Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-15, 12:11   #21
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Kan en eller annen ASAP bytte ut nittitallsrytmene med denne:


(Kilde: youtube.com)


Og justisministeren med et oppegående, klarttenkende menneske.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 12:38   #22
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/s...ne/a/23511790/

Jeg ser de sier den kostet 50.000 kr. Det synes jeg var lite. Jobben min laget en 5-min snutt, der 5 elever fikk gavekort på 500 for å delta, ingen kulissbruk og filmskaper var en lærer fra medielinjen. Den kostet oss totalt 30.000 å lage, både fordi filmmannen skrev "manus", brukte en dag på filming og etterarbeid mht klipping, lyd osv.

Jeg tror den reelle kostnaden til Anundsen er høyere.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 12:49   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Ja, de har vel ikke regnet med hans og andres tidsbruk på dette.

Sitat:

Kommunikasjonsrådgiver Andreas Lorange opplyser videre at filmen har blitt laget i sommer og at Departementenes sikkerts- og servicesenter (DSS) har brukt nær en hel arbeidsuke på å lage filmen.
«Vi fører ikke en timeoversikt over slikt arbeid i Justis- og beredskapsdepartementet, men dette har ikke vært et ressurskrevende arbeid i departementet. DSS har brukt 40,5 timer på arbeidet.» skriver han i en epost til VG.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 12:55   #24
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Nei, de hadde vel bare sittet og tvinnet tommeltotter om ikke akkurat dette hadde dukket opp.

Fengselsansatte er ikke fornøyd, ihvertfall:

http://www.dagbladet.no/2015/08/25/n...ntet/40781936/

Sitat:

Qureshi mener en god kriminalomsorg ikke kan måles på antallet lukkede fengselsplasser.

- Det blir for dumt å si at de 20 plassene er et stort framskritt for Kriminalomsorgen og for samfunnet. Det vi trenger er faglærte ansatte som kan gi de innsatte en innholdsrik soning som gjør dem klare for ei framtid utenfor murene. Det er god kriminalomsorg, mener Qureshi.

Han sier videoen åpenbart er den store snakkisen på jobben i dag.

- Det var det første som ble snakket om i dag. Den gjengse oppfattelsen slik jeg forstår det er at folk er flaue og gremmes, sier Qureshi.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 13:13   #25
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Det er en ting han har glemt å skryte av: Selv om 2015 på langt nær er over, har politiet klart å avfyre hele *trommevirvel* 16 - seksten - vådeskudd i år mot 9 i 2014, ingen i 2013 kan det se ut til og skuffende 2 i 2012. For en fantastisk fremgang for den blåblå regjerningen!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 13:41   #26
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Bare tanken på henne som sitter på pengesekken gir meg magesår.

Hun er diploooomøkonom. Da jeg fant ut det sluttet jeg å være bekymret. Hun har nok god kontroll på finansene.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 13:46   #27
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Uff.
Hva i all verden er det han tenker med? Eller, det er jo bra at vi får se hvor håpløs han er da.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 13:47   #28
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Huff.

Jeg har bare sett klipp av den. Ikkje bra.

Men jeg dro litt på smilebåndet av P4s parodi.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 13:52   #29
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Flere hiver seg på trenden.



https://www.facebook.com/geir.polles...3592885676133/

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 13:55   #30
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Flere hiver seg på trenden.



https://www.facebook.com/geir.polles...3592885676133/

Jeg så den akkurat, made my dag.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 13:56   #31
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Jeg gleder meg til å se alle parodiene framover. Det er nesten for enkelt å tulle med.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 13:58   #32
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Det er så ille at jeg ikke har ord.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 14:14   #33
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hun er diploooomøkonom. Da jeg fant ut det sluttet jeg å være bekymret. Hun har nok god kontroll på finansene.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 14:17   #34
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Siv Jensen er vel også diplomøkonom hvis ikke jeg husker feil.

EDIT: Det var kanskje henne dere snakket om?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 14:29   #35
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

P4 sin. https://www.facebook.com/P4Lyden?fref=ts

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 14:37   #36
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Jeg tror denne videoen blir spikeren i kista for Anundsen som statsråd. Det er så mange sider ved filmen som er betenkelige, at jeg tror han må gå.

Til Dagbladet sier han at de har jobbet med filmen i månedsvis. Det stemmer dårlig med det han har sagt om at det tok 40,5 t å lage den. Jeg tipper en eller annen avis kommer til å regne ut hva den egentlig prisen er.

Han vil ikke si noe om hvordan "intervjuobjektene", som er hans underordnede, har blitt plukket ut, hvor mye de er instruert osv. Her tror jeg det kan dukke opp mange interessante e-poster og tekstmeldinger som viser hvem som har hatt føringen. Og diskusjon av maktforholdet mellom den som intervjuer og den som svarer.

Både fra politiet og fengselsvesenets fagforeninger har det kommet sterke reaksjoner på budskapet. Jeg tror kritikken av filmen og hva Anundsen ikke har oppnådd, vil få mer oppmerksomhet enn det han mener han har lykkes med.

Men heiagjengen til Anundsen synes selvfølgelig at videoen er fin og flott og riktig og sann, og at all kritikk er en sammensvergelse mellom islamister, Stoltenbergfamilien, Arbeiderpartiet generelt, "ARK" osv. osv.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 14:41   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Jeg håper dette er det som fører til at han må gå. Jeg syns han er den absolutt dårligste av alle statsrådene, han er rett og slett ikke kompetent. Han sier jo også i videoen at dette er på vegne av "regjeringen", men statsministerens kontor nekter å i hele tatt ha hørt om den. Pinlig, pinlig, pinlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 14:44   #38
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Han sier jo også i videoen at dette er på vegne av "regjeringen", men statsministerens kontor nekter å i hele tatt ha hørt om den. Pinlig, pinlig, pinlig.

Nettopp! Den regjeringslogoen nederst i hjørnet (eller hvor den nå var) er nok Erna skikkelig fornøyd med.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 15:10   #39
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

VG har prøvd å få kommentar fra statsministeren:

Sitat:

«Statsministeren sitter i møte om statsbudsjettet og er ikke tilgjengelig.»

Noe sier meg at hun ikke akkurat skynder seg for å få avsluttet det møtet.

"Kan du, Siv, gjenta det du sa om skatte- og avgiftstabellene samt provenyvirkningene av budsjettet. Ikke riktig så hurtig denne gangen. Få med alle detaljer og ta den tid du trenger. Og litt til!"

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 15:15   #40
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?

Noen ganger synes jeg synd på Erna. Men samtidig så valgte hun jo å gå inn i et samarbeid med FrP helt frivillig, med åpne øyne. Så egentlig ikke så veldig likevel.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no