Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-12, 13:44   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.530
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

male gjerde ja, DET skal en av oss, fortrinnsivs mannen, gjøre.

Men det er fort gjort da, det er bare snakk om innsiden av et gjerde på et par meter. Vi og naboen delte litt på å sette det opp, nemlig. Naboen malte den siden som vender mot ham. Vi malte plankene før de ble skrudd opp. (rett og slett fordi da kunne de males inne i garasjen... det var ikke en veldig tørr sommer.)

Tenker det blir et strøk over hele greia når han først er igang da, men spesielt tidkrevende er det dog ikke. Gitt at vi har maling i rett farge, ellers er det straks litt pes å få det utdelt fra styret. (borettslag, må vite) Men det må i alle fall gjøres før visning, for det ser ellers dumt ut.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 13:53   #42
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Du tror det altså?
Jeg har raket litt i dag, men ble bare deppa av det. Heldigvis er det ikke store gressflekken, men det skulle jo liksom være gresset vårt likevel..

Når skal jeg i så fall strø på sand? Spesiell type sand? Trekker det ned i jorda på et vis? Hva med kalk (regnet er jo så surt her vest)?
Vi bruker kantklipper til å klippe plenen ettersom vi har så lite areal - blir ikke det trøbbel om vi strør sand på? Jeg er helt grønn på sånt som dette. (grønn )

Jada, litt TLC gjør mye med en plen. Du må ikke deppe, du må fryde deg over at rakingen er første steg på veien til en lykkelig gressplen. Gress som har fått visne på toppen har gitt næring til den plenen som kommer, nå skal du ha vekk rasket og så er du i gang. Start med å gjødsle en dag det regner, og gjenta 1-2 ganger i løpet av sommersesongen. Hvilken type sand du skal ha er ikke veldig nøye, men den bør være ganske jevn i kornstørrelse, og ganske finkornet. Har du ett sandtak i nærheten kan du sikkert hente sand der. Den vil etter hvert forsvinne nedover i jorda, og gresset vil bli grønt og lykkelig. Du skal ikke klppe gresset spesielt kort, så det bør gå bra selv med kantklipper. Ha ca 3-4 cm lengde på gresset over sanden. Kalke er det slettes ikke sikkert du trenger å gjøre, men spør på ditt lokale hagesenter. De vet kanskje bedre hva slags jordsmonn det er i ditt område. Etter hva jeg har lest meg til så er det mange som kalker for mye, men det er jo helt sikkert lokale variasjoner.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 15:02   #43
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jada, litt TLC gjør mye med en plen. Du må ikke deppe, du må fryde deg over at rakingen er første steg på veien til en lykkelig gressplen. Gress som har fått visne på toppen har gitt næring til den plenen som kommer, nå skal du ha vekk rasket og så er du i gang. Start med å gjødsle en dag det regner, og gjenta 1-2 ganger i løpet av sommersesongen. Hvilken type sand du skal ha er ikke veldig nøye, men den bør være ganske jevn i kornstørrelse, og ganske finkornet. Har du ett sandtak i nærheten kan du sikkert hente sand der. Den vil etter hvert forsvinne nedover i jorda, og gresset vil bli grønt og lykkelig. Du skal ikke klppe gresset spesielt kort, så det bør gå bra selv med kantklipper. Ha ca 3-4 cm lengde på gresset over sanden. Kalke er det slettes ikke sikkert du trenger å gjøre, men spør på ditt lokale hagesenter. De vet kanskje bedre hva slags jordsmonn det er i ditt område. Etter hva jeg har lest meg til så er det mange som kalker for mye, men det er jo helt sikkert lokale variasjoner.

Hva er TLC?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 15:03   #44
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Tender loving care, er det ikke det TLC betyr da?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 15:10   #45
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Tender loving care, er det ikke det TLC betyr da?

Jo visst.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 15:27   #46
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Ah, noe jeg har gått glipp av. Takk for at dere opplyste meg. Jeg trodde det var et middel mot mose i plenen.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 15:28   #47
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Jeg har forresten veldig mye mose i plenen selv, og jeg lurer på om det har sammenheng med vanvittig seig leirejord. Sand på toppen høres lurt ut.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 15:34   #48
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Er det lister dere vil ha? De store uteprosjektene er;

1) Isolere uteboden - påbegynt
2) Grave opp potentillahekken, ta ned gjerdet foran den, sette ned kantstein, lage ny asfalt i oppkjørselen, snekre nytt gjerde og finne ut hvilke vekster som skal danne en ny (og høyere) hekk.
3) Ny terasse på den siden av huset som ikke fikk ny terasse i fjor, med tilhørende nytt stort bed hvis innhold jeg ikke har planlagt enda. Dette punktet utsettes muligens til neste år, avhengig av hvor mye tid vi bruker på punkt to.

Det andre som gjenstår har jeg ingen lister på. Jeg skal kose meg i hagen, flytte og dele litt på stauder, dra opp noen løvetann og kanskje strø litt sand på den mosen jeg ikke fikk has på i fjor, plante enda mer løk og ta ting etter innfallsmetoden og hva jeg har lyst til. Fine hageflekken min.

(Vi overtok en plen bestående av mest mose for et par år siden. Kalk er ut. Jeg har gjødslet, ikke klippet for kort og strødd på sand med jevne mellomrom. Fungerer helt glimrende.)

Ja; også har jeg strødd blodmel utover rundt hagegrensen og mot skogen for å skremme rådyrene. Det fungerte utmerket i fjor. Av skadedyr er jeg mest spent på sneglebestanden. Den tok seg kraftig opp i fjor på grunn av mye nyplantinger. Det til tross for at jeg plukket hundrevis i uka.


Sist redigert av Mei : 23-03-12 kl 15:40.
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 15:41   #49
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi brukte mye tid på å lage oss en fin uteplass i det ene hjørnet av tomta vår. Jeg gleder meg til å bruke den mer dette året. Ellers holder vi på med sokkelen vår, og utenfor det nye rommet vårt skal vi lage en uteplass. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre på bakken enda, men jeg har noen ideer. Det er bare morgensol der, så det må være planter som tåler mye skygge.

Det blir mye rydding og kasting av rot og skrot fra sokkelen. Men nå som mannen akkurat har kjøpt tilhenger, og den nye bilen vår har hengerfeste, så går vel det greit. Jeg skal overta et lite, litt slitent drivhus, så jeg kommer til å bruke endel tid på å ordne med det. Uteplassen ved sokkelen venter jeg med til vi er mer ferdige der nede. Det prosjektet har vært litt på vent et par uker. Ellers gleder jeg meg mest til å se hva som kommer opp av plantene jeg plantet i fjor. Jeg gleder meg til å se om fuglekassene våre blir brukt, og om sommerfuglene kommer til plantene mine. Denne sommeren er mest til å nyte fruktene fra i fjor.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 18:50   #50
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Jeg ser frykten i øynene og lusker litt i denne tråden. Men tro IKKE at jeg tør å uttale meg om noe hagegreier enda. Jeg kan si såpass at jeg vet hva en gressklipper er

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 18:28   #51
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

hiver meg med i denne jeg også....

Rydde gammelt rask i blomsterbedene - OK
Rydde gårdsplassen - OK
Fylle på med ny singel
Vaske og olje plattingen
Male en sittegruppe
Bygge ferdig lekehuset - er akkurat påbegynt
Male en vegg på huset

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com

Sist redigert av Februarmamsen : 24-03-12 kl 21:07.
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 20:20   #52
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Første plan er å få opp trampolinen, helst i helgen.

Spent på tulipanbedet mitt, jeg gravde opp hele bedet og samlet gamle tulipanløker og kjøpte en haug med nye løker. Ingen tegn til at noe vil spire sålangt.

I år skal jeg kalke og gjødsle plenen. Har ikke gjort det på etpar år. Den nye naboen har hogd vegg mange trær og buskas langs gjerdet, det var egentlig ulovlig å ha så høyt villniss med forrige eier ga blaffen.
Så det har blitt så lyst og fint der så nå håper jeg plenen blir fin der i år.

Vi skal pusse en mur som ble satt opp i fjor. Planen er å plante noe klatrebusas der, sånn som blir rød på som dekker litt av muren.

Og så skal vi, eller det blir nok jeg som må male gjerdet etpar strøk, burde få malt huset et strøk også... får se.

Vi fikk satt opp trampo`n i går etter at vi kom fra jobb.
Våknet opp til strålende sol i dag så etter en time i sola med kaffekoppen så satt jeg igang med å vaske hagemøblene og støvsuge et sånt lyseblått gressteppe som vi har der. Har overbygg over den uteplassen så teppet holder seg fint.
Så slo jeg til og begynte å male gjerde. Føler meg skikkelig flink i dag.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 21:36   #53
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Jeg er med! Vi drenerte i september og er nå i gang med tilbygg, så hagen vår er utslettet. Hadde 5-6 trær fra huset var nytt i 47, så det er tomt.

Magnoliatre, noen som har det? Er det mulig å få til?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 22:42   #54
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.867
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Vi tok over huset i desember og nå ser vi hvor ille det står til med den lille hageflekken vår. Tror ikke forrige eier har gjort annet enn å stusse gresset litt dann og vann. Det er mye som kan gjøres på sikt men vi tenker å begynne med;

1. Trapp opp til veranda (ca 80 cm ned til plena)
2. Legge stein på uteplass på fremiden av huset (ca 3x3 m)
3. Fjerne ugress i skråning over plen, ikke så trivelig å stå opp til utikten som er i dag

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 23:25   #55
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Jeg skal sette opp terasse

Gleder meg veldig, etter to år uten! Skal forsåvidt ikke gjøre det helt på egenhånd da, min snille far står nok for mesteparten av jobben...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 16:19   #56
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.


Magnoliatre, noen som har det? Er det mulig å få til?

Pappa har et magnoliatre i hagen, og det blomstrer villig hver eneste vår. Jeg har skrevet tilsvarene på årets handleliste. Mon tro om det går an å ta en stikling, kanskje?
Om du kan ha magnolia hos deg, kommer an på hvilken herdighetssone du bor i. Det finnes flere sorter at magnolia, og de fleste har herdighet H3 og H4 etter det jeg har forstått. Samtidig er det også sånn at dersom du har en lun plass å ha det, så kan det godt hende at det vil tåle å vintrene i H5 også.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 16:36   #57
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Vi har flyttet inn i et hus med en velhold liten hage, og jeg er spent på å se hva som dukker opp. Plenen er etter alt og dømme akkurat som den skal være, og langs husveggene er det fine klatreroser. Et par bærbusker og frukttrær er det også, og i to hjørner av hagen er det opparbeidet til kjøkkenhage. Gleder meg. Det som definitivt er nytt for meg er rhododrndron. Hvordan skal de behandles tro? Trenger de mye vann, for eksempel?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 21:54   #58
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Her må jeg følge med!
Jeg skal for første gang få meg hage i år, og er totalt blank på området! Første pri blir å få til en plen, og plante en hekk. I tillegg har jeg noen områder som skal legges duk og bark på, men alt til sin tid

Noen som har tips til en hekk som er enkel å få til, og som blir relativt tett og høy (skal skjerme hagen for innsyn)?

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 22:19   #59
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

I helgen har jeg begynt å rake og luke. Jeg har hatt kugjødselkompost rundt klematisene og beskåret noen trær. Jeg skulle gjerne gjødslet rosene også, men jeg tør ikke fjerne haugene med løv som jeg har lagt rundt føttene deres for å beskytte mot frost. Det kan jo enda komme netter med mye kulde.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 22:20   #60
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012

Vi har jobbet masse i hagen i helgen, deilig!
Kjørte en svær henger med eføy på dyngen, burde hatt en container.
Det er fanken meg overalt!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no