Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hadde du bekkensmerter når du var gravid?
Ja, fikk mensen før 11 årsalderen 27 14,06%
Nei, fikk mensen før 11 årsalderen 20 10,42%
Ja, fikk mensen etter 11-årsalderen 95 49,48%
Nei, fikk mensen etter 11-årsalderen 48 25,00%
Dustepoll hormoner har ingenting med dette å gjøre 2 1,04%
Jeg fikk aldri mensen. 0 0%
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-11, 22:38   #61
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Jeg fikk mensen da jeg var tretten og jeg hadde ikke noe særskilt med bekkenplager, så for meg stemmer det.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 22:48   #62
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Stemmer ikke for meg. Var over 14 og hadde bekkenløsning i begge svangerskapene mine.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 15:15   #63
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Fikk mensen før jeg var 11, hadde bekkenløsning i svangerskapet å sliter fortsatt med det. (5år siden jeg fødte)
Så det stemmer på meg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 16:09   #64
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Jeg fikk ikke mensen før jeg var nesten 15, og hadde store bekkenplager i de tre første svangerskapene. Men det var mer låsning enn løsning, visstnok.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 07:48   #65
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Jeg kan ikke svare. Fikk mens ved 14 år og har hatt tre svangerskap med plager og ett uten. I den rekkefølgen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 16:39   #66
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Nesten likt som meg, Chanett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 17:18   #67
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Vi er nok tvillinger, Fjonka.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 07:29   #68
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

I følge den meeeget vitenskapelige undersøkelsen som dere har svart på her, er nå hypotesen falsifisert.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 11:20   #69
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Går man rundt og husker sånn?

Ja hvertfall om man får mensen på bussen på vei til leirskole i 6 klasse, da husker man til og med datoen, følelsen og alle de pyton fjellturene uten toalett og med Saba Self Sit som ikke satt der det skulle! :traumatisert:

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

I følge den meeeget vitenskapelige undersøkelsen som dere har svart på her, er nå hypotesen falsifisert.

Skulle hatt mange flere alternativer for antall år vettu.

Jeg var forøvrig 11 år og 11 mnd og var sterkt plaget av bekkenløsning i alle tre svangerskap, med meget tidlige symptomer i alle svangerskapene.

Kanskje det blir neste poll, annemede?
Tidlig mens, tidlig bekkenproblemer = sterk hormonell faktor?
Senere mens, bekkenproblemer etter uke X = lavere hormonell påvirkning? :ny teori:

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 20:46   #70
lalill
Ute av produksjon
 
lalill sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 647
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens

Eg fekk menstruasjon i 14-15-årsalderen, moderate bekkenplager i fyrste svangerskap, alvorlege i andre og i perioden etterpå. No er det mest rundt el og menstruasjon, dersom eg ellers tek hensyn.

Men det er tydeleg hormonell påverknad, og eg fekk bekkenplagene omtrent samtidig med at eg testa positivt.

__________________
des 2007, april 09.
lalill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no