Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Handler du juleprodukter før desember?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-06, 19:34   #61
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men hvis folk syns det er praktisk og greit så er det vel ikke noe problem, da? Jeg får bare en følelse av at dette er en litt konstruert debatt som media skaper hvert eneste år. Så kan folk huffe og offe litt. Og kjøpe seg litt julemarsipan etterpå. Pose og sekk.

Det er mulig at det er en oppkonstruert, medieskapt debatt - men jeg tror ikke det er noen røyk uten ild; altså tror jeg det er en del mennesker som føler litt avsmak for alt det kommersielle jaget flere måneder før jul. Men selvsagt er det vel de færreste som virkelig tar det innover seg, og ser hva det egentlig handler om. Forbruk. Mer enn noensinne.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 21:36   #62
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Nei jeg handler ikke juleprodukter før i desember en gang.
Med unntak av en fiken pakke som jeg ikke klarte la vær å legge i handlekurven nam nam

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 15:04   #63
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Julepynt har jeg forresten handlet litt av. Var på IKEA sist uke og da fikk jeg rasket med meg litt av restene som var igjen der. Trodde jeg var tidlig ute jeg, men nesten alt var borte jo.

Men pynten står i pose i skapet til det nærmer seg jul da.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 15:51   #64
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Jeg gikk rett i fella og kjøpte en kakemann for lenge siden, og attpåtil smakte den ikke godt.
Men ellers har jeg ikke kjøpt noe juleting.
Pepperkakebybrus teller ikke.

Julepynt kjøper jeg året rundt, men det var vel ikke det du tenkte på Sitron?
Julemarsipan og den slags får vente litt til.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 19:20   #65
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Jeg har bursdag i slutten av november, og nekter å ta inn over meg noe som helst som har med jul å gjøre, før bursdagen min er ferdig feiret, og oppvasken etter den er tatt

Da kan godt julestyret starte for min del, men ikke noe før.

I år er jeg gravid, og har ikke lyst på hverken marsipangriser, marsipanpølser, eller noe annet, bortsett fra mandariner, og det får heller være lov. Enda det ikke er 1 desember enda.

Men jeg er enig med HI, jula starter altfor tidlig, og jeg synes det tar bort noe av kosen.

Og kan noen fortelle meg hvorfor det må stå korps i nikkers og strikkagenser, og spille julesanger på storsenteret når jeg våger meg inn for å handle julegaver
Det setter meg IKKE i julestemning, men derimot i en stemning som ikke egner seg på trykk... (og egner seg derfor heller ikke i jula)

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 19:26   #66
chara
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 109
chara er litt kul
Standard

Sv: Handler du juleprodukter før desember?

Liker å tro at jeg er prinsipielt imot juleting før 1.des, men jeg klarer ikke for alt i verden å motstå marsipan. Det går i 2-3 uker etter at den har kommet i butikken så sprekker jeg. Julenisser, engler, juletrepynt ol kjøper jeg aldri før desember. Det har hendt at jeg har handlet på salg rett etter jul da.
plantasjen er en værsting når det gjelder å starte tidlig. Det burde ikke finnes slike varer i butikken før mindten av november ihvertfall. Jula har også blitt alt for kommers. Her holdes det igjen på det meste bortsett fra maten, den skal være god og det skal være mye av den. Det er stort sett ungene som får gaver. Gaver til de voksne holdes på et minimum. (vi får og gir gaver, men prøver å begrense prisen.
For meg er tenning av julegata starten på julestemningen.
____________
Chara

chara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no