Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Overnatting i Larvik m.m.

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-10, 12:09   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.011
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Overnatting i Larvik m.m.

Jeg spør mer om turen vår fra Kristiansand og nordover i juli.

Vi kommer altså med ferge fra Hirtshals til Kristiansand kl 16.30 den 10. juli. Jeg vil gjerne komme i gang med kjøringen den dagen, men er helt ukjent på strekningen Kr.sand-Oslo og bare halvkjent resten av veien opp mot Trondheim. Ut fra Google Maps ser det ut til at det kan passe for oss å kjøre til Larvik første dag og overnatte der; høres det realistisk ut for dere som er kjent? Kan noen i så fall anbefale en billig overnattingsplass (campingplass el.l.)?

Jeg tenkte å kjøre til Hunderfossen dagen etter og derfra til Trondheim en eller to dager etter der igjen; det må vel være greie dagsetapper? Vi ser det an om vi tar Hunderfossen når vi kommer den første dagen eller tidlig den dagen vi kjører til Tr.heim. Jeg synes ikke det ser ut til at vi trenger en hel dag der, nemlig. Er det kanskje bortkastede penger da?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 12:18   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting i Larvik m.m.

Men hvorfor tar dere ikke SuperSpeed til Larvik isteden? Da slipper du jo mye av veien hvis det bare er transportetappe. Du får samme pakkepris selv om du tar ene båten ene veien og andre hjem igjen.

I Stavern, Nevlunghavn og Larviksområdet så mysser det av campingplasser i alle fall. Du burde nok bestille overnatting på forhånd i tilfelle.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 12:22   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.011
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting i Larvik m.m.

Aner ikke; jeg visste ikke om det alternativet da jeg bestilte. Jeg skal hente ungene i Kristiansand på vei til Danmark, det er derfor vi reiser derfra. Det er vel sikkert ikke mulig å bytte nå; jeg har kjøpt en pakke.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 12:24   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting i Larvik m.m.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Aner ikke; jeg visste ikke om det alternativet da jeg bestilte. Jeg skal hente ungene i Kristiansand på vei til Danmark, det er derfor vi reiser derfra. Det er vel sikkert ikke mulig å bytte nå; jeg har kjøpt en pakke.

Det er ikke noe alternativ på nettet, men det er et alternativ når en ringer og snakker med dem på ColorLine når en bestiller. Det skader jo ikke å ringe og sjekke om du får booket om hjemveien. Veldig behagelig å komme direkte til Larvik og slippe turen Kristiansand-Larvik når en allikevel skal den veien.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 20:31   #5
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Overnatting i Larvik m.m.

Jeg bor i Larvik!!!! Men noe billig overnattings-sted finnes det kanskje ikke. Sjekk Tanum Gjestegård eller Jahren gård og feriested på nettet kanskje?

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 20:32   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting i Larvik m.m.

Jeg ville heller tatt turen innom Tusenfryd enn Hunderfossen. Evt ingen av delene, jeg tenker at dine er i eldste laget for at Hunderfossen skal være et must i alle fall.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 20:33   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.011
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting i Larvik m.m.

Jeg tenkte i grunnen at det blir en omvei å kjøre til Tusenfryd. Men det blir kanskje ikke det?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 20:35   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting i Larvik m.m.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg tenkte i grunnen at det blir en omvei å kjøre til Tusenfryd. Men det blir kanskje ikke det?

Tja, en liten kanskje, men dere kan jo ta tunnellen fra Drammen. Da kommer dere ut ca 5 minutter fra Tusenfryd. Og så rett på veien mot Trondheim etterpå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 20:37   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.011
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting i Larvik m.m.

"Tunnellen fra Drammen" høres så enkelt ut når du skriver det, men den må man jo finne, da. Hmmm. Må tenke litt. Tror nok de gjerne vil tilbake til Tusenfryd, og magefølelsen sier vel egentlig at de er for store for Hunderfossen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 20:49   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting i Larvik m.m.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg tenkte i grunnen at det blir en omvei å kjøre til Tusenfryd. Men det blir kanskje ikke det?

Det letteste er å kjøre til Horten og ta bastøferja over til Moss om du skal til Tusenfryd når du kommer fra Larvik. Tunnelen om Drammen er dødskjedelig og veldig svingete og dårlig vei før en kommer til tunnelen synes jeg, og ungene hater den veien. Du følger bare skilt til Horten/ferja fra E18. Fra Skoppum går det nå en snarvei over fra E18 og bort til Horten.

Hvis du skal til Tusenfryd husk å kjøp billettene før 1. juli, da legger de moms på alle billettprisene. Hvis du kjøper et rør med Stabburet leverposteibokser så ligger det rabattbillett til Tusenfryd inni der, så har du en rabattkode og taste inn når du bestiller billetter på nettet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 20:53   #11
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.011
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overnatting i Larvik m.m.

Hvor lang tid tar det fra Larvik til Tusenfryd, sånn ca? Er det realistisk å kjøre fra Larvik til Tusenfryd og likevel få nok ut av dagen?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 20:55   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting i Larvik m.m.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hvor lang tid tar det fra Larvik til Tusenfryd, sånn ca? Er det realistisk å kjøre fra Larvik til Tusenfryd og likevel få nok ut av dagen?

Det er det. Vi dro dagstur til Tusenfryd her for et par uker siden, og vi bor bare 1/2 time nærmere enn det Larvik er. Da var vi på Tusenfryd før de åpent og var der fra 11-19.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no