Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvor stor TV har du?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-17, 11:22   #121
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.775
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

55 tommer LG TV.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 11:23   #122
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.194
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Ja, jeg kom på det. For hvis den måles diagonalt, så oppleves jo ikke 60 tommer som dobbelt så stor som 30 tommer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 11:27   #123
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, jeg kom på det. For hvis den måles diagonalt, så oppleves jo ikke 60 tommer som dobbelt så stor som 30 tommer.

En 60" diagonal ER jo dobbelt så lang som en 30" diagonal?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 11:48   #124
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, jeg kom på det. For hvis den måles diagonalt, så oppleves jo ikke 60 tommer som dobbelt så stor som 30 tommer.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

En 60" diagonal ER jo dobbelt så lang som en 30" diagonal?

Neida. Hør på Polyanna nå. Hun skal forklare så du skjønner, skal du se.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 12:04   #125
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.194
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Eh, ja, bortsett fra at jeg mente omvendt.

På en 60 tommers tv er bredden 52 tommer og høyden 29 tommer (Pytagoras: 52^2+29^2 = 60^2) (ca). Da blir arealet av tv-en 52*29 tommer = 1508 kvadrattommer.

På en 60 tommers tv er bredden 26 tommer og høyden 15 tommer, og arealet er bare 390 kvadrattommer.

Altså er arealet av en 60 tommers tv nesten 4 ganger større enn arealet av en 30 tommer.

Trur eg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 12:23   #126
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Skilpadda ler.

Jeg tenkte det kanskje var sånn at arealet ikke vokser i samsvar med diagonalen, men så begynte jeg å fundere på Pythagoras og jeg har allerede vondt i hodet i dag og sånt.

Men jeg er fortsatt helt sikker på at en linje på 60" er dobbelt så lang som en linje på 30".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 13:58   #127
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Jeg ler jo av Polyanna, Mavis, ikke av deg. Hvis diagonalen blir dobbelt så lang, blir hver av sidekantene også dobbelt så lang (for at fasongen skal være den samme).

(Og når sidekantene blir dobbelt så lange, da blir arealet fire ganger så stort. Trenger ikke å finregne på det.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 14:02   #128
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ler jo av Polyanna, Mavis, ikke av deg. Hvis diagonalen blir dobbelt så lang, blir hver av sidekantene også dobbelt så lang (for at fasongen skal være den samme).

(Og når sidekantene blir dobbelt så lange, da blir arealet fire ganger så stort. Trenger ikke å finregne på det.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 14:08   #129
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Vet ikke hvor stort vårt TV er. Stort nok, synes jeg. For lite, synes mannen.

Mannen ønsker nytt, men jeg holder tilbake. Andre ting bør prioriteres først. Aberet er at vi ikke får slått det av. Knappen på siden har ramlet inn, og fjernkontrollen er ødelagt. Yay.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 15:29   #130
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.194
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Jeg skjønte fort at du lo av meg, og hvorfor, og det er helt greit.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 16:29   #131
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.565
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Vi har 32" i stua for hele familien.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 16:37   #132
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.775
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Medierommet. Vi har TV bare i stua, gjesterommet med TV på er aldri i bruk. Det streames over en lav sko på ungdomsrommene da. De er vel kanskje medierom.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 16:39   #133
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Jeg har demonstrert for Padda med all tydelighet at jeg ikke alltid er stødig i enganger'n i gangetabellen, så jeg blir alltid litt bekymret i sånne mattespørsmål.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 16:43   #134
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Jeg går ikke rundt og tror at folk flest har eller burde ha et medierom, altså. Var bare litt overrasket over størrelsen på stueskjermene. Her er det så mye som skjer i samme rom, jeg tror det hadde blitt vanskeligere å spille sjakk eller lese i samme rom mens nyhetene står på, om skjermen hadde vært (wait for iiiit) FIRE ganger så stor som 32"-eren vi har nå.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 17:23   #135
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Vet ikke hvor stort vårt TV er. Stort nok, synes jeg. For lite, synes mannen.

Mannen ønsker nytt, men jeg holder tilbake. Andre ting bør prioriteres først. Aberet er at vi ikke får slått det av. Knappen på siden har ramlet inn, og fjernkontrollen er ødelagt. Yay.

Mannen kan opplyse om at vårt TV er 55".

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 17:36   #136
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.890
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Jeg aner ikke. Må spørre mannen.
....................

55 sier han.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 18:26   #137
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Jeg husker når vi fikk vår første "flat-TV" i 2004. Den var 32 tommer og alle syntes st den var diger. Den tok jo hele stuen. Nå har vi som sagt 50 i stuen og jeg synes ikke den er så ille stor.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (11,9 KB, 21 visninger)
__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 19:45   #138
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.463
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Vi har bare 1 tv, 2 tenåringer og meg, men bare jeg som aktivt ser noe på tv, da ). Den er 40" og jeg syntes den var DIIIIIGER i 2009 da jeg kjøpte den. Nå skulle jeg nok helst ha hatt en 65", men jeg greier ikke forsvare å kjøpe ny når den fungerer akkurat som den skal. Dessuten har jo både ungene og jeg nettbrett,iPader,pc'er og telefoner nok å se ting på, så det er jo ikke synd på oss.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 22:09   #139
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.194
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Jeg syns også at en diger TV i et rom der man også skal gjøre andre ting blir veldig dominerende, i hvert fall med en gang den blir skrudd på. En liten TV kan liksom stå mer og flimre i et hjørne uten å gjøre så mye utav seg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 22:23   #140
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stor TV har du?

Jeg synes ikke hovedproblemet er hvor stor en TV er, men om den står på uten at jeg er opptatt med å se på den. Det er veldig forstyrrende uansett. Vår TV er jo temmelig stor, men den er bare på når vi ser på den, og da gjør vi aldri noe annet samtidig, så den forstyrrer ikke noe.

Det stemmer forresten ikke helt - det hender mannen eller sønnen bruker den til spilling, mens jeg er til stede og gjør noe annet og lyset er på og sånt, men spill tar i grunnen mye mindre av oppmerksomheten min enn en film eller et TV-program ville gjort.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no