Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-07, 16:56   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Nei, ikke i det hele tatt. :sær: Har mange venner og er glad i alle sammen, men jeg kunne ikke tenke meg å feire jul sammen med dem. Hvis jeg ikke hadde familie eller familie jeg trivdes sammen med, ville jeg nok heller valgt å være hjemme med bare mann og barn. Er usikker på hva jeg ville ha foretrukket hvis jeg var helt mutters alene. Jeg er iallefall for sosial til å kunne trives helt alene.

Men jeg vil gjerne være sammen med vennene mine de fleste andre dager i året. Bare ikke julaften.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 16:57   #22
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Men jeg vil gjerne være sammen med vennene mine de fleste andre dager i året. Bare ikke julaften.

Enig. Jeg liker julaften også de årene det bare er meg og mannen og minstebarnet. Stille og fredelig og fint. Det trenger ikke være masse folk.

Hvis jeg ikke hadde hatt noe familie og vært enslig, ville jeg sikkert hatt lyst til å feire med venner.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 16:59   #23
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Ja, det kunne jeg. Så lenge jeg visste at vi feiret på samme måte. Jeg feirer ikke jul uten pinnekjøtt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 17:50   #24
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Jeg syns fredelige familejulaftener er best. Det er igrunnen greit at det er få barn den dagen, så blir det ikke så vannvittig mange pakker.

Førjul eller romjul kan godt feires med venner og venners barn.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 18:12   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Jeg synes jul sammen med venner høres fint ut. Jeg ville ikke utelukket familie hvis det var vår tur til å feire sammen med slekta, men det hadde vært koselig om venner ville kommet i tillegg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 18:33   #26
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Jeg har feiret jul sammen med en vennine og hennes datter og mor, min eldste sønn, min ex og min yngste bror.
Veldig trivelig julefeiring.

Vi har flere ganger snakket om å gjøre det igjen, men nå har vi begge fått større familie og vi blir i så tilfelle veldig mange.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 18:39   #27
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Nei, jeg ville feire jul med familie.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 19:02   #28
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Vi hadde besøk av min venninne og hennes datter på julaften ifjor, og det var helt greit! Jeg viste at de skulle være alene om de ikke ble invitert hit så de ble glade da vi spurte! Men det ble en litt anderledes julaften. Hadde noen i familien vår også, så iår blir det "bare" famlien. Kommer litt ann på hvordan vennene er og hvilke tradisjoner de har. Og vi merket at vi er veldig gode venninner, men har to forskjellige tradisjoner på julaften......

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 20:06   #29
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Ja, så absolutt.
Jeg har mange venner jeg kunne tenke meg å feire sammen med.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 20:13   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Vi er så heldige å ha familie ganske nær, og jeg foretrekker å feire jul med dem. Hadde vi ikke hatt det, ville vennejul absolutt vært et alternativ.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 20:20   #31
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi er så heldige å ha familie ganske nær, og jeg foretrekker å feire jul med dem. Hadde vi ikke hatt det, ville vennejul absolutt vært et alternativ.

Som jeg skulle sagt det selv.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 20:21   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Ja, hvorfor ikke. Skulle det falle seg slik at svigers skal feire med gubben sin søster og henens familie, og min far skal feire med brodern og hans familie - slik at vi blir sittende og kokkelure for oss selv julaften. Det høres da hyggelig ut om en kunne dele denne kvelden med venner i samme situasjon, spesielt dersom de også hadde barn.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 20:26   #33
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Jeg kunne godt tenkt meg vennejul.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 20:41   #34
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Vi feirer annet hvert år hos mine foreldre, og annet hvert år hjemme. Det årene vi feirer hjemme spiser vi, åpner pakker og koser oss sammen. Noen år hender det at ut på kvelden går vi over til naboen, eller de tar en tur over til oss også drikker vi kaffe sammen.Kjempekoslig. Vi har barn på samme alder, både de eldste og yngste og vi koser oss alle.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 01:20   #35
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Nei, det kunne jeg faktisk ikke tenkt meg.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:02   #36
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Ja, det kunne sikkert vært kjempekoselig, men er så tradisjonsbundet at det ikke ville blitt jul likevell. Har invitert med meg venner som sitter alene nesten hvert år til foreldrene mine. Greit så lenge jeg får beholde mine tradisjoner og min julemat

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 17:21   #37
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Selve julaften vil jeg gjerne ha med familien, men 1. juledag er en flott dag å ha brunch sammen med venner.

Signerer denne.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 21:26   #38
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Ja, har gjort det også.
Har mange venner som er familie for meg, mer enn familien er, og er nærere meg.
Venner er jo den familien man velger selv

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 22:35   #39
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Ja, det kunne jeg godt tenke meg og vi har vurdert det flere ganger. Vi feier så og si aldri jul sammen med familien, men det hadde vært koselig å feire sammen med venner.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 02:03   #40
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du tenke deg å feire jul med venner?

Ja, og det har jeg også gjort et par ganger i mitt single liv. Det var helt fint.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no