg har bilder på ekstern disk pluss på automatisk backup, men kanskje dropbox er billigere og enklere? Jeg vil ikke at de skal stues bort og glemmes, nemlig. Det skjer fort med en ekstern harddisk.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 08:46   #6
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med 2 i 1-laptop? Eller skal jeg kjøpe en vanlig laptop?

Jeg bruker google photo til alle bildene. I tillegg har vi en ekstern disk som vi tar backup til. Da har jeg alle bildene tilgjengelig, og jeg har en ekstra backup som ligger og støver ned.

Jeg ser at jeg har mindre og mindre bruk for hjemme-pcen. Men nå har jeg jo jobb-pc som jeg drar frem ved behov. Men om jeg skulle kjøpt en ny, så hadde jeg sikkert sett på disse 2 in 1 pcene ja.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no