Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-15, 22:53   #21
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Kronprinsparet legger stadig flere mynter i avskaff-monarkiet-potten hos meg. Det uklare skillet mellom jobb & privat, liksommiljøengasjementet (jeg nekter å tro at om man er brennende opptatt av å få ned utslipp så synes man det er gøyalt med tre dager på en yacht av det kaliberet) samt det jeg oppfatter som arrogante holdninger ifht. hva som er greit og ikke er svært problematisk.

Også Sikt-konferansen som kronprinsen står i spissen for synes jeg er på kanten. Spesielt gjennom den siste konferansen der bakteppet var en rapport som tok for seg hvordan næringslivet skal beskattes (fritt tatt fra hukommelsen). Én ting er å fronte norsk næringsliv, noe helt annet er å blande seg så til de grader inn i næringspolitisk debatt.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 23:18   #22
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

De spiller seg selv ut over sidelinjen på denne måten. Selvfølgelig skal det de gjør være etterrettelig når det dreier seg om slike summer. Jeg sier som Ursula (fra "Den lille havfruen ") med Preus sin stemme; "du kan'ke få no' for ikkeno' vettu! "

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 23:22   #23
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Det er ikke slike summer sannsynligvis, de har vært 3 dager på båten til en venn og har sikkert ikke betalt en krone.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 23:55   #24
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det er ikke slike summer sannsynligvis, de har vært 3 dager på båten til en venn og har sikkert ikke betalt en krone.

Nei, ergo har de mottatt en gigantisk økonomisk fordel. Noe det øvrige offentlige Norge må holde tunga svært rett i munnen på. Det rimer ikke å skulle sitte ved kongens råd og signere under på lover, som offentlighetsloven - som attpåtil har krav om meroffenmtlighet for alle oss andre.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 00:00   #25
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Ja, de burde være åpen om hvem, hva etc. Men det mange som besøker venner på båt, hytter, låner steder osv, så dersom de hadde vært helt åpne om det fra start hadde det kanskje ikke vært så mye skriveri heller. Men klart, hvis vennen viser seg å være en eller annen som kan dra gevinst av det/ motytelser blir det noe annet. Mulig derfor de ikke sier noe og det er svært uklokt.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 00:00   #26
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Nettopp.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 01:02   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg synes absolutt ikke de skal trenge å fortelle noe som helst om hvilke venner som inviterer dem på båttur, og jeg er knapt nok enig i at det er en økonomisk gevinst. De kan ha vært i bryllup, for alt vi vet, det er ikke sånn at de nå slapp å kjøpe ferie selv. Jeg synes generelt ikke de oppfører seg uetisk på andre områder heller, de er i et miljø og sånn er det der.

Men jeg synes det er fundamentalt galt at noen skal fødes inn i et liv der det ikke er mulig å skille person og rolle. At Aftenposten dermed føler seg berettiget til å furte over at de ikke får vite hvem de leker med, er et symptom på hvorfor dette er helt, helt feil.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 01:16   #28
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes absolutt ikke de skal trenge å fortelle noe som helst om hvilke venner som inviterer dem på båttur, og jeg er knapt nok enig i at det er en økonomisk gevinst. De kan ha vært i bryllup, for alt vi vet, det er ikke sånn at de nå slapp å kjøpe ferie selv. Jeg synes generelt ikke de oppfører seg uetisk på andre områder heller, de er i et miljø og sånn er det der.

Men jeg synes det er fundamentalt galt at noen skal fødes inn i et liv der det ikke er mulig å skille person og rolle. At Aftenposten dermed føler seg berettiget til å furte over at de ikke får vite hvem de leker med, er et symptom på hvorfor dette er helt, helt feil.

Jeg er enig i mye av dette, men ikke at det er greit at vi ikke får vite, - jeg synes det er et konstitusjonelt problem at de sponses av noen som det offentlige Norge ikke vet hvem er. Vi snakker ikke akkurat en kilo kong Haakon her, men et svindyrt opphold. Kanskje det er sponset av verdens rikeste og snilleste filantrop eller kanskje av en med interesser i illegal økonomi.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 09:14   #29
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Kronprinsparet føyer seg her inn i rekken av folk som ynder å si "Ikke gjør som jeg gjør, gjør som jeg sier". Det er faktisk noe av det minst konstruktive jeg kan tenke meg. Vil du ha meg (og sikkert mange med meg) til å få en sak i vranga, så bruk for all del den måten å formidle det på.

Her har de dummet seg ut, både ved å dra på turen og så snakke det bort etterpå. De må velge, skal de være snorklippere med et snev av privatliv eller skal de være pådrivere i politiske saker. Skal de være de siste må de faktisk leve som de lærer.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 09:43   #30
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes absolutt ikke de skal trenge å fortelle noe som helst om hvilke venner som inviterer dem på båttur, og jeg er knapt nok enig i at det er en økonomisk gevinst. De kan ha vært i bryllup, for alt vi vet, det er ikke sånn at de nå slapp å kjøpe ferie selv. Jeg synes generelt ikke de oppfører seg uetisk på andre områder heller, de er i et miljø og sånn er det der.


Jeg synes det er vikitg å vite hvem det er fordi kronprinsparet liker å endre på rollen de har. Er det slik at man først får båttur, og deretter får båteier et styreverv i en kul kongelig nypolitisk organisasjon? Det er i så fall interessant.

I tillegg er det også slik at kongefamilien ynder å vise frem en del ting de gjør med andre venner, feks legge ut bilder av at man plukker søppel i Nord-Norge.

At de kjenner en milliardærfamilie (Gates har jo vært på hytta deres, de kjenner helt sikkert andre også , naturlig nok), og deretter er på deres båt er uproblematisk, synes jeg. Men om Haakon plutselig ivrer ekstra mye for Gates sitt bistandsprogram i enhver sammenheng han vanker i ofisielt, blir det med ett mer interessant. Derfor synes jeg man bør vite.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 09:45   #31
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Men det skal sies at jeg er generelt skeptisk til å tale med to tunger, og å utad fronte fattigdom og psykisk helse, og på innsiden dra til utlandet for å handle ekstra fine søplekasser til mange titalls tusen kroner.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 09:47   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg er enig i mye av dette, men ikke at det er greit at vi ikke får vite, - jeg synes det er et konstitusjonelt problem at de sponses av noen som det offentlige Norge ikke vet hvem er. Vi snakker ikke akkurat en kilo kong Haakon her, men et svindyrt opphold. Kanskje det er sponset av verdens rikeste og snilleste filantrop eller kanskje av en med interesser i illegal økonomi.

Jeg er ikke enig. Det er ingenting som tyder på at dette er noe annet enn et privat arrangement hos noen som ønsker å være utenfor pressens søkelys. Aftenposten har en klar agenda for å kjøre frem denne saken, og den handler om deres rett til å bedrive skandalejournalistikk, ikke korrupsjon hos mennesker som har en soleklar rett til privatliv. Det at det i det hele tatt blir en diskusjon om dette, mener jeg - som sagt - er det beste beviset på at vi ikke har noen etisk rett til å holde mennesker fanget i en sånn medfødt rolle. De har ikke konstitusjonell makt, de har ikke valgt en en karriere for noen år av sitt liv - de skal bare leve som glanspapirdukker, som ambassadørmarionetter for oss, nå også helt uten rett til å dra på tur med sine venner uten å informere Stanghelle.

Viva la republica!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 09:53   #33
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg ser poengene dine, Candy. Og jeg er ikke interessert i å lese om Kronprinsparets sydenferier, eller se bilder av dem tatt med tusenmeterslinser av paparazzier. Men det er relevant å vite hvem de omgås, all den tid de faktisk selv ønsker å være noe annet enn snorklippere. Nettopp fordi de har innflytelse. Jeg var ikke interessert i å se bilder fra konserten som ble arrangert for Haakon, men jeg syns det var høyst relevant å få vite hvem som ble invitert på den "private" festen, fordi det sier noe om hvilke uformelle maktrelasjoner de har.

Og ellers syns jeg arvelig monarki er en uting, og hadde stemt mot på flekken, hvis jeg hadde hatt mulighet til å uttale meg om saken. Maken til gyllent bur skal man lete lenge etter.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 09:57   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Slik det er nå, ser jeg ingen annen mulighet enn at slottet selv må definere hva som er offentlige og private relasjoner. Alternativet er at de ikke har et privatliv, og det går ikke.

Jeg er selvsagt enig i at det er sterkt problematisk, helt klart.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 10:17   #35
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

De har et privatliv, de er på plenty av turer, ferier og tilstelninger som vi aldri hører om.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 10:19   #36
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Ikke hvis pressen får bestemme. Denne saken vil skape presedens, hvis de lar seg presse.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 10:20   #37
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jo mer politiske de ønsker å være - jo mer problematisk med både privatliv og gaver. Man kan ikke få i pose og sekk. Jeg tror det er derfor diskusjonen kommer opp.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 10:22   #38
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg er litt delt merker jeg. Jeg syns de bør få lov til å dra på ferie med hvem de vil, men jeg syns hele saken er litt (veldig) klønete håndtert. Når man kaller inn pressen for å snakke om en bestemt sak, og så ikke svarer på noen av spørsmålene er det klart folk begynner å lure litt.

Og så er jeg litt lei av den tankegangen om at man må leve helt perfekt for å kunne fronte et miljøangasjement - samme som styret rundt Stordalen. Det er (nesten) ingen av oss som gjør alt riktig, men man må jo få lov til å være opptatt av miljø likevel. Noen kjører bil dit de strengt tatt kunne syklet, kanskje for å få tidsklemma til å gå opp. Noen drar på ferie med fly. Noen kjøper mat som har reist til Kina og tilbake igjen fordi det er billigere enn kortreist mat fra gården i nabofylket.

Også syns jeg det er stas med kongefamilie da. Selvom det er utdatert.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 10:28   #39
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Handler ikke mye av oppstusset her om at leiebeløpet på båten er blåst opp av Aftenposten? Det er ingen hemmelighet at kongefamilien omgås folk med vesentlig mer penger enn en del av oss andre. Om dette er venner som normalt bruker å leie båter til det beløpet så tenker jeg ikke at det er mer problematisk prinsipielt enn å bli med Røkke i privatfly til hytta i Oppdal. Det siste er også noe som regnet ut i penger koster veldig mye.

Skal vi ha en kongefamilie må de få ha et privatliv og jeg liker ikke helt tanken på at de må oppgi hvem de drar på ferie sammen med. Å operere med beløpsgrenser for når de må melde fra er heller ikke bare enkelt.
Om jeg hadde venner som hadde hatt privatjet og skulle til USA og fått tilbud om å være med hadde jeg nok vurdert å takke ja, selv om jeg prinsipielt burde sagt nei og fortalt mine venner at det de bedrev var moralsk forkastelig.

Kongehuset er utdatert, men det engasjerer meg ikke allverdens i praksis.
Om de mistet tillit i folket så opphører det etterhvert.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 10:30   #40
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Luksusbåtferier for politikere og kongelige

Jeg husker den sommeren de leide en rustikk gammeldags hytte utenfor Risør, og kalte inn pressen. For så å ha mesteparten av ferien på en luksushytte utenfor Kragerø - privat uten presse. Det skurrer alt for mye for meg.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/k...appa/a/194521/

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no