Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Foreldreportalens Italia-tips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-13, 15:29   #61
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Skal selvsagt komme innom tråden igjen etter turen med tekst og bilder.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 21:31   #62
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Noen bilder fra vakre Amalfikysten! Kommer tilbake med flere og selvsagt beskrivelser seinere. Koser meg og rusler rundt i fjellene, utrolig nydelig her!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-13, 22:56   #63
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Tips til bilutleie fra Pisa?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 10:36   #64
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Tips til bilutleie fra Pisa?

Vi har gode erfaringer med å leie bil fra Maggiore Car Rental. Det er et italiensk selskap og har funket veldig bra. Vi har leid i Roma, men de har sikkert utleie fra Pisa også.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 12:41   #65
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Jeg har ELENDIG erfaring med Maggiore, da vi kræsjet. Virkelig skrekkelig. De skylder meg 1000 euro, drittsekkene.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 13:53   #66
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har ELENDIG erfaring med Maggiore, da vi kræsjet. Virkelig skrekkelig. De skylder meg 1000 euro, drittsekkene.

Hadde du tegnet den ekstra forsikringen da som de anbefaler at du har hvis en skal kjøre i Italia? I Spania er det ikke bestandig jeg tegner denne ekstra forsikringen, men har blitt anbefalt at skal en kjøre i Italia så bør en det. Den som dekker inn evnt. egenandel, dekker og andre ting som ikke dekkes av den ordinære avtalen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 13:57   #67
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Ja, vi hadde ekstra forsikring, det var ikke det. Men de hadde ikke erstatningsbil som var stor nok, hadde null hjelp på telefon, vi brukte to feriedager på å rydde opp og kjøre over halve Italia, og endte opp med å måtte leie en annen vil, fra et annet selskap, en kostnad Maggiores representant lovet at de skulle dekke, siden alt var deres skyld. Noe de nektet å gjøre likevel, i etterkant.

Jeg var rasende halve ferien min, og det var virkelig en utrolig kjip opplevelse. De har også hatt kundebehandling under enhver kritikk i etterkant.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 14:39   #68
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Å, så utrolig irriterende, Polyanna. Det var jo ikke bra, skjønner godt at det ødela mye.

Du kan gå inn på en side som heter eLeiebil.no, det er en side med alle utleiefirmaene og du søker på pris og biltype så får du opp hele utvalget i din kategori.
Og husk ekstra forsikring!

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 00:52   #69
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Å, Amalfikysten! Vi skal leie leilighet med havutsikt i Amalfi til sommeren og gleder oss vilt.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:41   #70
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Å, Amalfikysten! Vi skal leie leilighet med havutsikt i Amalfi til sommeren og gleder oss vilt.

- Guidebok for fjellturer Da må dere bestille denne boka hvis dere har tenkt å gå en del på tur: http://www.sunflowerbooks.co.uk/prod...ast-and-capri/
Den er til stor hjelp når det gjelder å finne fram på de utallige stiene som krysser området her. Kan komme tilbake med råd og tips etterhvert som jeg kommer på ting.

- Estimert gåtid Med mindre dere tar denne helt bokstavelig, så glem det! Tidsbruken i Sunflowerboka er effektiv gåtid uten stopp. Dere kan sikkert doble den når dere har barna med og ikke minst hvis dere vil stoppe og ta bilder underveis. Og besøke barer og retauranter i fjellbyene.

- Limoncello Å ja, nå kom jeg på noe: Den beste limoncelloen får du på det lille limoncello-utsalget i Ravello. De har egen fabrikk. Jeg var der og hamstret i dag, og det ble en tung sekk å bære ned til Atrani!

- Drikkevann Alt vannet kan drikkes. Alle byen har også sine egne drikkefonter på piazzaen, de litt større byene opptil flere. Man kan også fylle vann i bekkene.

- Transport Veldig gode buss- og fergeforbindelser her, du kommer deg omtrent hvor du vil når som helst; Positano, Capri, Sorrento, Pompei pluss alle de små byene oppe i fjellene.


Sist redigert av Retz : 29-04-13 kl 20:26.
Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 22:32   #71
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Noen bilder fra turen i dag:

Amalfi


Ravello


Piazzaen i Pontone


Port på stien fra Ravello til Atrani


Stien fra Ravello til Atrani

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 10:39   #72
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Da dette er en tråd for Italia-interesserte, og det er begrenset hvor mange bilder det er lurt å laste opp i en tråd, har jeg valgt å gjøre Amalfi-albumet mitt på FB offentlig. Altså "Italia 2013" Albumet er ikke komplett, det kommer flere bilder til etterhvert.

Håper denne funker:
http://www.facebook.com/mien.parlati...7852314&type=3

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:44   #73
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Nå en skal kjøre leiebil i Italia, hva slags kart bør en kjøpe seg? Vil ha med et kart hjemmefra da jeg ikke stoler helt på de kartene som evnt. blir utlevert med bilen. Burde vi ha med GPS? Er jo så dyrt å leie gps med bilen at da kan vi like gjerne kjøpe en rimelig gps med europakart på før vi drar i tilfelle, så har vi den til senere også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 02:27   #74
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Da dette er en tråd for Italia-interesserte, og det er begrenset hvor mange bilder det er lurt å laste opp i en tråd, har jeg valgt å gjøre Amalfi-albumet mitt på FB offentlig. Altså "Italia 2013" Albumet er ikke komplett, det kommer flere bilder til etterhvert.

Håper denne funker:
http://www.facebook.com/mien.parlati...7852314&type=3

Hm... Jeg får ikke linken til å virke.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 11:11   #75
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Jeg fikk den til å virke. Masse fine bilder du har tatt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 10:06   #76
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

tinkadott: Hm, aner ikke hvorfor den ikke virker hos deg, testet den ut på 2-3 stykker før jeg la inn linken her. Har noen en idé til løsning, så kom gjerne med den!

Elisabet: Tusen takk!

Er kommet vel hjem og bruker morgenen til å surfe litt rundt etter vandreruter på Sicilia. *addict*

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 22:41   #77
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Retz, du ligger et skritt foran meg- Sicilia er vår neste plan!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 12:25   #78
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Jeg tenker en fottur i fjellene på strekningen Palermo - Cefalu. Sånn circa. Fint hvis jeg kan gå fra sted til sted og booke bagasjetransport, en såkalt self guided walk.

FB albumet Italia 2012 er forøvrig komplett. Ikke alt er beskrevet med tekst (ennå) da.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 12:32   #79
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Vi skal to uker til vestkysten denne sommeren, med leiebil. Vi skal bo i Pescara-området. Jeg er mest interessert i å høre hva man kan finne på med barn.

Så langt har jeg funnet ut at man i Rimini har et akvarie, og det er masse vannparker i området. Vi har også funnet en resturant med dinosaurtema. Men er det noe mer? Er ikke så interessert i fotturerer og sånt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 20:11   #80
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Foreldreportalens Italia-tips

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Vi skal to uker til vestkysten denne sommeren, med leiebil. Vi skal bo i Pescara-området. Jeg er mest interessert i å høre hva man kan finne på med barn.

Så langt har jeg funnet ut at man i Rimini har et akvarie, og det er masse vannparker i området. Vi har også funnet en resturant med dinosaurtema. Men er det noe mer? Er ikke så interessert i fotturerer og sånt.

Mirabilandia ligger rett ved Rimini. Flott fornøyelsespark!

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no