Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Millionbabyer"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-11, 11:43   #1
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

"Millionbabyer"

Jan Thomas og Christoffer venter tvillinger.

Er dette å "designe" barn?

"I mars i fjor sa han til VG Nett at han og mannen vil dra til Hollywodd for å finne en egnet mor.

- Du får egget fra kvinnen, og så har klinikkene et arsenal av surrogatmødre som kan bære frem barnet. Dette koster vel om lag en million kroner per barn, og det har vi råd til".


LINK

__________________
Gutt 95 Jente 04

Sist redigert av cilen : 03-11-11 kl 11:56.
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 12:00   #2
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Tja, man kan jo generelt si at menn prøver å finne kvinner som de synes er egnede som mor, og dermed "designer" sine barn?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 12:03   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Vel - jeg har ikke tungtveiende innvendinger mot at Arve Juritzen fikk barn på denne måten, da er det vanskelig å rettferdiggjøre at det skal være verre at Jan Thomas og makker gjør det samme.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 12:05   #4
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Jeg tenkte det først jeg å..

Kanskje det er ordet "millionbaby" jeg reagerte på.. og måten det ble sagt på.. "hollywood" "million" "egnet mor".

Får bare vibber mot at "egnet" i denne settingen ikke nødvendigvis betyr sykdomsfri etc.. siden man må til hollywood for å finne henne.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 12:05   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Jeg ser ikke at dette er anderledes hvordan alle andre som benytter seg av donorer gjør det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 12:23   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.963
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Hvis egget kommer fra en annen mor enn den som føder, så vil ikke akkurat utseendet på dama påvirke hvordan babyen blir.

Jeg har full forståelse for at ønsket om barn også kan bli stort hos homofile menn og har i prinsippet ikke noe mot surrogati når det skjer frivillig fra kvinnens ståsted. Mine betenkeligheter går på hvorvidt det faktisk er frivillig for kvinnene, men den diskusjonen er ikke den som ble skissert i HI.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 12:31   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.806
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Jeg sier som Tallulah, og fler med meg - så lenge det er mulig å benytte seg av donor på dette viset, ser jeg ikke større problem med at Jan Thomas & ektefelle gjør dette, enn at Arve Juritzen i sin tid gjorde det.

Designe babyer... Vel - om man plukker ut den peneste eggodnoren fra ei bok, eller om man plukker den peneste dama på byen, noen legger vekt på utseendet, og da går det vel igrunn ut på det samme hvordan de velger hvem som skal sørge for at barnet i hvertfall har en halv sjanse til å se like pen ut.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 12:37   #8
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Nå kjenner ikke jeg til Jan Thomas, det eneste jeg vet om han er det jeg har sett av overskrifter på forsiden av tabloidaviser.
Og jeg syns det høres ut som det samme gamle fra han.
Flash og fjong.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 12:40   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Så vidt meg bekjent kan man på alle donorklinikker, også storken i Danmark, velge donor ut ifra utseende og kulturell bakgrunn. Mange benytter seg av dette for å få en baby som er mest mulig lik seg selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 12:44   #10
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Den eneste forskjellen mellom disse to her og andre som har gjort det samme er at de har uttalt hvor mye det koster og at det har de råd til. Får nesten litt -vibber av utsagnet.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 12:51   #11
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Jeg synes det er flott at de betaler i dyre dommer for surrogati under ordnede former i USA heller enn å reise til f. eks. India hvor surrogati i beste fall utnytter kvinner og i verste fall kan minne om menneskehandel.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 12:59   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg synes det er flott at de betaler i dyre dommer for surrogati under ordnede former i USA heller enn å reise til f. eks. India hvor surrogati i beste fall utnytter kvinner og i verste fall kan minne om menneskehandel.

Jeg vet ikke helt om jeg ser den store forskjellen her. På en måte kan man kanskje si at noen i India har mer brukt for pengene enn damene i Hollywood? Får litt inntrykk her over at det kan være at disse damene i Hollywood "lever av dette" og da "leier ut kroppen sin". Men de er kanskje ikke i en så presset situasjon til å gjøre det som de i India? De gjør det frivillig riktignok - det er ikke at de må, men samtidig - kan man se på det også som å hjelpe noen ved å bruke surrogat i India? Og da kanskje gi denne personen mulighet til å bygge opp en økonomi som for resten av livet er til stor hjelp for henne og hennes familie?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 13:02   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

De gjør det frivillig riktignok - det er ikke at de må, men samtidig - kan man se på det også som å hjelpe noen ved å bruke surrogat i India? Og da kanskje gi denne personen mulighet til å bygge opp en økonomi som for resten av livet er til stor hjelp for henne og hennes familie?

Nei, det syns jeg ikke. Det der er samme argumentet som de som har au pairer med barn hjemme bruker. Å gå gjennom et svangerskap er risikofyllt, og damene i India får temmelig lite betalt, sett med tanke på risikoen. Det mistenkes også at klinikkene som formidler dette tar størsteparten av kaka. Vil man hjelpe kvinner og barn i India foreslår jeg at man støtter organisasjoner som jobber med utdanning, samt kanskje legger en ferie dit, utenom resortene. Turisme skaper god økonomisk vekst og arbeidsplasser.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 13:07   #14
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Jeg vet ikke helt om jeg ser den store forskjellen her. På en måte kan man kanskje si at noen i India har mer brukt for pengene enn damene i Hollywood? Får litt inntrykk her over at det kan være at disse damene i Hollywood "lever av dette" og da "leier ut kroppen sin". Men de er kanskje ikke i en så presset situasjon til å gjøre det som de i India? De gjør det frivillig riktignok - det er ikke at de må, men samtidig - kan man se på det også som å hjelpe noen ved å bruke surrogat i India? Og da kanskje gi denne personen mulighet til å bygge opp en økonomi som for resten av livet er til stor hjelp for henne og hennes familie?

Det er jeg grunnleggende uenig. Å ikke føle at man må, men ønske å bidra, er noe annet enn å føle at man man må ty til "drastiske tiltak" for å overleve. Å gi fra seg et barn man har båret fram fordi man skal overleve selv, ser jeg for meg er mye mer følelsesmessig komplekst og vanskelig - ikke minst å leve med - enn de som helt frivillig og av ideologiske årsaker velger å hjelpe andre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 13:21   #15
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det er jeg grunnleggende uenig. Å ikke føle at man må, men ønske å bidra, er noe annet enn å føle at man man må ty til "drastiske tiltak" for å overleve. Å gi fra seg et barn man har båret fram fordi man skal overleve selv, ser jeg for meg er mye mer følelsesmessig komplekst og vanskelig - ikke minst å leve med - enn de som helt frivillig og av ideologiske årsaker velger å hjelpe andre.

Hvordan skal man klare å skille slike surrogatmødre fra hverandre? Bør man ha en viss minimumsinntekt for å få lov til å bidra bare fordi man ønsker det?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 13:23   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Hvordan skal man klare å skille slike surrogatmødre fra hverandre? Bør man ha en viss minimumsinntekt for å få lov til å bidra bare fordi man ønsker det?

Når man knapt har til å overleve, så vil nok motivet for å ta på seg et risikooppdrag være ganske anderledes enn det til en som har nok. For å snu på spørsmålet ditt, er det ok å utnytte noen bare fordi de sier seg villig til det?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 13:26   #17
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Jeg har på mange måter problemer med surrogati - f.eks. i India der fattige kvinner blir utnyttet for en, tross alt, rimelig penge. Da syns jeg det er bedre at Jan Thomas betaler 1 mill per baby i USA i grunn.

Forøvrig så tror jeg sikkert at sjansen for at barna kommer til å få en flott oppvekst i en familie der de er sterkt ønsket er stor.

Og hvis jeg skulle ha fått barn ved hjelp av surrogati så hadde jeg sikkert sett etter donorer som lignet meg og mannen min - det er langt fra designerbabyer. Jeg tenker at det skal mer til før man designer barna .

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 13:34   #18
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Når man knapt har til å overleve, så vil nok motivet for å ta på seg et risikooppdrag være ganske anderledes enn det til en som har nok. For å snu på spørsmålet ditt, er det ok å utnytte noen bare fordi de sier seg villig til det?

Jeg synes ikke det er ok å utnytte noen bare fordi de er villige. Jeg bare lurer på hvordan man skal klare å skillle de med høyverdige motiver fra de som trenger penga - og da tenker jeg først og fremst på amerikanske kvinner. For det vil vel være like ille om en fattig amerikansk kvinne tyr til en slik løsning på sine økonomiske problemer som om en fattig indisk kvinne gjør det? Og det kan man neppe kontrollere med mindre man setter en eller annen begrensning som har med surrogatmorens økonomi å gjøre.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 13:39   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

For det vil vel være like ille om en fattig amerikansk kvinne tyr til en slik løsning på sine økonomiske problemer som om en fattig indisk kvinne gjør det? Og det kan man neppe kontrollere med mindre man setter en eller annen begrensning som har med surrogatmorens økonomi å gjøre.

Selvfølgelig er det like ille. Det er MYE fattigdom i USA. Og så vidt meg bekjent å har flere av de amerikanske agenciene rutiner på å avdekke nettopp dette, at kvinnene ikke gjør det for pengenes skyld.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 13:43   #20
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Millionbabyer"

Jeg vet ikke om noen av dere har lest surrogat-tråden til Giz inne på SnartMamma, men hun forteller om hele prosessen med surrogat i USA på en fantastisk måte, og man får et unikt innblikk i hvordan det er både for surrogatmammaen og de vordende foreldrene. Anbefales!

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no