Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-16, 10:27   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Jeg har hatt mine i noen år nå. Originalversjon (møkkadyre!!) fordi de hadde størrelser som falt mellom de andre størrelsene. Men de er jo fortsatt helt forferdelige å gå i! What to do?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 10:28   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Jeg klarte det ikke. Vondeste fottøy jeg har prøvd og såpass stive at de aldri gav etter. Jeg har nok vanskelige føtter for sånne og det er ikke helt uvanlig har jeg hørt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 10:30   #3
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Det skal sies at jeg ikke har gått i dem i "noen år", altså. Jeg har gått i joggesko de 2-3 siste årene pga. plantar fascitt. Men jeg gikk en del i dem før uten at det hjalp.

Hvor lenge må jeg gå i dem før de passer - hvis de noen gang passer?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 10:46   #4
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Hvor gjør det vondt? Jeg har gått inn mange. Men siste paret jeg kjøpte var skikkelig vonde over vristen. Det viste seg at det var et parti med en søm som var "feilplassert". Jeg leverte de til skomaker og vips var skoene fantastisk å gå i. Om du får gnagsår på hælen så er det strengt tatt bare å kjøre på med compeed og gå ivei.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 10:49   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Aner ikke om Doc Martens, men de fleste sko blir bedre av ordentlige såler nedi. Ordentlige såler koster like mye som et par sko... men kan flyttes over, jeg har et par sett. Pleier å være billigst på butikker som selger arbeidstøy og vernesko.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 10:50   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Jeg har gått inn mange ulike sko, men Dr Martens ga jeg opp - de passet ikke min fot i det hele tatt, og var like vonde etter et par år som i starten. Tunge som bly var de også.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 10:51   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

De går an å bruke når du er 19 år og svært opptatt av image (fortrinnsvis på 90-tallet). Ellers ikke.

Iskalde, tunge, såpeglatte og gir gnagsår på de utroligste steder.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 10:52   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

De går an å bruke når du er 19 år og svært opptatt av image (fortrinnsvis på 90-tallet). Ellers ikke.

Iskalde, tunge, såpeglatte og gir gnagsår på de utroligste steder.

Dummeste jeg har hørt. Jeg bruker mine hver eneste dag og jeg er over 40. Når du har gått de inn så er det verdens aller beste sko.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 10:54   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Ikke for mine føtter i alle fall. Jeg har heller aldri greid å gå de inn. Glatte, tunge og kalde er de uansett da. Men hvis man har føtter som de passer til så går de sikkert an å bruke på våren eller høsten.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 10:55   #10
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Hvor gjør det vondt? Jeg har gått inn mange. Men siste paret jeg kjøpte var skikkelig vonde over vristen. Det viste seg at det var et parti med en søm som var "feilplassert". Jeg leverte de til skomaker og vips var skoene fantastisk å gå i. Om du får gnagsår på hælen så er det strengt tatt bare å kjøre på med compeed og gå ivei.

Det gjør litt vondt over alt og de er veldig stive. Vristen er ikke noe problem, egentlig. De er bare forferdelige å gå i. Men dødskule å se på...

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 10:59   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Men er de i skinn? Skinn kan mykes opp og utvides i bredden. Lærimitasjon er grusomt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 11:00   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Jeg har et par slike og de har ikke gjort vondt et sekund.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 11:01   #13
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det gjør litt vondt over alt og de er veldig stive. Vristen er ikke noe problem, egentlig. De er bare forferdelige å gå i. Men dødskule å se på...

I riktig gamle dager (90-tallet) var trikset å ta på våte sokker (gjerne sånn Ulvangsokker) og trampe rundt i de inne. Det er jo skinn, så da former de seg. Det er vondt å gå de inn, men det er verdt det til slutt.

På 90-tallet tok jeg de på meg første gang når jeg gikk på en skikkelig rotbløyte på byen. Da kjente man liksom ikke så mye på smertene og vips så var de gått inn.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 11:01   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Jeg har et par som er foret og de var null stress å gå inn. Jeg får gnagsår uansett da, må bare tåke en periode med det. Men det gikk fort over. Uforede par har jeg ikke prøvd på noen år.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 11:03   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det gjør litt vondt over alt og de er veldig stive. Vristen er ikke noe problem, egentlig. De er bare forferdelige å gå i. Men dødskule å se på...

Dødskule er de definitivt. Husker enda lykkefølelsen da jeg hadde fått mitt aller første par, sånn i 1991 eller der omkring.

Noen år, tre par (ett med 8 hull, ett med 10 hull og ett i en eller annen farge) og x antall compeedpakker senere, måtte jeg bare bryte sammen og innse at de egentlig aldri hadde vært gode å gå med, og nok aldri kom til å bli det heller.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 03-10-16 kl 11:17.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 11:06   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Men er de i skinn? Skinn kan mykes opp og utvides i bredden. Lærimitasjon er grusomt.

De er skinn ja, men veldig stivt skinn. Var i alle fall det i forrige runde de var på moten, mulig de er mykere nu til dags?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 11:13   #17
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

De er mykere i skinnet nå enn før. Iallefall mange av typene. Datteren min har gått inn tre-fire par de siste årene, og hun får ikke gnagsår av de, så noe har nok skjedd

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 11:18   #18
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Ja, jøss. Jeg har to par originale (må ha forskjellige farger!) og elsker den høyt og inderlig. Synes ikke det tok veldig lang tid å gå dem inn heller.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 11:30   #19
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Aner ikke. Har aldri hatt gnagsår av Dr. Martins.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 12:07   #20
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det i det hele tatt mulig å gå inn et par Dr Martens?

Prøv å fyll de med varmt vann, la de stå litt med vann så tar du de på når de er våte

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no