Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat fra fryseboksen-tråden

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-14, 23:07   #41
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Da har jeg i løpet av helgen fått fjernet følgende fra fryseren:
To poser med muffins.
En boks med frosting.
En pose boller ( boller og kakao var godt etter en tur ute).
En boks med pinnekjøttrester ( lapskaus til middag i dag).

I morgen skal jeg skrive ukesmeny med utgangspunkt i fryseren, det er fortsatt uoversiktelig nedi der...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 23:57   #42
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Jeg har ryddet i fryseren i kveld, og sortert etter type mat. Nå har jeg god oversikt over hva vi har, så jeg skal få laget ukemeny med utgangspunkt i de skjulte skattene som lå der.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 07:16   #43
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Vi har fått brukt mye fra fryseren de siste dagene, men har forsatt middag for mange uker der. Har brukt ribbe, juleskinke, kveite, sjokoladekake, frosne bær, riskrem, julebrød og pølser. Har også fått brukt opp restene av fenalåret, kokte kraft og laga ertersuppe.

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 07:22   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Kalkunbrystet smakte seff nydelig. Jeg droppe sous vide, da, det kan jo være inkubator for dårlig mat. Men 3 t på 100 grader i hvitvin:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 09:01   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

I dag skal jeg ha thai suppe med frossen kylling og fløte fra fryser. Barna får karbonadedeig fra fryser med et eller annet til.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 19:45   #46
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Et stk. kalkunbryst gikk med i dag. Rester fra kalkuneksprimentet til mannen for litt siden.
Rasket opp både grønnsaker og potet (pommes noisettes) fra frysen- til middag på en helt vanlig mandag!

Vi har spist veldig mye lasagne i det siste, men nå begynner det å bli tomt. Mannen mente vi måtte lage mer og ha i frysen, det var så praktisk.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 20:11   #47
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

I dag fikk jeg ikke brukt noe, vi hadde så mye rester fra helgen. I tillegg må nok et par melkekartonger reddes fra kjøleskapet, men de kan brukes til grøt til helgen og får ikke lange oppholdet i fryseren. I morgen blir det muligens den siste dunken med hjemmelaget fiskegrateng, den roper etter å bli spist...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 21:40   #48
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Juleskinke fra fryseren og maiskolber fra kjøleskapet. Og broccoli, poteter og sopp fra butikken.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 08:48   #49
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

I går spiste vi pølser og hamburger, i dag var planen å lage pastalaks, men jeg kommer meg ikke på handletur pga sykt barn, og uten pasta blir det vanskelg å lage dette, så jeg må i tenkeboksen...( evt stikke hodet i fryseboksen. )

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 09:12   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Tenker det blir kjøttboller fra fryser i dag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 09:20   #51
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Pølsegrateng, med da pølser fra fryseren.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 13:43   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Jeg er med! I dag blir det hjemmelaget julepølse, med byggrynssalat.

Jeg har forresten mange kilo tomat i fryseren, tenkte jeg skulle koke det opp til tomatsaus og enten fryse eller hermetisere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 14:09   #53
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Hjemmelaget julepølse. :tilbe: Hvordan lager du byggrynssalat? Jeg pleier bare å koke opp en pose og blande med vanlig hvit ris for å få inn litt mer mat...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 14:34   #54
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Det blir fisk (to typer for at alle skal få) og grønnsaksblanding fra fryseren, med stekte poteter ( de var også moden for spising) og bjarnesaus til.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 15:04   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Hjemmelaget julepølse. :tilbe: Hvordan lager du byggrynssalat? Jeg pleier bare å koke opp en pose og blande med vanlig hvit ris for å få inn litt mer mat...

Den hjemmelagede pølsa er fantastisk. Jeg får hvert år en fra familien. Jeg burde egentlig lage noe i bytte tilbake.

Jeg koker opp byggryn og blander med de salatingrediensene jeg måtte ha for hånden, litt god olje og balsamico. I dag blir vel det tomat, agurk, reddik, tyrkisk paprika og kanskje litt parmesan siden det er det jeg har. Hiawata er ikke begeistret, så han får rene byggryn med litt rosiner i, og agurk, tomat og broccoli på siden.

Jeg bruker olivenoljen med basilikum og granateplebalsamicoen fra Oliviers mye. De er drøye i bruk, og varer derfor lenge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 17:47   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Jeg har tatt en liten vareopptelling i fryser, skap og kjøleskap:

Fryser:
2 ørretfileter
1 villaksfilet (ser litt tørr ut)
2 makrell (bare jeg som liker)
fiskepinner
1 pose skinn og bein fra litt kveite til kraft
1 gjeddekake
1 bit sylterull
1 stor pakke sossisser
1 pose kalkuninnmat
1 stor boks kalkunkjøtt
2 bokser kyllingkraft
1 boks lapskaus (nok til en voksen og en barn)
4 poser kikerter
1 pose purre
1 diger pose tomater
4 burgerbrød
1 pose med ca 10 skiver dansk rugbrød
7 matmuffins (ikke så gode, egentlig)
7 kanelboller/hveteboller
1 camembert som må spises samme dag som den tiner

Skap (litt av innholdet):

1 boks lasagneplater
diverse ris, pasta og gryn
diverse tørkede bønner
maismel
diverse grovt og fint mel
kokosmelk
1 boks tomater
1 glass pastasaus
1 pakke vårrullpapir til ferske vårruller
1 pakke nori
råsjokolade
ristede sjokoladebønner
kakao
hamp-pulver
diverse sukker, sirup og molasses
mandelsmør
godt utvalg sennep og sterke sauser

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 10:22   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

I dag blir det de to boksene med kyllingkraft, kalkunkjøttet, purre, kokosmelk, kikerter og currypaste til kyllingsuppe, tror jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 10:49   #58
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Hjemmelaga fiskegrateng fra fryseren.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 13:27   #59
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Jeg er også med, selv om jeg startet for en god stund siden, iallefall delvis. Vi drar til Sverige og fyller fryseren og nå må den tømmes om vi skal ta en tur til snart. Jeg handlet dog litt kjøtt denne uka, og skal handle litt mer bankekjøtt etterpå. Men nå skal vi bruke det vi har fremover. Jeg har god oversikt, vi har en liten fryseboks og en fryseskap, så det er ikke så vanskelig. Vi har medisterkaker, kyllingbryst, steinbit, laksefilet, julepølse, bankekjøtt, kjøttdeig, kyllingkjøttdeig, indrefilet av svin, biff ++... Så vi skal ikke akkurat leve dårlig. Mandag spiste vi bare grillpølser fra helgen, igår laget vi lapskaus som også er middag idag. Imorgen blir det kylling med salat og potetmos, fredag tacodigg, lørdag biff med stekte grønnsaker og søndag laks. Det er litt lite fisk der, så det kan nok hende vi må fylle på med det innimellom. Ukens meny er ikke helt klar, men inneholder nok kjøttkaker og indrefilet med svin. Samt kyllingwok.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 13:29   #60
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Dere som har store frysebokser, hvordan fryser dere ned maten og hvordan merker dere?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no