Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Handler du juleprodukter før desember?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-06, 20:55   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Handler du juleprodukter før desember?

Og hva syns du egentlig om handelsstandens ihuga salg av juleprodukter allerede fra oktober?

Er det greit at den kommersielle julen starter tidligere og tidligere? Vil det være greit med et kvart år med jul?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:00   #2
Tia
Fullverdig medlem
 
Tia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 37
Tia er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Ja, jeg handler juleprodukter før desember.
Ikke så ofte, og ikke så mye.
Men, det er stas når julebrusen og julemarsipanen kommer i butikkene

Jeg synes ikke det gjør noe at de starter med juleprodukter i oktober. Det får være opp til hver enkelt om de ønsker å kjøpe eller ei.
Jeg vil tro at det er marked for juleprodukter så tidlig, hvis ikke hadde nok ikke handelsstanden startet juleproduktsalget før senere.

Tia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:01   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Men hva er poenget med å bidra til et marked med juleprodukter lenge før jul?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:06   #4
Tia
Fullverdig medlem
 
Tia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 37
Tia er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men hva er poenget med å bidra til et marked med juleprodukter lenge før jul?

Tja, si det. Poenget er vel at man synes det er godt med julebrus da, eller julemarsipan.
Det gjør ikke meg noe iallefall, å hanlde juleprodukter i oktober.

Tia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:07   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Av og til så føler jeg som jeg er den eneste i verden som nekter å handle julemerkede produkter før desember.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:09   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Her går marsipanpølser ned på høykant, og litt julebrus har det også blitt. Det verste er dog pepperkakene. Styr unna blikkboksene med Nyåkers pepperkaker, sier jeg bare - de er utrolig vanedannende, muligens særlig for ammende. Jeg er nå et stykke nede i min femte boks siden fødselen for en knapp måned siden.

Julegaver, derimot, venter jeg til desember med.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:10   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Opprinnelig lagt inn av Tia, her.

Tja, si det. Poenget er vel at man synes det er godt med julebrus da, eller julemarsipan.

Dessverre er det jo også slik at marsipanen smaker best når den er helt fersk.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:11   #8
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Har kjøpt en flaske julebrus.
Resten får vente til desember.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:12   #9
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Vanligvis gjør jeg ikke det før 1 desember. Men denne gangen har det blitt en boks med pepperkaker for ett par uker, siden da minstejenta var syk og jeg ikke fikk i henne noe mat. Hun bare maste om pepperkaker, så jeg "måtte" bare kjøpe det..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:13   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Jeg handler ikke juleprodukter før i desember, og er så sær at jeg syns butikkene kunne ventet med jula til første desember, jeg!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:13   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Jeg venter til nærmere jul, så ikke maten går ut på dato når den skal brukes.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:14   #12
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Jeg er ikke alene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:14   #13
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Usikker på om jeg har handlet noe juleprodukter enda, eller jo det har jeg, Minde julepose nå i helga. Har ingen regel på når jeg kjøper juleprodukt. Synes kanskje det er litt vel tidlig i oktober men ikke noe jeg går og ergrer meg over.

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:14   #14
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Jeg kjøper ikke juleprodukter før julehandelen et par dager før jul.
Eneste er kanskje litt julepapir++ litt tidligere. Men ikke flere uker før jul.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:32   #15
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Ja, noen ganger gjør jeg det.

I går kjøpte jeg sånn rød teip på Rema1000 fordi den lå der og jeg kom til å huske på at jeg gikk tom i fjor. En ting mindre å huske på med andre ord.

Når det gjelder julepresanger så handler jeg stort sett alltid noen lenge før desember, hvis ikke blir det for mye penger ut i desember(ja, er ikke så flink til å spare).

Handelstanden starter vel tidligere og tidligere fordi det er et marked, plager ikke meg egentlig, er ikke så ofte på butikker uansett. (Untatt matbutikken da.)

.

Men er helt enig i at vi burde begrense forbruket vårt, det er litt kvalmt at hver jul er det rekordsalg.


Sist redigert av Kaz : 25-11-06 kl 21:33. Årsak: Så at Sitron hadde skrevet den komersielle julen...
Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:32   #16
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Kjøper ikke julebrus eller julegodt før i desember.

Men julepresanger blir handlet hele året, blir for dyrt for oss hvis vi skal ta alle gavene på desember lønna.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:33   #17
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Jeg driter i det. Handler det jeg ønsker, når jeg føler behov for det. Om det er i desember eller oktober, who cares!

Julebrusen smaker for øvrig like godt året rundt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:44   #18
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Av og til så føler jeg som jeg er den eneste i verden som nekter å handle julemerkede produkter før desember.

Du er slett ikke alene. Jeg irriterer meg over at julemarsipanen alltid blir lansert den uken jeg har bursdag (første uken i oktober). Marsipanen skal være fersk når jeg vil ha den i desember...

Synes det dreper litt av julegleden når flere butikker har vært pyntet i månedsvis når vi kommer til desember.

Husker at jeg som liten syntes det var kjempestas å dra til byen første helgen i desember når julegaten åpnet. Det markerte at det nærmet seg jul (på ordentlig )

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:47   #19
Tia
Fullverdig medlem
 
Tia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 37
Tia er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg venter til nærmere jul, så ikke maten går ut på dato når den skal brukes.

Nå sparer jeg ikke de juleproduktene jeg kjøper i oktober helt til jul akkurat. Nei, de blir nok spist med det samme.

Tia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 21:48   #20
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.


Husker at jeg som liten syntes det var kjempestas å dra til byen første helgen i desember når julegaten åpnet. Det markerte at det nærmet seg jul (på ordentlig )

Samme her. Jeg prøver å ta vare på dette for mine barn. Hver 1. desember handler vi inn pepperkaker og julebrus og sånt og har en skikkelig kosekveld med kalenderåpning og hele pakken.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no