Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nyttårsforsetter 2019

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-18, 10:27   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nyttårsforsetter 2019

Noen som har noen tanker om det nye året?

Jeg hadde først tenkt å prøve meg på en shoppstopp, men fant ut at det ble litt heavy. Så jeg har landet på at alt jeg kjøper til meg selv (klær, sko mm) det neste året skal kjøpes brukt.

Veldig spent på om det er gjennomførbart.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 10:31   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Spennende, MegaMie!

Jeg skal bli sterkere i det nye året. Tror det samtidig gjør at jeg blir gladere, det er det jeg satser på. Jeg må le ned i tærne mer, jobber med en strategi.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 10:40   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg må trene opp kjernemusklene. Har slitt med litt ryggvondt i høst så det er målet å bli kvitt.

Ellers så blir det enda mer hektisk nå når mannen skal bli pendler så målet er også nok positive avbrekk for egen del.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 11:04   #4
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Fortsette å trene slik jeg har gjort de 2 siste månedene, også har jeg innført forbud mot netthandling. Litt usikker på hvor lenge, men kanskje frem til sommerferien? Jeg får se, det er min store svakhet, så jeg trenger en pause.

Det er masse annet jeg burde jobbe med, men jeg tror dette er mer enn nok til å begynne med.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 11:28   #5
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Vi må spise sunnere hele familien. Og jeg må ned i vekt. Alvorlig sykdom hos tre i nær familie i 2018 har plassert meg i sofaen med potetgullposene. Det må slutte i 2019.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 11:34   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg skal bli flinkere til å trene.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 11:35   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg fortsetter det jeg hadde for 2018, bli flinkere til å være snillere med meg selv. Tenke bedre om meg selv.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 11:36   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg skal drikke mer sherry.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 12:02   #9
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg skal prøve å ikke kjøpe mer klær til meg selv de neste 6 mnd.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 12:05   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Eg er for gammal for nyttårsforsett. Eg trener, på mitt nivå, og er nøgd med det. Men eg vurderer shoppestopp til ut mars. Det kunne gjort seg. Eg har nok kler, utanom ei bukse som eg kanskje skal kjøpe meg. Kanskje eg lager ein shoppestopptråd snart.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 12:09   #11
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Etter denne juleferien er jeg blitt inspirert til å bli snillere med alle jeg møter. Tenke mer positivt. Ikke være så redd for ting, som høyder, reiser, utfordringer. Så bli mer den jeg var tidligere, før jeg fikk barn og ble sliten, egentlig.

(Henger tett sammen med overskudd, så riktig mat og trening ligger jo i bunn, men jeg synes det høres så kjedelig ut... )

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 12:09   #12
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg skal fortsette å trene passe mye, slik at jeg får mer energi til alt jeg vil gjøre.

Og så skal jeg være mer oppmerksom på de små, gode opplevelsene med ungene. Og ta vare på dem.

Jeg skal være bevisst på hvordan pengene brukes. Opplevelser skal i enda større grad prioriteres foran ting.

Og så vil jeg bli tøffere. Jeg bikker over på nytt titall veldig snart. Kanskje på tide å slutte å la meg selv stoppe meg?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 12:33   #13
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Tror ikke jeg rekker å starte på noe nytt! Jeg har noen "delmål" i det jeg jobber med, men får ikke til å gjøre noe helt annet. Ett av delmålene er en spesifikk yogastilling (dørkarmyoga, for spesielt interesserte) og på matfronten er det drinkmiksing (og så har jeg lyst til å prøve meg på mer fermentering, men tror ikke jeg rekker det). Tror ellers jeg må konsentrere meg om skole og jobb.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 12:59   #14
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Bruke mindre tid på nett. Slutte å lese meningsløse blogger. Gi mer faen.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 13:50   #15
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Ta en avgjørelse i forhold til jobb. Byttet stilling og arbeidsplass i 2018, og er usikker på om det var riktig. I løpet av 2019 vil jeg ha bestemt meg, for jeg liker dårlig å gå og vingle. (Hilsen stjernetegn Vekten ...)

Ellers: flere fjellturer, litt mer søvn (legge meg tidligere, altså) og litt mer fjas og moro i hverdagen (har blitt kjedelig og seriøs i ny jobb - lo mye mer i den forrige ...)

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 14:04   #16
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg skal ha fokus på å være gladere og gjøre mer av det som gjør meg glad i 2019. Det betyr sannsynligvis at jeg skal videreføre noen ting jeg innførte i 2017 og 2018, bl.a. yoga, men aller mest tror jeg det handler om en innstilling. Jeg hadde kjøpefritt år hele 2018 og det har vært veldig deilig. Jeg føler ikke at jeg har forsaket noe, snarere tvert i mot. Kommer neppe til å løpe ned butikkene i 2019 heller.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 14:55   #17
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg skal ha shoppestopp light på visse områder, og det jeg skal kjøpe, bør aller helst kjøpes i lokale butikker der det går. Mens det fortsatt finnes lokale butikker.

Ellers skal jeg trene mer ute (mer ski, løpeturer og fjell), og ikke ty til tredemølla ved minste motstand. Jeg skal også lese mer bøker og ta bort skjermtid.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012

Sist redigert av Nera : 30-12-18 kl 17:46.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 15:07   #18
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg skal drikke mer bobler og legge meg tidligere så jeg får nok søvn.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 15:12   #19
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.013
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg må ta et tak i forhold til vekt...hva og hvordan har jeg en tanke om, så får jeg se om jeg er tøff nok.
Vi må i familien bli flinkere til å spise sunnere. Jeg skal også jobbe med å legge vekk mobilen mer. (Den blir den hardeste...)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 15:38   #20
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Den morsomme lista:
Drikk mer bobler
Vær mer sosial
Tipp mer lotto

Den seriøse lista:
Spis sunnere
Gå mer tur i fjellet
Tren styrke
Mer yoga
Vær mindre på mobilen
Få nok søvn

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no