Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-16, 11:46   #21
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Jeg synes ikke det kommer ordentlig frem hva journalisten mener.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-16, 12:39   #22
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Eg oppfattar dette som eit spark til Stoltenberg si framstilling av folk og situasjonar i boka si. Ein gløymt detalj her (t.d. ei truse), ein detalj der...

Eg er lite plaga med politikerforakt, men det der som Stoltenberg driv med no kunne han gjerne ha halde seg for god til.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-16, 13:03   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Jeg oppfatter det også som et spark, men ikke et spesielt hardt et.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-16, 13:30   #24
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg synes hele historien hennes dryper av forakt. Med rette!

Jeg tolket det også sånn. Den "takk for sist" der tolker jeg som mer spydig enn hyggelig.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-16, 13:39   #25
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.113
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Rar historie. Skjønner ikke helt hvor hun vil. Det er 30 år siden. Men hun mener han har omtalt den feil i boken sin. Burde vært litt mer spisset synes jeg isåfall.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-16, 15:16   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Jeg skjønte heller ikke helt hvor hun ville. Historiene fremstår som nokså like, bare at Stoltenberg på sin side fremstiller det som at "noen" oppmuntret henne og hun til hans overraskelse (og snev av beklemthet) gjorde det, mens hennes versjon var at alle presset (?) henne, og jeg antar hun mener at Stoltenberg også var med på det. Antagelig mener hun at de utnyttet sin makt og hennes uerfarenhet og ønske om å få det intervjuet, men jeg synes ikke det kommer tydelig frem. Hun har vel heller ikke fasiten på hvordan han kjente situasjonen.

Men utrolig teit og kleint og uproft og usmart, alt sammen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-16, 16:37   #27
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.474
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Jeg tenker at hun jobber midt i gutteklubben grei nå, og derfor ikke spisser storyen mer.
Jeg ble overrasket over at dette står i VG.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-16, 16:55   #28
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Jeg oppfatter det slik blant andre Filifjonka gjør. Synes det var fint å arrestere ham på dette, og reagerer heller ikke på at det er et forholdsvis mildt spark, sett ut ifra tonen. Jeg synes beskrivelsen sier det meste. Artig at VG velger å illustrere teksten som de gjør, da.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-16, 17:12   #29
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg synes ikke det kommer ordentlig frem hva journalisten mener.

Det er vei eit tilsvar til boka, men eg tenkte litt, unnskyld meg, men kva interesse har dette for allmenheten?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-16, 18:30   #30
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.706
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg leser det som at hun mener "artig historie" svært ironisk.

Samme tenker jeg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-16, 20:46   #31
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Det er vei eit tilsvar til boka, men eg tenkte litt, unnskyld meg, men kva interesse har dette for allmenheten?

At jensemannen har selektiv hukommelse?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 10:20   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Jeg syns hun setter ham godt på plass, men godt kunne gjort det hardere.

Ekkel historie. Og han var pinadø voksen nok til å kunne sette ned foten for noe så uakseptabelt. Og han kunne i HVERT fall hatt skamvett til å ikke presentere det som "gøyalt" i boka si.

Gris.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 10:28   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Og så føyer jo historien seg inn i en rekke som viser at ukultur der "attraktive" toppolitikere skamløst utnytter sin posisjon overfor unge jenter virkelig ser ut til å ha vært utbredt i mange partier. FrP og AP ser ut til å peke seg ut, eller? AP-partiledelsens unnfallenhet i Vågå-saken oppstod ikke i et vakuum.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 10:39   #34
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns hun setter ham godt på plass, men godt kunne gjort det hardere.

Ekkel historie. Og han var pinadø voksen nok til å kunne sette ned foten for noe så uakseptabelt. Og han kunne i HVERT fall hatt skamvett til å ikke presentere det som "gøyalt" i boka si.

Gris.

Ja enig! Jeg leser lett ironien ut fra teksten hennes.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 10:47   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Grunnen til at hun er såpass forsiktig i klypa er kanskje at han er så "untouchable" som han er?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 10:57   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og så føyer jo historien seg inn i en rekke som viser at ukultur der "attraktive" toppolitikere skamløst utnytter sin posisjon overfor unge jenter virkelig ser ut til å ha vært utbredt i mange partier. FrP og AP ser ut til å peke seg ut, eller? AP-partiledelsens unnfallenhet i Vågå-saken oppstod ikke i et vakuum.

Jo. Men husk at dette er langt tilbake i tid. Jeg leser det mer som "slik var det den gang". Vi må ikke bli historieløse her. Jeg hadde reagert mye mer på om dette var noe som hadde skjedd i dag.

Men – når det er sagt, så synes det er er merkelig at Stoltenberg refererer til det i boka si som en morsom historie. Det er rart at ingen har stoppet han, og bedt han reflektere over ordvalg/holdning.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 10:59   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Ja, jeg reagerer mer på at han refererer til det som "artig" enn at han ikke hadde baller til å si fra den gangen, gitt settingen (gruppepress, utdrikningslag, alkohol, etc.).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 13:01   #38
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jo. Men husk at dette er langt tilbake i tid. Jeg leser det mer som "slik var det den gang". Vi må ikke bli historieløse her. Jeg hadde reagert mye mer på om dette var noe som hadde skjedd i dag.

Men – når det er sagt, så synes det er er merkelig at Stoltenberg refererer til det i boka si som en morsom historie. Det er rart at ingen har stoppet han, og bedt han reflektere over ordvalg/holdning.


Hvorfor i alle dager skulle dette her være mer akseptabelt i 1987?!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 13:39   #39
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hvorfor i alle dager skulle dette her være mer akseptabelt i 1987?!

Jeg sier jo ikke at det burde ha vært greit. Men det er jo en kjensgjerning at tidene forandrer seg. Det er vel ikke noen bombe at slike ting var litt mer «stuerent» da enn nå. Det finnes vel neppe en person der ute som har nøyaktig samme syn på hva som er akseptabel adferd og ikke, i dag som i 1987. Men det er også derfor jeg stusser på at historien nevnes i boka i det hele tatt. Det mest naturlige er jo at hendelsen hadde blitt forbigått i stillhet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 14:32   #40
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: På hvilken måte er dette en "artig historie"?

Enig med Divine angående da og nå. Hadde han skrevet i boken at dette ville han gjort annerledes i dag, eller at han ser tilbake på det som flaut at han ikke satt en stopper for det osv, så hadde han berget.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no