Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Aquarium

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-06, 23:27   #1
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Aquarium

Eller hvordan det nå staves.
Jeg har litt lyst på det og det har Christian også. Men får man fortsatt tak i sånne søte små svømmende skilpadder? Har ikke sett de på lenge.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 23:32   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aquarium

Akvarium. Mener du levende skilpadder? Skilpadder som kjæledyr ble vel forbudt for en god del år siden.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 23:32   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aquarium

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Eller hvordan det nå staves.
Jeg har litt lyst på det og det har Christian også. Men får man fortsatt tak i sånne søte små svømmende skilpadder? Har ikke sett de på lenge.

De er vel forbudt i Norge? Vet ikke. Det er mange dyrearter vi ikke kan få tak lengre.
Du får høre med din lokale dyrebutikk. Jeg har hatt akvarium siden jeg gikk på barneskolen, men skilpadder vi jeg aldri ha. De forsøpler akvariet. Søte er de, men det blir mye rengjøring.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-06, 02:56   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aquarium

Man kan vel søke om å få innføre skilpadder, men tror ikke det gjelder de små vannskilpaddene.
Salg av de er i allefall forbudt i Norge (har egentlig aldri fått med meg grunnen til det da)
Jeg hadde akvarium (med fisker) når jeg var yngre (rundt 10-12 år), morsomt i starten og så ble det gørr kjedelig.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-06, 08:43   #5
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Aquarium

Vi hadde akvarium en stund, dog med fisker. Syntes det var skikkelig koselig å se dem svømme rundt inni der. Nå var vårt så dårlig, altså pumpa, at vi valgte å kvitte oss med det. Det blei bare helt grønt med en gang!

Men mamma og pappa har et skikkelig fint et, og der formerer fiskene seg veldig. Og det grønsker heller ikke igjen.

Tenker nok vi kjøper et akvarium igjen, bare vi finner en fin plass til det hvor det kommer minimalt med sol på det.

I forhold til skilpadder så er det jo helt herlig da, hadde en venninne når jeg var liten som hadde det, men det er vel ikke lov å selge lenger?

Lykke til!

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 12:07   #6
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aquarium

De er nok forbudt etter det jeg vet

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 12:35   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Aquarium

Man kan søke om å få lov til å innføre de men da skal man ha sterk allergi mot andre dyr som gjør at skilpadde er eneste dyret man kan ha fikk min kusine beskjed om men hun fikk innføre to stk, da hun har astma allergi og tåler ingen dyr med pels, fjør ell.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 13:25   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aquarium

Jeg lurer på om det kanskje er lettere å få tak i/lov til vannskilpadder enn landskilpadder? Jeg vet egentlig slett ikke, men jeg har sett flere som har akvarier med små vannskilpadder. Ddet er riktignok noen år siden, da.

Spør på en akvariebutikk, de vet antagelig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 13:28   #9
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aquarium

Ja, jeg får høre med en dyrebutikk. Det er jo fortsatt ikke helt bestemt at vi skal skaffe oss akvarium enda men jeg har veldig lyst. Synes det virker så koselig med fine fisker i. Og så er vel det også en enklere løsning med et akvarie når man skal på ferie for da kan man jo kjøpe en sånn mater så de får mat når man er borte.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 13:50   #10
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Aquarium

Vi har hatt akvarium (min bedre halvdel kjøpte akvarium og fylte med froskeegg for noen år siden , og da froskene var klare til å settes tilbake ble det fisk i stedet.)

Det er koselig med akvarium, men det krever en del renhold, for glassveggene gror fort igjen. Da ser det ikke bra ut.

Skilpadder må man søke om å ha. Søke til landbruksdepartementet, så vidt jeg vet .

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 12:56   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aquarium

Vi fikk to skillpadder i huset for et par år siden, det viste seg at de var smuglet inn i landet. Det var vanlige skillpadder. Vi fikk dem pga vi har et akvarium på 520 l som har stått tomt. Etter hvert ble vi lei disse dyrene, vi hadde ikke bedt om dem og jeg ble skikkelig bitt. Mange er jo allergiske mot dyr, så vi håpet at noen allergikere kunne overta dem. Vi søkte om tillatelse til selge dem, men fikk avslag. Det endte med at de måtte avlives. Det var trist, siden de bare var unger. Uansett, hva dere gjør av anskaffelse av dyr. Sørg for at papirene er i orden, så ikke noe slikt skjer igjen.

Hvis du søker litt på nett, så ligger det annonser om salg av vannskilpadder ute.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no