Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Peoner, fortell meg alt om peoner

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-14, 19:24   #41
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Jeg har to bittesmå peonbusker. Det kommer kanskje fire-fem peoner på hver av dem. Jeg elsker dem! De har såvidt tittet opp av jorden nå og jeg følger med på dem hver dag. Passer på og gleder meg til de begynner å bli sterkere og høyere.

Jeg trodde egentlig at maurene måtte til for at peonene skulleå åpne seg jeg? Men mulig jeg tar helt feil. Jeg mener jeg har lest noe om at de spiser det søte på peonene og at først når det er gjort kan de åpne seg.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-14, 13:46   #42
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Jeg har også lært det, Knerten, at maurene trengs for å fjerne sukkeret som kleber seg rundt toppen av peonknoppen. Når du kjøper snittete peoner i butikken må du gjerne vaske bort sukkerklisteret, for at den skal åpne seg. Så kanskje en måte å unngå maurene på er å gå over knoppene med en våt klut?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 14:38   #43
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Skal ein klippe bort knoppen etter at dei er avblomstra?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 17:11   #44
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Jeg har aldri klippet bort knoppen etter avblomstring, men jeg aner ikke om det er riktig.

Jeg var sylfrekk i vår og ga bedet den ene peonen min står i bittelitt påfyll av ny jord. Dem blomstret, men ikke like mye som foregående år, så det er tydlig at den ikke liker variasjon i hvor dypt den står, selv om det bare er snakk om én cm endring i jorddybde.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 21:54   #45
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Her har Peonene blomstret flott i sommer! Til og med den ene jeg flyttet på i juni kom med blomster

Hva gjøre dere med dem før høsten? Klipper dere dem ned, eller lar dem visne ned?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 09:29   #46
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Mine blomstret ikke i år. Planten har dermed hatt en blomst på 7-8 år.
Tror jeg rett og slett skal kjøpe meg noen nye. Kan de plantes i jorda nå?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 11:19   #47
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Jeg håper det, Obelix, for jeg har nettopp pantet 4 peoner kjøpt på hagesenter så det burde jo gå greit.

Suger til meg alle tips i tråden.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 17:59   #48
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg har aldri klippet bort knoppen etter avblomstring, men jeg aner ikke om det er riktig.

Jeg har ikke peiling, men drister meg frampå likevel. Er ikke poenget med kniping/klipping av blomster som er avblomstret å framskynde blomstring av flere knopper? For peoner er vel ikke det aktuelt?

Jeg har brukt å la peonene mine få holde på som de vil selv (etter å ha støttet dem opp på våren, ellers legger de seg langflate utover plenen), og så klipper jeg bort stengelen når jeg blir lei av å se de visne blomstene. Jeg tror aldri jeg har ventet til stengelen også var visnet ned.

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg var sylfrekk i vår og ga bedet den ene peonen min står i bittelitt påfyll av ny jord. Dem blomstret, men ikke like mye som foregående år, så det er tydlig at den ikke liker variasjon i hvor dypt den står, selv om det bare er snakk om én cm endring i jorddybde.

Peoner skal visstnok stå ganske grunt, så en enslig cm ekstra ble kanskje for mye?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 23:59   #49
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Enig i begge deler, Lille meg. Bør jeg fjerne litt jord, tror du?

Jeg klipper aldri ned stauder etter avblomstring; jeg lar dem bare visne og så ligger fungere de visnede bladene/plantene som beskyttelse for røttene når frosten kommer.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-14, 00:07   #50
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jeg håper det, Obelix, for jeg har nettopp pantet 4 peoner kjøpt på hagesenter så det burde jo gå greit.

Suger til meg alle tips i tråden.

Får man pant for peoner nå altså? Da skal jeg jammen meg pante den som stod i hagen her da vi flyttet inn for den gidder ikke å blomstre!

Men litt mer seriøst, hvor trives peoner best? Skal jeg driste meg til å flytte den tro?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-14, 10:25   #51
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Enig i begge deler, Lille meg. Bør jeg fjerne litt jord, tror du?

Kanskje det kunne vært noe? Hvorfor tok du egentlig på mer jord? Mine peoner blomstret fint i år, så det kunne ikke falle meg inn å ødelegge dette ved å endre noe som helst. Men jeg er en glad amatør, så min mening kan muligens ikke tillegges vekt.

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg klipper aldri ned stauder etter avblomstring; jeg lar dem bare visne og så ligger fungere de visnede bladene/plantene som beskyttelse for røttene når frosten kommer.

Ja, du sier noe. Jeg har brukt å fjerne alt før vinteren (ellers ser det så "rotete" ut), men det er kanskje ikke lurt sånn egentlig?

frukt: Jeg har lest at peoner trives i sol, og at hvis du skal flytte dem er det viktig å grave dypt og få med deg en så stor jordklump som mulig.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-14, 10:33   #52
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Skal ein klippe bort knoppen etter at dei er avblomstra?

Jeg lærte at knoppen skal stå på i et par uker, og deretter kan den fjernes (så det ikke ser sjuskete ut i bedet). Men jeg har ikke testet det ut i praksis, altså.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-14, 20:25   #53
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hvorfor tok du egentlig på mer jord?

Nei, si det. Jeg tenkte at det sikkert var lurt siden alle bed får litt jordpåfyll på våren. Men jeg har jo aldri tatt på ekstra jord rundt peonen før, så hvorfor jeg fikk innskytelsen i år aner jeg virkelig ikke.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 09:36   #54
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Nei, si det. Jeg tenkte at det sikkert var lurt siden alle bed får litt jordpåfyll på våren. Men jeg har jo aldri tatt på ekstra jord rundt peonen før, så hvorfor jeg fikk innskytelsen i år aner jeg virkelig ikke.

Det slår meg mer og mer at grunnen til at peonene fungerer hos meg, er at jeg gjør minimalt. Du er nok for flittig, Ruslebiffen.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 11:04   #55
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.835
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Jeg skjønner at peoner er noe for meg, som hater hagearbeid, men gjerne vil ha det sånn noenlunde pent likevel. Og så er de jo så fine.
Når er det beste tidspunktet å plante peoner? Kan jeg kjøpe og plante nå eller bør jeg vente til våren?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 11:12   #56
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Kanskje det kunne vært noe? Hvorfor tok du egentlig på mer jord? Mine peoner blomstret fint i år, så det kunne ikke falle meg inn å ødelegge dette ved å endre noe som helst. Men jeg er en glad amatør, så min mening kan muligens ikke tillegges vekt.



Ja, du sier noe. Jeg har brukt å fjerne alt før vinteren (ellers ser det så "rotete" ut), men det er kanskje ikke lurt sånn egentlig?

frukt: Jeg har lest at peoner trives i sol, og at hvis du skal flytte dem er det viktig å grave dypt og få med deg en så stor jordklump som mulig.

Den får ikke så mye sol der den står nå så jeg skal driste meg til å flytte den tenker jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 18:26   #57
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg skjønner at peoner er noe for meg, som hater hagearbeid, men gjerne vil ha det sånn noenlunde pent likevel. Og så er de jo så fine.

Jeg syns peoner er et ork! Jeg må både passe på å støtte dem opp om våren, og så bør jeg fjerne gammelt nedvisna ræl på høsten. Egentlig for mye jobb for meg, men jeg holder ut.

Jeg innser at jeg bør ansette en gartner.

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Når er det beste tidspunktet å plante peoner? Kan jeg kjøpe og plante nå eller bør jeg vente til våren?

Når det gjelder å flytte peoner ser jeg at folk anbefaler enten høst eller tidlig vår, og en planting er vel på mange vis en flytting, så ...

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 19:49   #58
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.835
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Hmm, ok, da utgår de kanskje. Jeg vil nemlig ha noe som krever minimalt, helst ingenting, stell. Men de er veldig fine da. Må tenke litt på det. Men da trenger jeg kanskje ikke vente til våren i allefall.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 21:24   #59
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg skjønner at peoner er noe for meg, som hater hagearbeid, men gjerne vil ha det sånn noenlunde pent likevel. Og så er de jo så fine.
Når er det beste tidspunktet å plante peoner? Kan jeg kjøpe og plante nå eller bør jeg vente til våren?

Jeg tror du kan plante dem nå, eller litt senere i høst, men blomstre vil de neppe på denne tiden. (De jeg plantet tidligere i sommer blomstret aldri, så trolig har det lite å si uansett.)

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Hmm, ok, da utgår de kanskje. Jeg vil nemlig ha noe som krever minimalt, helst ingenting, stell. Men de er veldig fine da. Må tenke litt på det. Men da trenger jeg kanskje ikke vente til våren i allefall.

Jeg syns ikke det er mye jobb i det hele tatt. De bør støttes opp når de har blitt høye og begynner å få tunge knopper, men det gjør du enkelt ved å kjøpe et par plantestøtter på et gartneri eller blomsterbutikk og stappe i jorden rundt dem.

Når de har blomstret av kan du enten ignorere dem fullstendig eller klippe av den visne blomsten etter hvert. Om høsten kan du velge om du vil klippe bort de visne stenglene eller la dem ligge. Lar du dem ligge, er det bare å rake dem vekk om våren. (Det ser mindre sjuskete ut å ta dem bort om høsten, men jeg tror ikke det spiller noen rolle for peonene.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 21:27   #60
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peoner, fortell meg alt om peoner

De plantestøttene jeg linket til er forresten for korte. Jeg bruker noen på rundt en halv meter, mener jeg å huske.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no