Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hadde du bekkensmerter når du var gravid?
Ja, fikk mensen før 11 årsalderen 27 14,06%
Nei, fikk mensen før 11 årsalderen 20 10,42%
Ja, fikk mensen etter 11-årsalderen 95 49,48%
Nei, fikk mensen etter 11-årsalderen 48 25,00%
Dustepoll hormoner har ingenting med dette å gjøre 2 1,04%
Jeg fikk aldri mensen. 0 0%
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-11, 17:55   #41
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Jeg var 9 år 10 mnd da jeg fikk mensen, og hadde ingen bekkenplager da jeg var gravid (med tvillinger). Dvs at jeg selvsagt "kjente" bekkenet av og til, særlig hvis jeg var sliten, men det regner jeg som fullstendig normalt i en flerlinggraviditet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 18:05   #42
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Jeg fikk mens bare dager før elleveårsdagen og hadde noen bekkenplager, men ikke sånn at det var et stort problem. Det var bekkensmerter som var første graviditetssymptomet i de siste to svangerskapene, men dette forsvant etter bare et par uker for så å komme tilbake mot slutten av andre trimester. Hadde jeg ellers vært frisk ville jeg ikke blitt sykemeldt av dem, de var på ingen måte til stort hinder for meg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 18:20   #43
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Fikk den rett før jeg var 11 og har ikke hatt bekkenplager.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 18:37   #44
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Fikk mens etter 11år. Har hatt bekkenløsning sammenhengende i 9år- siden svangerskapsuke 7 i første svangerskap. Har stadig bekkenplager som forverres ved mens.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 19:39   #45
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Jeg fikk mensen i 11-12-årsalderen tror jeg. Dvs jeg var vel minst 11. Om jeg har hatt bekkentrøbbel eller ikke er en definisjonssak. Jeg har jo hatt litt småvondter, men jeg tror ikke jeg kan klage sånn egentlig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 19:39   #46
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Jeg fikk mensen siste våren på ungdomsskolen. Var invalidisert av bekkenløsning de to siste svangerskapene.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 19:41   #47
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Hadde ikke bekkenplager, fikk mensen i 14-15-årsalderen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 20:12   #48
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Jeg har hatt bekkenplager under alle tre svangerskapene, og fikk mensen da jeg var 13.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 20:31   #49
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Jeg fikk mensen tidlig, før 11 år. Hadde ikke bekkenplager i første svangerskap, men hadde bekkenløsning i andre svangerskap. Vet ikke helt hva jeg skal svare.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 21:43   #50
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

det stemmer ikke for min del. fikk mensen på 12 års dagen og hadde sterk bekkenløsning.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 21:49   #51
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Jeg fikk mensen 11 år gammel, og hadde invalidiserende bekkenløsning i (og etter) begge svangerskapene.

Det med tidlig menstruasjon som en bidragsgivende faktor var så vidt jeg husker en av de teoriene som ble presentert i en fagbok jeg leste om bekkenløsning.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 22:29   #52
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Jeg var nesten 15 år når jeg fikk mensen og har hatt bekkenplager i alle svangerskapene. Eller sannheten er vel at plagene aldri ble borte etter første svangerskap.

Plagene er ikke like ille som undersvangerskapet hele tiden, men tidvis kan jeg nesten ikke gå. Før jeg fikk byttet seng og fikk madrasser som faktisk gav meg god støtte våknet jeg veldig ofte om natten og måtte ha hjelp til å bli snudd. (lå på siden og måtte ha hjelp til å komme meg på ryggen fordi bekkenet var låst)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 23:42   #53
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Fikk mensen da jeg var 14 år, har hatt bekkenløsning i alle svangerskapene. De to siste mnd med nummer 1 og stortsett hele svangerskapene med de to siste.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 23:52   #54
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Jeg fikk mensen da jeg var rundt 13 år, og hadde invalidiserende bekkenplager med begge to. Værst med Pompen. Jeg skjønte på bekkenet at det kunne være lurt å ta en test. Og jeg har fortsatt plager og tør ikke få flere barn.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 23:52   #55
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Fikk mensen når jeg var elleve år og sju måneder men bekkenet begynte ikke å skrangle før i tredje svangerskapet. Jeg er nesten helt sikker på at det fikk seg en karamell under fødsel nummer to.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 07:05   #56
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Mensen månaden før eg blei 16. Ikkje spesielt plaga med bekkenløsning. Ingenting med nr. 1, litt med nr. 2, men ikkje slik at det var til hinder for at eg kunne jobbe.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 07:15   #57
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Jeg hadde så vidt fylt 12 da jeg fikk mensen - ingen bekkenplager.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 14:34   #58
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Jeg fikk mensen da jeg var 13½ og det har vært varierende hvor mye plaget jeg var av bekkenløsning i mine svangerskap. Med førstemann hadde jeg omtrent ingen plager,bare den siste mnd. med nummer to hadde jeg plager fra uke 10,men ikke voldsomme plager. Med nummer tre var jeg ganske plaget i store deler av svangerskapet,og med nummer fire hadde jeg ingen plager i det hele tatt.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 15:07   #59
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Jeg fikk mensen da jeg var nærmere 15 år. Mye bekkensmerter (bekkenlåsning) med første som var en gutt. Nesten ingen smerter med andre som var en jente.

Men altså, mens fra 9 år +, betyr det at jeg må begynne å forberede 6-åringen min?! Ble ikke hun nettopp født da?

Sønnen min vet hvordan og hvorfor menstruasjon foregår, men det er liksom ikke like gjeldende for ham føler jeg. Han er jo bare så nysgjerrig...

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 22:35   #60
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Jeg fikk mensen da jeg var nesten tretten, og har hatt kronisk bekkenløsning i elleve år. Så for min del stemmer det ikke.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no